Skulliz Chaos Wolves

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Skulliz »

Har precis lagt Purity Seal på dessa gossar:

Bild

Sedan har jag dessutom fixat vad som ska bli grunden för min counts-as bjorn:

Bild

Och två trollkarlar:

Bild

Bild

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av speedfreek »

Vad är det för ben på trollkarlarna?

Och jag tror din redan snygga armé tjänar på en kontrastfärg till, kanske gula/röda markeringar, eller gröna tuvor på baserna.
Senast redigerad av 1 speedfreek, redigerad totalt 10 gånger.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Katarsis »

speedfreek skrev:Vad är det för ben på trollkarlarna?
http://www.shop.microartstudio.com/knig ... l?cPath=45
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av speedfreek »

Fusk!


Men jag har faktiskt kommit över min aversion mot fuskbitar litegrann.
Baser är numera ok och maxmini o dyl är nästan det också.
Warmachine och andra tillverkare är det dock inte.

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Skulliz »

Det är faktiskt microart studios: http://www.shop.microartstudio.com/crus ... l?cPath=45

Har dock fixat lite balla pre-heresy-style hjälmar att använda till mina Wolf Guards från maxmini...

Personligen tycker jag så länge det ser ut som 40k får det komma vart ifrån som hellst :P

Har också funderat på att sätta gräs på plattorna just av den anledningen... Å andra sidan är jag lite Imperial Armour-nörd och har tankesättet när jag målar "hur ser gråa marines ut i en öken" snarare än att opta på kontraster och komplement-färger.

Dessutom vill jag att de ska matcha mina IG som har lika dana baser... Svårt :(

*edit*
Missade Katarsis inlägg :P

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av lurräven »

Asschysst! Länge haft ögonen på de där benen och de ser faktiskt jävligt bra ut!

Kommer vi få se vargryttare om nu microart släpper sina vargar med ben snart?

Mattias H
Inlägg: 235
Blev medlem: 08 jun 2009, 21:20

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Mattias H »

Nyfallna Space Wolves... Där har vi inte utrymme för något stort och omfattande chapter (legion?) rent fluffmässigt (månne just ett gäng 13:th Company som gått över gränsen?). Och kommer detta chapters existens ut i imperiekretsar kan det nog bli lite hett om öronen för lojalist-vargarna . ^^ Coolt och väl genomfört koncept.

Jag håller inte med om extra kontrastfärg, jag gillar det lite minimalistiska tema dessa har.

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av L3go »

tycker havoc:sarna (f¨'låt, long fangs) blev sjukt snygga. gillar IG-rocket launchers till SM mer och mer..
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Skulliz »

lurräven skrev:Asschysst! Länge haft ögonen på de där benen och de ser faktiskt jävligt bra ut!

Kommer vi få se vargryttare om nu microart släpper sina vargar med ben snart?
Tack! Mjae, det lutar nog mer år Juggernauts... Alla deras mekaniska delar och plåtar tilltalar min faschination för weathering :P

Mattias H skrev:Nyfallna Space Wolves... Där har vi inte utrymme för något stort och omfattande chapter (legion?) rent fluffmässigt (månne just ett gäng 13:th Company som gått över gränsen?). Och kommer detta chapters existens ut i imperiekretsar kan det nog bli lite hett om öronen för lojalist-vargarna . ^^ Coolt och väl genomfört koncept.

Jag håller inte med om extra kontrastfärg, jag gillar det lite minimalistiska tema dessa har.
Är du Matte jag spelade mot på Blomcon?
Jag funderar på att döpa chaptret till "Liberators" detta är dock redan taget av ett codex chapter som nämns i 4th eller 3th edition =/
Gillar idén med att ett chapter avviker från imperiets "onda" och strikta människosyn och i slutändan själva blir badguys utan att de märkt hur det gått till. Mina Traitor-IG bygger på just det temat och tanken är att jag vill linka dessa samman med det.
Finns ju ascoolt fluff om renegade chapters som fortfarande har sina rekryterings-världar kvar, vill spinna lite på det konceptet.
L3go skrev:tycker havoc:sarna (f¨'låt, long fangs) blev sjukt snygga. gillar IG-rocket launchers till SM mer och mer..
Haha tror du bara sett för många long-fang konverteringar vid det här laget :P

Mattias H
Inlägg: 235
Blev medlem: 08 jun 2009, 21:20

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Mattias H »

Skulliz skrev:
Är du Matte jag spelade mot på Blomcon?
Jag funderar på att döpa chaptret till "Liberators" detta är dock redan taget av ett codex chapter som nämns i 4th eller 3th edition =/
Gillar idén med att ett chapter avviker från imperiets "onda" och strikta människosyn och i slutändan själva blir badguys utan att de märkt hur det gått till. Mina Traitor-IG bygger på just det temat och tanken är att jag vill linka dessa samman med det.
Finns ju ascoolt fluff om renegade chapters som fortfarande har sina rekryterings-världar kvar, vill spinna lite på det konceptet.
Nix, dock känner jag herr Blom. Kanske har vi setts nångång men jag har inte spelat på många år. Kliar dock i Space Wolf- eller Grey Knights-fingrarna...

Ja det är en story så god som någon, kör i vind. :)

Skriv svar