DEATHWATCH

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: DEATHWATCH

Inlägg av MiniMajs »

Du har längre range och ett skott mer på hb. Du kan också skjuta posioned 2+ blasts med den. Men visst, fc är ju helt klart "bättre" för poängen.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: DEATHWATCH

Inlägg av Elevatorlake »

MiniMajs skrev:Du har längre range och ett skott mer på hb. Du kan också skjuta posioned 2+ blasts med den. Men visst, fc är ju helt klart "bättre" för poängen.
Fc känns ju betydligt mer flexibel och måste vara ett av de bästa, om inte det bästa, alfa strike vapnen i spelet. En drop pod med fyra sådana i runda ett är ju inte det roligaste man kan få på sig, oavsett vad man har på bordet. Dock är det ju en massa poäng att offra.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: DEATHWATCH

Inlägg av MiniMajs »

Kör en sån pod med stormshield på sergeanten och en terminator med ac. Då blir de fearless också. 315 poäng vill jag minnas.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: DEATHWATCH

Inlägg av Elevatorlake »

MiniMajs skrev:Kör en sån pod med stormshield på sergeanten och en terminator med ac. Då blir de fearless också. 315 poäng vill jag minnas.
Bidrar egentligen en ac med så mycket, framförallt eftersom den kostar 20p? Är det inte mer poängeffektivt att köra en terminator med stormshield och istället ha en auspex på sergeanten istället för shield? Då får du 2+/3++ att stå längst framme med som tank plus en thunder hammer om någon chargar dig.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: DEATHWATCH

Inlägg av MiniMajs »

Nej, du har såklart helt rätt. :) Armélistan lämnades dock in samma dag som codexet kom så jag hade inte jättemycket tid till eftertanke. Vetefan vad som skulle våga chargea dem riktigt. :)

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: DEATHWATCH

Inlägg av Elevatorlake »

MiniMajs skrev:Nej, du har såklart helt rätt. :) Armélistan lämnades dock in samma dag som codexet kom så jag hade inte jättemycket tid till eftertanke. Vetefan vad som skulle våga chargea dem riktigt. :)
Kör man dessutom en 70p librarian med prescience med de blir det inte alls roligt. Antingen s6 wall of death eller 8 lascannonskott med rerolls på overwatch.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: DEATHWATCH

Inlägg av MiniMajs »

Så idag kom limited edition codexet äntligen! Riktigt nöjd är jag! Utöver själva codexet så ingår en stor karta, painting guide, transfer sheet, mission cards och chapter tactic cards, de nya spellsen, en bok med extra fluff, samt 6 objectivemarkers!

Bildimage hosting no sign up

Bildadult photo sharing

Bildfree photo hosting

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: DEATHWATCH

Inlägg av Nurgle »

Om nom nom...

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: DEATHWATCH

Inlägg av MiniMajs »

Stormshields och shotguns! :D

Bildfree upload


Skriv svar