Khorne Demons

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: Khorne Demons

Inlägg av Jonke »

Jag gillar inte heller osl generellt men tycker blodtörstarens ögon ser bra ut. Trot att det gör det för att du har highlightat ner mot kinderna som om ögonen var ljuskällan.

Ofta när osl görs så slabbar målaren bara på lite färg runt objektet som lyser utan att få det att se ut som att det är ljusare.

Sammanfattning: det ser bra ut för att du gjort det så minimalistiskt och för att du osl:ar med gult som är naturlig highlight för rött.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Khorne Demons

Inlägg av Röde »

Bra ögon. Mycket bra ögon...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Khorne Demons

Inlägg av Ismeno »

Mycket snyggt penselarbete där!

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Khorne Demons

Inlägg av BoBo »

Hej
Hade en riktigt bra målarsöndag igår! Är nu klar med Skulltaker (fotot blev för gryning så att jag får ta om det lite senare) Alla hellblades gjorda samt skuggat vidare på det röda på crucher ryttarna!
Gjorde även en början på en freehand på herladens kappa. Nu är det bara ett test så linjerna är lite darriga just nu! Men frågan är väll om jag ska ha en guldig eller röd linje mellan det gråa och svarta eller om en linje blir för mycket? Jag vill inte att kappan ska vara för iögonfallande! Vad tror Ni? kasnske har något annat förslag?
Bild

Postar även en bild på min hobby hörna (målastation från miniature scenery i Australien) + Spraybooth för airbruch!
Bild

Kollat i den nya codexen nu med o jag måste säga att jag tycker den verkar hur skojj som helst! Blir väll nån Khorne variant till Lincon nu...beställde fler letters och skullkanon igår (vill ju ha figurer om man skulle råka slå fram de på tabellen)! Tycker skullcannon är helt knasig och ful men heralden är cool!
Vad tror ni om att använda Skullcannon delen plus en mur av skallar som Aegis defenceline? Eller så khorneifierar man bara de vanliga murarna? det känns dock inte så demonigt.
/Peder

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Khorne Demons

Inlägg av BoBo »

@Pappad: Det jag syftade på var en disskussion mellan Mortarion o mig här i tråden då han försökt förklara hur han vill att just osl ska se ut! Du är för övrigt skylldig mig en drink, jag tar den på Lincon ;)
@Flygmaskin: Tack! Då behåller jag de så!
@Mortarion: ....tack! Jag blev nöjd själv! Om något så kanske lite för mörk rand mellan ögonlocken o kinden men det får duga!
@Jonke: Tack! Ville hålla det ganska diskret och precis som du säger är det helt klart lättare att få en bättre OSL när man highlighter i en naturligt färg till den underliggande basfärgen.
@Röde o Ismeno: Tack!

Användarvisningsbild
Samuel
Inlägg: 304
Blev medlem: 28 aug 2010, 13:06

Re: Khorne Demons

Inlägg av Samuel »

Ett sådant lite bås med utsug hade min sambo älskat om jag hade. Lite mer info? :wub:

Angående gubben så tror jag att en guldrand blir bäst.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Khorne Demons

Inlägg av imp »

Samuel skrev:Ett sådant lite bås med utsug hade min sambo älskat om jag hade. Lite mer info? :wub:
Har ett likadant, inkopplat till ventilationen, så att luften åker ut ur huset =)
Fick det i julklapp av frun
En bild säger mer än 1000 kaniner

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Khorne Demons

Inlägg av Mortarion »

Manteln blir bra, men jag tror att en tunn guldlinje hade gjort den ännu lite bättre. Det gör att den passar bättre ihop med Juggernaughten.

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Khorne Demons

Inlägg av BoBo »

Hej
@Samuel: http://www.youtube.com/watch?v=sUTy824G3mo (jag vet inte var min är köpt då en kompis fixade det men jag gav nånstans runt 1000kr inkl frakt för den)....och jag är mycket nöjd med den! Jag har ingen ventilation att koppla den på i mitt hobbyrum så jag öppnar bara fönstret och drar ut slagen när jag målar, fungerar finfint!
@Mortarion: Tack...det blev en mässingslinje istället för att just hålla ihop färgen med juggernaughten!

Karanak the pig of vengence! Jag vet att vissa kommer ha problem med wysiwyg och los men jag får väll helt enkelt vara förlåtande då folk vill skjuta på han........
Bild

Heraldens kappa! Sjukt svårt att få till nått bra med ett böljande motiv och skuggor i två olika nyanser av grått......så här ser den ut efter en timme igår! Får se om jag tar en runda till på den eller inte!
Bild

Nu börjar målningspaniken krypa på en så smått :)
/Peder

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Khorne Demons

Inlägg av imp »

En bild säger mer än 1000 kaniner

Skriv svar