Reaverbygge och allmänt snack
Hjälp med Reaverbygge
Imponerande. Riktigt bra resultat. Jag gjorde ett runt hål och limmade med tvåkomponents lim.
Re: Hjälp med Reaverbygge
Tack 
Hade mycket stöd när jag gjorde den (erfaren polare) och det hade inte alls blivit lika bra utan honom.
Hade mycket stöd när jag gjorde den (erfaren polare) och det hade inte alls blivit lika bra utan honom.
-
Elevatorlake
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
- Ort: Umeå
Re: Hjälp med Reaverbygge
Tack för bilderna!Pipkin skrev:På reavern blev det en skitstor magnet.
Men där satt överkroppen och benen så bra ihop, och det hade nog funkat utan något alls, magneten blev mer en "better safe".
Däremot har jag kört skruv på ena Warhounden.
Vill den vrida sig på skruven när du spelar med den eller har du lyckats få gärna så att den är åtdragen exakt i den position du vill ha den?
För att få lite mindre hävstång på brytkrafterna i midjan funderar jag på att använda ett gängat rör istället för en bult så den blir ännu mer stabil. Det borde man även kunna fästa genom att pinna det i midjan med några mässingsstänger så borde den sitta som berget.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Re: Hjälp med Reaverbygge
Nej, jag var faktiskt så pass slug så att jag gjorde gängorna i överkroppen först, och måttade in med skruven sen. Så att när den är dragen i botten så står den som den ska 
Röret låter som en utmärkt idé!
Röret låter som en utmärkt idé!
Re: Hjälp med Reaverbygge
Efter en trög dag på jobbet så blev det ytterligare en mariestad, och vips så fanns motivationen att arbeta lite på armarna.
Tog ingen bild då det jag gjort under kvällen är att rensa och tvätta delarna.
Imorgon så kommer det nog att börja byggas igen.
Kvar att göra nu är att bygga armarna, måla armarna och måla klart ryggvapnet samt lacka aset i sin helhet.
Ska försöka återkomma med lite bilder imorgon
Tog ingen bild då det jag gjort under kvällen är att rensa och tvätta delarna.
Imorgon så kommer det nog att börja byggas igen.
Kvar att göra nu är att bygga armarna, måla armarna och måla klart ryggvapnet samt lacka aset i sin helhet.
Ska försöka återkomma med lite bilder imorgon
Re: Hjälp med Reaverbygge
Armarna magnetiserade!


-
Elevatorlake
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
- Ort: Umeå
Re: Hjälp med Reaverbygge
Vad är det för vapen?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Re: Hjälp med Reaverbygge
Laser Blaster och Gatling blaster.
Jag är dock grisigt sugen på att köpa en powerfist och konvertera den till en gigantisk chainfist (den chainfisten som säljs är lite "meh", tycker jag). Tänk den chainfisten som terminators kan ha. Fast uppskalad
Jag är dock grisigt sugen på att köpa en powerfist och konvertera den till en gigantisk chainfist (den chainfisten som säljs är lite "meh", tycker jag). Tänk den chainfisten som terminators kan ha. Fast uppskalad
-
Elevatorlake
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
- Ort: Umeå
Re: Hjälp med Reaverbygge
Jag gillar iofs chainfisten men power fisten är ju rejält mycket coolare. Coolast av alla är dock chaos-reaverns power claw, byggde jag en reaver skulle jag vara duktig frestad att köpa och en sådan och slipa bort alla chaosgrejer från den.Pipkin skrev:Laser Blaster och Gatling blaster.
Jag är dock grisigt sugen på att köpa en powerfist och konvertera den till en gigantisk chainfist (den chainfisten som säljs är lite "meh", tycker jag). Tänk den chainfisten som terminators kan ha. Fast uppskalad
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
