Rödes Iyanden

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av Jonke »

Tuff lista! Hoppas den funkar, ser lite klen ut på troops..

Och målningen är ju helt fantastisk.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av Röde »

Jonke skrev:Tuff lista! Hoppas den funkar, ser lite klen ut på troops..

Och målningen är ju helt fantastisk.
Jo. Det här är ju bara 1250pts än så länge. Har 5 Wraithblades monterade och så ytterligare 5 Wraithguards på sprue.

Och tack!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av Ismeno »

Röde skrev:
Kaptenen skrev:Ser bra ut!

Målar du de transparenta delarna, eller är de inte fastlimmade? (canopy, prism)
De ska målas. Gillar inte den plasten något vidare. De får nog bli riktigt mörka med någon liten reflex i...
Fail! Förstör inte en toksnygg armé med målat glas! (Imho ;))


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av Röde »

Ismeno skrev:
Röde skrev:
Kaptenen skrev:Ser bra ut!

Målar du de transparenta delarna, eller är de inte fastlimmade? (canopy, prism)
De ska målas. Gillar inte den plasten något vidare. De får nog bli riktigt mörka med någon liten reflex i...
Fail! Förstör inte en toksnygg armé med målat glas! (Imho ;))
Du ska få se... Det blir nog samma stil som hjälmarna på Spiritseers. Svart och klarlack.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Gullberg
Inlägg: 211
Blev medlem: 07 nov 2012, 10:52

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av Gullberg »

gillar din arme skarpt och kommer förmodligen göra samma konvetering på några av mina kommande spirtseers.

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av Jonke »

Ismeno skrev:
Röde skrev:
Kaptenen skrev:Ser bra ut!

Målar du de transparenta delarna, eller är de inte fastlimmade? (canopy, prism)
De ska målas. Gillar inte den plasten något vidare. De får nog bli riktigt mörka med någon liten reflex i...
Fail! Förstör inte en toksnygg armé med målat glas! (Imho ;))


Sent from my iPhone using Tapatalk
Och jag säger tvärtom:
Förstör inte en toksnygg armé med omålad plast! :grin:

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av Röde »

Slutar jobba hyfsat tidigt på måndagar... 1250pts-listan står nu och torkar till sig. Grundsprayat allt svart.
(Ja inte Farseer och Spiritseer förstås. Det hade ju varit lite onödigt.)

Är det någon som har en bra länk till lite Eldarrunor?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av Röde »

Så. Då har jag fått tag på helt släta 25mm baser som jag ska måla eller sätta transfers på för att representera Spiritmarks och Soulblaze markers.

Spelade ju listan på 1250pts förra helgen. Fick däng de två första matcherna då jag spelade för ivrigt. Ville ha fram mina Wraithguards skytte för fort och då fick jag båtarna sänkta alldeles för tidigt. I de andra två matcherna hade jag lite mer is i magen. Då sköt jag ut motståndarens long range skytte i båda matcherna och använde Wraithlords för att pusha på flanker på ett effektivt sätt. Vann båda de senare matcherna. Totalt kom jag bara 11a av 17 men får nöja mig med att det var lärorikt. Första matchen var också den roligaste jag spelat på mycket länge. En match som präglades av rätt usla tärningsslag från bådas sida och en massa skratt.

Jag är riktigt sugen på att måla och bygga vidare på Eldar men nu måste jag verkligen fokusera på Death Guard
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av Ismeno »

Äh, jag hann ju inte ens leta plattor. Men, bra att det löste sig eller behöver du fler?
Mera Nurgle ser vi fram emot!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av Röde »

Ismeno skrev:Äh, jag hann ju inte ens leta plattor. Men, bra att det löste sig eller behöver du fler?
Tror att jag har så det räcker. 5 av varje borde räcka rätt långt. Tack ändå.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar