Rödes Iyanden
Re: Rödes Iyanden
Tuff lista! Hoppas den funkar, ser lite klen ut på troops..
Och målningen är ju helt fantastisk.
Och målningen är ju helt fantastisk.
Re: Rödes Iyanden
Jo. Det här är ju bara 1250pts än så länge. Har 5 Wraithblades monterade och så ytterligare 5 Wraithguards på sprue.Jonke skrev:Tuff lista! Hoppas den funkar, ser lite klen ut på troops..
Och målningen är ju helt fantastisk.
Och tack!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Re: Rödes Iyanden
Fail! Förstör inte en toksnygg armé med målat glas! (ImhoRöde skrev:De ska målas. Gillar inte den plasten något vidare. De får nog bli riktigt mörka med någon liten reflex i...Kaptenen skrev:Ser bra ut!
Målar du de transparenta delarna, eller är de inte fastlimmade? (canopy, prism)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Rödes Iyanden
Du ska få se... Det blir nog samma stil som hjälmarna på Spiritseers. Svart och klarlack.Ismeno skrev:Fail! Förstör inte en toksnygg armé med målat glas! (ImhoRöde skrev:De ska målas. Gillar inte den plasten något vidare. De får nog bli riktigt mörka med någon liten reflex i...Kaptenen skrev:Ser bra ut!
Målar du de transparenta delarna, eller är de inte fastlimmade? (canopy, prism))
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Re: Rödes Iyanden
gillar din arme skarpt och kommer förmodligen göra samma konvetering på några av mina kommande spirtseers.
Re: Rödes Iyanden
Och jag säger tvärtom:Ismeno skrev:Fail! Förstör inte en toksnygg armé med målat glas! (ImhoRöde skrev:De ska målas. Gillar inte den plasten något vidare. De får nog bli riktigt mörka med någon liten reflex i...Kaptenen skrev:Ser bra ut!
Målar du de transparenta delarna, eller är de inte fastlimmade? (canopy, prism))
Sent from my iPhone using Tapatalk
Förstör inte en toksnygg armé med omålad plast!
Re: Rödes Iyanden
Slutar jobba hyfsat tidigt på måndagar... 1250pts-listan står nu och torkar till sig. Grundsprayat allt svart.
(Ja inte Farseer och Spiritseer förstås. Det hade ju varit lite onödigt.)
Är det någon som har en bra länk till lite Eldarrunor?
(Ja inte Farseer och Spiritseer förstås. Det hade ju varit lite onödigt.)
Är det någon som har en bra länk till lite Eldarrunor?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Re: Rödes Iyanden
Så. Då har jag fått tag på helt släta 25mm baser som jag ska måla eller sätta transfers på för att representera Spiritmarks och Soulblaze markers.
Spelade ju listan på 1250pts förra helgen. Fick däng de två första matcherna då jag spelade för ivrigt. Ville ha fram mina Wraithguards skytte för fort och då fick jag båtarna sänkta alldeles för tidigt. I de andra två matcherna hade jag lite mer is i magen. Då sköt jag ut motståndarens long range skytte i båda matcherna och använde Wraithlords för att pusha på flanker på ett effektivt sätt. Vann båda de senare matcherna. Totalt kom jag bara 11a av 17 men får nöja mig med att det var lärorikt. Första matchen var också den roligaste jag spelat på mycket länge. En match som präglades av rätt usla tärningsslag från bådas sida och en massa skratt.
Jag är riktigt sugen på att måla och bygga vidare på Eldar men nu måste jag verkligen fokusera på Death Guard
Spelade ju listan på 1250pts förra helgen. Fick däng de två första matcherna då jag spelade för ivrigt. Ville ha fram mina Wraithguards skytte för fort och då fick jag båtarna sänkta alldeles för tidigt. I de andra två matcherna hade jag lite mer is i magen. Då sköt jag ut motståndarens long range skytte i båda matcherna och använde Wraithlords för att pusha på flanker på ett effektivt sätt. Vann båda de senare matcherna. Totalt kom jag bara 11a av 17 men får nöja mig med att det var lärorikt. Första matchen var också den roligaste jag spelat på mycket länge. En match som präglades av rätt usla tärningsslag från bådas sida och en massa skratt.
Jag är riktigt sugen på att måla och bygga vidare på Eldar men nu måste jag verkligen fokusera på Death Guard
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Re: Rödes Iyanden
Äh, jag hann ju inte ens leta plattor. Men, bra att det löste sig eller behöver du fler?
Mera Nurgle ser vi fram emot!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mera Nurgle ser vi fram emot!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Rödes Iyanden
Tror att jag har så det räcker. 5 av varje borde räcka rätt långt. Tack ändå.Ismeno skrev:Äh, jag hann ju inte ens leta plattor. Men, bra att det löste sig eller behöver du fler?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.