Hive Fleet Dungeness

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Serpent

Re: Hive Fleet Dungeness

Inlägg av Serpent »

Om det är elektricitet-look du är ute efter så kan du ju prova att highlighta det svarta med med turkos. Blanda turkos och svart, sen är det bara att öka mängden turkos och efter hand gå till ren turkos och efter det upp till vitt. Borde se lagom spaceat ut.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Den extra höga Mawloc-basen ser lite skum ut. Snygg hål effekt dock!

frigobben

Inlägg av frigobben »

@Serpent: Tack, jag skall prova detta. Det mörka längst ut då eller? Skulle vilja lite lite känslan av att den lyser inifrån.

@Asplund: Jag har själv lite blandade känslor till basen. Ville ha något sorts hål den kom upp ur, gärna från asfalt, och kände då ett behov att att höja grundnivån, för att faktiskt kunna gräva ett hål. Meningen var att det skulle se ut som någon sorts asfalt i genomskärning, men jag vet inte om illusionen blev så lyckad... Hålet är dessutom lite för litet för att den faktiskt skulle få plats i det. Finns det några förslag på hur man gör sånt snyggt? All min kunskap i hobbyn kommer från forumsurfande, så jag har ingen riktig att bolla idéer med, och det kan bli en hel del suboptimala lösningar. Tänkte väl uppsöka GAST vid något tillfälle.

Användarvisningsbild
speedfreek

Hive Fleet Dungeness

Inlägg av speedfreek »

Man kan lära sig sjukt bra saker på Gast.
Eller bara sjuka saker...

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Jag tycker att elektriciteten ska dansa på ytan, så det ljusaste kan vara var som helst. När jag gjort blixtar till mina Night Lords har jag ljusat upp mot blixten hela vägen, och jag tycker att det ser snyggast ut om det är lite osymmetriskt var elblixtarna hamnar.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

frigobben

Inlägg av frigobben »

Jaha, nu är jag med på vad du menar. Jag tänkte från början mer som något som glöder, fast i några "elektriska färger".

Då går svårighetsgraden upp något. :) Vi får se vad jag vågar mig på...

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Jag gillar Mawloc-basen!

adde_z

Inlägg av adde_z »

Jag tycker den där basen är as cool. Visst måste den där besten kunnat komma igenom där om den pressat ihop sig lite vid själva penetreringen av asfalten!?

Är det klorna och svanstippen du vill ha nått elektriskt lr lysande på?

frigobben

Inlägg av frigobben »

Tack.

Det är den skallerormslika/dammsugarslangslika svanstippen och sakerna som sticker ut vi käkarna. De sistnämnda syns lite dåligt på bilden men är också räfflade precis som svansen. Det var lite granna formen på dem som påminner om plasmavapen, och det var därför jag var inne på att något liknande kanske ser bra ut, just med det ljusa glödet längst in.

frigobben

Inlägg av frigobben »

Broodlorden klar, här med sina övriga "kumpaner". Inget nytt i målningen egentligen. Mest det vanliga färgschemat. Lite tips på snygga rosteffekter hade varit bra dock, för jag vet inte om balken blev så lysande (nu ser man inte så mycket av det på bilden för att den är så mörk...)
_MG_6470.jpg
_MG_6470.jpg (227.36 KiB) Visad 1585 gånger

Skriv svar