Dark Eldar WWP lista...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
nialion
Inlägg: 148
Blev medlem: 20 dec 2008, 21:38

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av nialion »

Ja det ska bli skoj. Ingen aning hur jag gör om listan till 1500 dock. För det var väl det du ville spela? Jag skrev ett litet meddelande till dig i vår tråd på styx kika på det om du inte redan har sett det. Så syns vi på söndag....

Användarvisningsbild
Seth
Inlägg: 239
Blev medlem: 28 feb 2012, 15:45
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av Seth »

nialion skrev:Ja det ska bli skoj. Ingen aning hur jag gör om listan till 1500 dock. För det var väl det du ville spela? Jag skrev ett litet meddelande till dig i vår tråd på styx kika på det om du inte redan har sett det. Så syns vi på söndag....
Om 1750 passar bättre kan jag bara slänga in Mephiston på min 1500? Inte optimalt men snabbt och enkelt.

Användarvisningsbild
Seth
Inlägg: 239
Blev medlem: 28 feb 2012, 15:45
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av Seth »

Ja det där gick ju som det gick då jag helt missuppfattade hur portalerna funkade. Dock 100% mitt fel som var seg i skallen nu på "morgonen". Du förklarade ju både en och två gånger ;)


Om du hade haft din razorwing, vilken beväpning hade du tagit?

nialion
Inlägg: 148
Blev medlem: 20 dec 2008, 21:38

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av nialion »

Spelade en match mot BA igår (seth) och fick min första vinst. Så 2 förluster 1 seger än så länge. Jag tog en bild i varje runda av matchen och battle report kommer snart. Har även byggt lite samt införskaffat lite färger penslar och sånt. Nu är jag bortrest ett par dagar men uppdaterar med 2 battle reports när jag kommer hem. Har funderat lite på listan med postar en ny i samband med det.

Seth: Jag hade spelat den med lansar, splinter cannon, standard missilerna, flickerfield och night shields. Du får en rematch nästa gång jag är i östersund.

nialion
Inlägg: 148
Blev medlem: 20 dec 2008, 21:38

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av nialion »

Här kommer en lite kortare rapport från min match i Östersund mot Blood Angels.

Ungefär det här har han i listan. Kommer inte ihåg exakt.

Mephiston
Dante
Präst med terminators
Honorguards med präst och annat bös.
10 Terminators med 1 Cyclone och en Assault Cannon
2x 10 Assault Marines med fist och 2x Melta

Jag spelar typ min lista (finns i armeliste forumet) men utan jetfightern och med en Cronos istället för min andra talos. Samt lite små ändringar för att komma ned till 1750 p.

Deploy
Vi spelar dawn of war. Inga specialare utan bara standard regelbok. Han vinner slaget om att börja och låter mig gå först. Jag deployar upp 1 enhet med warriors och en haemonculi på bordet och allt annat kommer i vanlig reserv (duken deep strikar).

Han deployar Mephiston (han syns lite bakom en klippa på bilden).
Bild

Runda 1
Han väljer att försöka seiza och lyckas. Mephiston hoppar fram och fleetar för att nå mina warriors men slår dåligt i terrängen och kommer inte in i strid (som tur är). Jag lämnar enheten med min Haemonculi och släpper portalen. Mina warriors skjuter på Mephiston och gör 2 wounds....

Runda 2
Han slår in alla sina reserver. Skjuter ihjäl min Haemonculi och springer runt lite med resten. Mephiston assaultar mina warriors och slår ihjäl några men dom står.

Bild

Jag får in min Cronos, bägge mina jetbikes, duken (båten deepar han knatar in med squaden och haemonculin), häxor, den andra warrior enheten och en venom.

Bild

Jag skjuter ihjäl hans honorguards och dödar några marines i dantes enhet med skytte (cronosen får dela ut 2 tokens). Sen assaultar jag det som är kvar i dantes enhet och slår ihjäl allt (dante fearles dör efter att ha tagit 2 wounds i skytte fasen).

Bild

Fortsättning följer strax...

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Sv: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av speedfreek »

Sjukt dålig rapport!

nialion
Inlägg: 148
Blev medlem: 20 dec 2008, 21:38

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av nialion »

Varför? Lite tips på hur jag gör den bättre i sådana fall kanske?

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Sv: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av speedfreek »

Skriv en runda till innan du postar den...

Men bilderna var Nice...

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av Gonka Koff »

Kul tråd Jimmy! Jag hoppas verkligen att du lyckas få till den där armén, -den är fantastiskt cool!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

nialion
Inlägg: 148
Blev medlem: 20 dec 2008, 21:38

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av nialion »

Ok vart tvungen att göra en grej hade tänkt posta hela. Men han inte. Skriver klart den nu....

Gonka: Jag kommer att göra klart armén. Kommer att bli en del målande och byggande i helgen....

Skriv svar