Neth_Oni's allt i allo blog

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Neth_Oni's allt i allo blog

Inlägg av Styranimon »

Tycker att din Space Marine blir jättebra! ;)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Neth_Oni's allt i allo blog

Inlägg av cadelin »

spacemarinesen blir ashäftiga, det ända jag skulle vilja föreslå är en svart linje mellan det vita och det gröna.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Neth_Oni's allt i allo blog

Inlägg av Neth_Oni »

Tack för svaren :)

Jag ska definitivt prova att black lina, få se om det blir bättre.

Lascannons och veteraner ligger fortfarande o väntar på de sista färgerna (ja, jag är lite småless på att måla guards) men speed paintade iaf Marbo idag:

Bild

Bild

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Neth_Oni's allt i allo blog

Inlägg av Neth_Oni »

Veteransquaden så gott som klar, upptäckte dock att jag fortfarande hade kvar att måla rött på döskallarna på några av dem men utöver det är de klara. Chenkov leder gruppen tills vidare.

Jag är dessutom tillräckligt klar med lascannons för att spela med dem, men det är fortfarande lite svart till bälten, däcken osv. kvar att fixa samt att huden behöver mer jobb (men det gäller nästan hela armén så...)

Bild

Bild

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Neth_Oni's allt i allo blog

Inlägg av DHettNeck »

Ser bra ut!

Jag hittade två flamer gubbar och en melta gubbe när jag kollade igenom min bitzbox. Är du intresserad av dom kan jag ge dom till dej på BSK (om du ska dit).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Neth_Oni's allt i allo blog

Inlägg av Neth_Oni »

ah, ja, det skulle vara nice. Alltid intresserad av lite fler valhallans, är ju inte bara att gå till närmaste butik o köpa dem längre. Vad vill du ha för dem?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Neth_Oni's allt i allo blog

Inlägg av DHettNeck »

Neth_Oni skrev:ah, ja, det skulle vara nice. Alltid intresserad av lite fler valhallans, är ju inte bara att gå till närmaste butik o köpa dem längre. Vad vill du ha för dem?
Inget speciellt. Här ligger dom bara och samlar damm :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Neth_Oni's allt i allo blog

Inlägg av Jocke Rapp »

Det ser trevligt ut! Men själva laserkanonerna ska väl få mer jobb också, inte bara det svarta? De behöver lite djup och gärna smuts och slitningar!

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Neth_Oni's allt i allo blog

Inlägg av Neth_Oni »

ja, absolut. Än så länge är det bara svart spray och grön färg, det ska göras mycket mer men som sagt börjar jag få slut på tid, inte så väldans långt kvar nu till bsk och jag har en del kvar att måla ^^

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Neth_Oni's allt i allo blog

Inlägg av Neth_Oni »

Drar ut lite till på målandet av guards, gott om tid till bsk (kommer garanterat sitta natten innan vi åker) och har påbörjat ett commissionjobb att måla lite högalver till fantasy. Jag har ännu bara monterat och sprayat dem dock. Och vid sidan av har jag påbörjat en Captain till mina nya marines. Han är långt ifrån klar, ca halvvägs gissar jag på, men nu är han inte en enda röra av grundfärger utan de flesta grundfärgerna är på plats så det förhoppningsvis går att se ungefär hur det blir i slutändan:

Bild

Skriv svar