Tilioch kladdar: Dark Angels

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Tilioch
Inlägg: 67
Blev medlem: 25 jul 2012, 20:14
Ort: Märsta, Stockholm
Kontakt:

Re: Tilioch kladdar: Dark Angels

Inlägg av Tilioch »

Efter att inte ha fått nått klart på länge nu så har jag iaf fått ordning på mina veteraner som har legat och inte gjort någon nytta, så jag byggde ihop så jag hade två kombi-plasmor, gjorde armar till min sergeant och en massa annat småpill som saknades för att jag skulle kunna sätta ihop dem.
Det största jag har gjort förutom att bygga vapen är att jag fixade till DA märket i greenstuff istället för att använda någon transfer, tycker det vart fräckare och passar bättre ihop med hur det är gjort på figgarna från DV lådan, så efter att ha hittat ett lämpligt plastmärke från ravenwing spruen och gjort ett instamold avtryck, så var det bara att knåda lite och sen vänta på att det skulle bli klart.

Det största problemet däremot med detta är att det inte är helt lätt att få dem att sitta ordentligt på axelskydden, det är väldans lätt att en liten fjäder springer iväg och inte vill sitta fast. Dessutom är det inte helt lätt att få det rätt från början, märkena fäster fort mot axelskydden, så är symbolen lite sned så är det väldigt svårt att flyta på dem. Men det är mindre bekymmer och jag tycker att modellerna ser klart skojigare ut med det.

Men hur som helst, här har jag en liten sammlingsbild på dem, det finns större bilder och dessutom individbilder på bloggen, så vill man glo mer än såhär övergripande så får man allt klicka sig dit =)

Bild
Cry havoc and let slip the Dice of War!
http://latenightpainting.blogspot.com

Användarvisningsbild
Lobo
Inlägg: 13
Blev medlem: 17 jun 2012, 19:19
Ort: Östersund (Styx)

Re: Tilioch kladdar: Dark Angels

Inlägg av Lobo »

snyggt. gillar verkligen att DA markeringen sticker ut :D

Tilioch
Inlägg: 67
Blev medlem: 25 jul 2012, 20:14
Ort: Märsta, Stockholm
Kontakt:

Re: Tilioch kladdar: Dark Angels

Inlägg av Tilioch »

Lobo skrev:snyggt. gillar verkligen att DA markeringen sticker ut :D
Tackar, gillar också det så det är nummera ett återkommande tema =)

Nu har jag iaf fått igång lite mer måladen, och de tacticals jag har gjort nu gär att jag kommer upp och kan ha en helt legal lista på ungefär 1000p

Gjorde som sagt en combat squad med tacticals, för att göra dem användbara som en "vanlig" marinelista också nu tills vidare så gav jag dem inte nått specialvapen, det de fick i stället var lite utsmyckningar och grejer från DA veteranboxen. Så de har alla nått lite udda med sig, om det nu är en hjälm, bolter eller ett hölster så är det iaf nått.
Passade också på att anväda några fler skjuteffekter som jag införskaffade från Armourcast, tycker de blir rätt bra när det väl blir klart. Däremot ser det rätt fånigt ut under tiden som man målar grejerna.

Som vanligt har jag bilder och sånt på bloggen, men det är mest om man vill kolla på de individuella figgarna, annars så räcker kanske det nedan för att ge ett hum om hur det ser ut.

Bild
Cry havoc and let slip the Dice of War!
http://latenightpainting.blogspot.com

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Tilioch kladdar: Dark Angels

Inlägg av Halvar »

det ser bra ut. men angående skjuteffekterna har jag två synpunkter. eller egentligen en synpunkt och en varning.
eld och liknande är ljust i mitten/inne och blir mörkare ju längre ut man kommer, så en reverserad målning på dem ser bäst ut imo.
sen kan man verkligen ha för många vapen som skjuter exakt samtidigt. kolla bara in dessa bilder från förr:
Bild
Bild
så någon enstaka här och var går bra men när man går över gränsen blir det väldigt snabbt väldigt konstigt.
Ja' än't bittä'!

Tilioch
Inlägg: 67
Blev medlem: 25 jul 2012, 20:14
Ort: Märsta, Stockholm
Kontakt:

Re: Tilioch kladdar: Dark Angels

Inlägg av Tilioch »

Halvar skrev:det ser bra ut. men angående skjuteffekterna har jag två synpunkter. eller egentligen en synpunkt och en varning.
eld och liknande är ljust i mitten/inne och blir mörkare ju längre ut man kommer, så en reverserad målning på dem ser bäst ut imo.
Jäklar ja, det var därför de kändes lite off med färgerna... får helt enkelt måla om dem, tack för påpekandet

Sen är inte tanken att det ska vara mer än 0-2 per 10 man som har en sånhär effekt, det kommer bara se fånigt ut om jag inte gör någon enhet som är uppställd och kör eldgivning ala nappetrupper.
Cry havoc and let slip the Dice of War!
http://latenightpainting.blogspot.com

Tilioch
Inlägg: 67
Blev medlem: 25 jul 2012, 20:14
Ort: Märsta, Stockholm
Kontakt:

Re: Tilioch kladdar: Dark Angels

Inlägg av Tilioch »

Då vart det dags igen, under helgen så fick jag klart några till bikes som har stått och glott på mig under en månads tid. Byggde ihop och grundmålade dem, men så kom jag inte längre och det blev roligare en stund att måla grönt på tacticals och några veteraner istället. Men nu så fick jag tummen ur och kladdat lite mer färg.

Nu kan jag räkna min bike enhet till fem individer, vilket är helt okej om jag skulle köra dem som vanilj marines, men som av någon anledning inte är ok i nuvarande DA codexen (där får de bara vara 3 eller 6), men skit samma, det kommer snart en ny codex och jag har definitivt fler bikes kvar att måla.
Jag passade också på att bygga baser till alla mina bikes, så nu är hela min målade arme basad och klar. Nu ska jag bara få undan lite skit från något lämpligt bord och sen ska det bli till att ta lite foton på hela armén.

Men tills att jag har fått gjort det så blir det här lite bilder på det nu målade, lite fler individbilder finns på bloggen.

Bild

Och så en lite "action"bild på varje också, bara för att ;)

Bild

Bild

Tillsist en bild på hela enheten

Bild
Cry havoc and let slip the Dice of War!
http://latenightpainting.blogspot.com

Tilioch
Inlägg: 67
Blev medlem: 25 jul 2012, 20:14
Ort: Märsta, Stockholm
Kontakt:

Re: Tilioch kladdar: Dark Angels

Inlägg av Tilioch »

Det blev inte nått arméfoto, men dock mitt första fordon till änglarna, en liten Land Speeder är klar för att visa upp sig och nergöra allt och alla som kommer för nära!

Gjorde dock två kapitalfel på den, ett som upptäcktes när jag började måla och ett först när jag tog korten...

Först, jag använde min airbrush för att måla allt det svarta, skitbra grej, men som den jubelidiot jag är så tänkte jag inte på att det kan vara bra att prima skiten iaf och inte direkt gå på med vanlig svart... Så jag blev av med färg över allt och hela tiden under målningen, tittade man lite snett på färgen så försvann den. Så det blev ett litet helvete att måla om, måla om och så måla om lite igen. Nu hoppas jag på att det ska klara sig ganska så okej, men det kommer säkerligen försvinna en hel del färg när den ska flyttas på framöver också. Så tips från coachen; Grunda dina figurer!

Sen upptäckte jag också att jag hade varit förvirrad nog att glömma att sätta på ammo-boxen på boltern, just nu finns den inte, eventuellt kommer jag försöka måla upp den samtidigt som jag gör nästa speeder, men med tanke på allt jag verkar missa hittils så är det kanske inte så troligt det heller...

Men bilder iaf, finns några fler på bloggen.

Bild

Bild
Cry havoc and let slip the Dice of War!
http://latenightpainting.blogspot.com

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: Tilioch kladdar: Dark Angels

Inlägg av bolterochkniv »

tycker speedern ser lite väl svart ut, den hade nog tjänat på att få lite detaljer i metall och vitt typ, just nu är den ganska platt.
annars är allt du gjort här riktigt nice, tycker framför allt din tygmålning och dina baser är jävligt snygga!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Tilioch
Inlägg: 67
Blev medlem: 25 jul 2012, 20:14
Ort: Märsta, Stockholm
Kontakt:

Re: Tilioch kladdar: Dark Angels

Inlägg av Tilioch »

bolterochkniv skrev:tycker speedern ser lite väl svart ut, den hade nog tjänat på att få lite detaljer i metall och vitt typ, just nu är den ganska platt.
annars är allt du gjort här riktigt nice, tycker framför allt din tygmålning och dina baser är jävligt snygga!
Missade visst att det var någon som svarade också...
Jo den kanske kan verka lite platt, och det är den nog också, jag ska slänga på lite extra detaljer på nästa jag gör (har 3 i plast till som skall göras), annars får jag bara bocka och tacka för tyg- och bas kommentarerna, är ganska nöjd med själv hur det blir =)

Men nu så har julen gått och jag har fått målat ytterligare en liten speeder, egentligen blev själva speedern klar strax före jul, men sen blev det massa annat som kom i vägen och först i dagarna fick jag klart basen.
Det som är lite speciellt den här gången är att det är en gammal metall speeder, orginal ravenwing speedern från -94 som har fått smaka pensel och airbrush, jag tog och pimpade upp den med några små ikoner och lite packning, men annars fick den vara som den är. Jag har ytterligare en sånhär liggande, men jag måste få bort färgen på den först innan jag kan gå på målandet.

Det som inte var så speciellt spännande med modellen är att den är tung, det är dålig passform i metallen och dessutom ska allt sättas ihop med en lite platta där flygpinnen sitter, det hela slutade med att jag fick sätta ganska många pinnar genom den och dessutom fylla upp med lite grey stuff.

Hur som helst, det finns lite text och nån bild på bloggen, annars får ni leva med dessa;

Bild

Bild
Cry havoc and let slip the Dice of War!
http://latenightpainting.blogspot.com

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Tilioch kladdar: Dark Angels

Inlägg av Serpent »

Jag tror att dina RW-enheter skulle må bra av blå highlights på de svarta ytorna. Inte alls lika serietidningsaktiga som gråa, men gör att man ser detaljerna ännu bättre.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar