Kabal of the Obsidian rose

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Blom

Re: Kabal of the Obsidian rose

Inlägg av Blom »

Snygg rikigt snygg Haemonculus!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Tackar!

BoBo

Inlägg av BoBo »

Kommer bli en mycket fin armé det här!

Blom

Inlägg av Blom »

Det ända jag möjligen saknar på herrmonko är kanske en sådan där spin svans eller vad man ska kalla det som dem brukar ha. Men det kanske inte passar in i modellen iallafall.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Blom skrev:Det ända jag möjligen saknar på herrmonko är kanske en sådan där spin svans eller vad man ska kalla det som dem brukar ha. Men det kanske inte passar in i modellen iallafall.
Jag har skippat det eftersom jag inte tyckte att det passade. Den är mer tänkt som en relativt ung Haemonculus. Om jag någon gång bygger en Haemonculus Ancient så kommer det att bli massa modifikationer och tentakelryggsvansar.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Tre hellions till klara.
Nu behövs det bara tre till för att få klart enheten.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Nu kan det vara så att jag är påverkad av mina egna eldarers färgschema, men jag tycker att de röda highlightsen hade mått bra av en ännu ljusare färg på de yttersta punkterna.
Människomat, till exempel spannmål.

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Jag tycker också att du bör ha flygpinnarna svartsprayade. Omålade blänker de så in i satiken och syns väldigt väl.

Snygg armé! Ska bli kul att se den på fältet!
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Tycker seglet på Raidern kunde fått vara nån annan färg än svart.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

@Flygmaskin: Tack. Angående highlights så funderade jag en del innan jag började på hur extrema highlights jag ville ha. Det här är mer än vad jag brukar highlighta, men det tycker jag passar på alver. Att highlighta ytterligare steg skulle säkert funka, och skulle få armén att se bättre ut på längre håll. Men det skulle också göra armén mer extrem på ett sätt som jag inte vill ha det. Jag skall testa och göra något steg till på stora saker, men på infanterister håller jag nog highlightingen som den är.

Angående flygpinnar så tycker jag personligen att svartsprayade flygpinnar ser fruktansvärt fult ut. Med genomskinliga kan man åtminstone lura hjärnan att de "egentligen" inte finns där men med svartsprayade så står modellerna verkligen på små pelare. Tycker jag. Men det var intressant att höra varför någon vill spraya flygpinnar, vilket jag har funderat på.

@Asplund: Det kan hända att något segel kommer att bli gult/benfärgat, men annars håller jag mig till huvudfärgerna rött och svart. Det är ju mörka gothalver! De vill inte ha massa andra färger! ;)

Skriv svar