Neth_Oni's allt i allo blog

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Styranimon

Re: Neth_Oni's allt i allo blog

Inlägg av Styranimon »

Jag älskar hans sköld! :D
Han blir nog supersnygg!
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Super snygg vet jag inte, är inte så värst bra på att måla. Jag tycker jag får till dem bra till att spela med men inget jag kommer vinna nån best painted med :(

Ytterligare en wip bild på kaptenen. Har satt han på en reservbas då gs'et håller på o torkar på hans bas och jag saknar tyvärr lite färger för att göra klart flaggan, så det får vänta lite till. Texten längst upp på skölden vart fail, så det ska jag göra om senare:

Bild

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

cool sköld du fick där :D

eldrak

Inlägg av eldrak »

Jag är tveksam till ögonen på skölden. Annars snygg.

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

jo, ögonen vart mest för att prova men de ska målas över.

Jag känner att det är dags att måla om mina Tau, så jag inte behöver skämmas för dem längre, men har svårt att bestämma mig för hur jag ska måla dem. Här är första testmodellen iaf:
Bild
Jag provade att göra röd source lighting men det gick inte bra, och jag tror att det här schemat skulle passa bättre utan ändå

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Ser nice ut, vad är det på basen en blodpöl?

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

mycket bra fråga, inget jag tänkte på. Gjorde det mest bara för att det inte skulle se för tråkigt ut, de kommer nog få helt andra baser sen

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

ser ut om det röda smetats ut lite på geväret, färgschemat ser bra ut dok kul att se tau i en mörkare färg

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

jo, det vart rätt misslyckat, ett försök att få till source lighting som vart på tok för tjockt med färg. Jag är rätt nöjd med den grön-gråa delen av modellen men funderar på något lite ljusare till kläderna, kanske bleached bone eller rotting flesh som bas. Eller något lite mörkare, som brun i ngn form. Vad tror ni?

Truant

Inlägg av Truant »

Satt och fundera på hur man skulle skriva och jag tror det här blir rätt:

När man sett din blog och hur din målning ser ut så känns Tau-modellen lite "meh".
Du är skitduktig på att måla och tycker att Tau-modellen ser ut lite mer i min egen målningsklass och inte på den nivå du befinner dig.

Jag tror kläderna skulle må bra av att bryta av lite mot det gråa på ett bättre sätt, personligen skulle jag föredra ljus grå/blå.
Alternativt gå in på någon brun, men då skulle jag nog lyfta upp dem med en varm brun (typ snakebite leather eller beubonic (namn?)) och gå på med bleached bone för ljus eller flesh wash för mörkare klädsel.

Vad jag tror skulle vara snyggt är att välja färg på kläderna beroende på hur du gör baserna, en Tau-armé tycker jag ska vara väl anpassad till de klimat de är i.

Skriv svar