Dark Eldar WWP lista...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
nialion
Inlägg: 148
Blev medlem: 20 dec 2008, 21:38

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av nialion »

Runda 3

Han får in sina terminators (det enda han inte redan fått in). Dom deep strikar på en kulle. Mephiston står fortfarande låst i närstrid. Hans assault marines hoppar fram för att vara inom 6" från terminator prästen. Terminators skjuter ihjäl min raider och i explosionen dör en bike och dom failar sin moral och flyr. I närstriden dödar mephiston warriors.

Bild

Jag får in mina harlequins och mina talosar (mindes fel hade två och en Cronos) jag skjuter allt (i princip) på Mephiston som vägrar att dö men tar 1 wound. Mina häxor går bort och assaultar hans assault marines. Mina harlequins fluffar till det och missar att döda mephiston som istället dödar dom. Häxorna och assault marinesen drawar (två enheter med feel no pain).

Runda 4

Han går ned med sina terminators som skjuter på min ena talos och dödar den. Mephiston assaultar och dödar min warrior enhet. Häxorna förlorar striden mot assault marines men står.

Jag flyttar upp min armé mot hans terminators skjuter tillslut ihjäl mephiston med mina jetbikes och min venom (samt enheten i). Skjuter resten på terminators och assaultar med cronos, talos, dukens enhet. Det räcker slår ihjäl alla utom 1-2 som står. Häxor och assault marines slåss vidare utan mycket resultat.

Bild

Runda 5

Jag slår ihjäl de sista terminatorsarna och konsoliderar mot assault marinesen. Sen i min runda 5 dödar jag dem med och han har inget kvar.

Postar lite tankar om listan och en ny lista imorgon. Har funderat en del på lite ändringar...

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av speedfreek »

Whoop!

Är tanken att bygga armén av gamla eller nya figurer?
Eller rent av blanda?

nialion
Inlägg: 148
Blev medlem: 20 dec 2008, 21:38

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av nialion »

Tanken är att bygga den med nya modeller med några få undantag. Som tex haemonculin. De modeller du ser är en kompis gamla DE armé jag har fått låna. Jag använder dom att provspela med....

Användarvisningsbild
Seth
Inlägg: 239
Blev medlem: 28 feb 2012, 15:45
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av Seth »

Ah, man blir ju riktigt sur på sig själv då man läser om det igen :D Fick för mig att portalerna funkade som 'gate' eller en monolith, dvs en enhet åt gången som kunde använda den. Därför jag deepade in så tätt på den, ville göra den svår att deploya från.... Det blev ju obra kan man säga ;)

Lite tankar från motståndarbåset:

Whyches med många attacker är kanon, sjukt jobbigt att fastna i dem. Jag tror att du lyckades slå 5 eller 6 nästan varje combat phase.

En fusion pistol på harlequin gruppen kanske för att göra dem lite mer allsidiga. Eller tror du de får för mycket uppmärksamhet då?

Med tanke på hur viktiga portalerna är för dig, skulle det vara värt att få in en haemonculus till?

Både talos och chronos var bra då du snabbt kunde få pain tokens på enheterna.

mawno
Inlägg: 59
Blev medlem: 04 maj 2009, 00:24

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av mawno »

Kuken... nu blev jag sjukt sugen på att spela DE.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Sv: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av speedfreek »

Fan vad gött!

nialion
Inlägg: 148
Blev medlem: 20 dec 2008, 21:38

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av nialion »

Har tagit bort duken och hans trueborn och lagt in lady malys och incubi istället. Ska testspela mot trögers grey knights i eftermiddag. Battle report kommer....

Jag har byggt en razorwing och kratrar till mina fordon. Ska försöka måla lite i veckan som kommer. Sen gäller det bara att ordna lite bilder...

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av DHettNeck »

Jag spelade Tau och whipeade jimmy istället ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av speedfreek »

Sjukt fegt att spela Tau!

Det enda som är värre mot DE är nog GK...

nialion
Inlägg: 148
Blev medlem: 20 dec 2008, 21:38

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av nialion »

Ja det gick ju inte så bra det där. Ficka smaka på baksidan med en portallista med riktigt usla reservslag. Det var ändå en rätt intressant match fick lite bra läxor i matchen och inte känndes det omöjligt att slå tau inte. Skriver en battle report imorgon och ska göra om lite i listan. Men det var kul att spela med dig i alla fall Rickard revanchen kommer när vi möts på en turnering. Behöver lite mer antitank. Men det märks att jag möter listor tänkta för ett hårt klimat och att jag behöver fixa till listan lite. Inte göra den tråkig men hitta några udda lösningar.

Men det är sjukt kul att spela igen...

Skriv svar