Once you go black... - En Dark Eldarblogg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

BAAAAAAAD KITTY!

En till Beastenhet klar. Min Haemonculus Coven hade beställt två snabba lite billigare enheter till nästa räd. 110p för de här 5 modellerna, inte tokbilligt men det kan nog funka. En till Clawed Fiend behövs nog för lite mer staying power men det här är en bra start. Jag hade tänkt måla dem blåa men i slutändan så fick gröna tungor i munnen vara färgglatt nog :)

Bild

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Ancalagon »

Är det bara jag som tänker "cheshire cat" när jag ser de där modellerna? :)

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Ancalagon skrev:Är det bara jag som tänker "cheshire cat" när jag ser de där modellerna? :)
Hahaha, det var jag tvungen att googla. Du har helt rätt. Crap, jag skulle målat dem sådär:

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves


Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Serpent »

benmannen skrev:
Ancalagon skrev:Är det bara jag som tänker "cheshire cat" när jag ser de där modellerna? :)
Hahaha, det var jag tvungen att googla. Du har helt rätt. Crap, jag skulle målat dem sådär:

Bild
Nästa unit. Så du ser skillnad på dem. ;)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Ismeno »

Grymma! Ock sköna baser.

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Grudge »

Väldigt fina kissekatter du har målat, jag gillar dem!

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Vi ska spela en 2v2 match där mina Dark Eldar kommer teama upp med lite Astra Militarum Death Korps of Kriegstyle!

Ni kan läsa om allt här:

http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=16601
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Min Arhon har återvänt!

Inlägg av benmannen »

Jag sålde den här modellen för några år sedan, det var en av de första Archonen jag hade till min förra Dark Eldararme. Han var på drift ett tag men nu har han återvänt, tack Erik för presenten :)

Jag basade om honom och gav honom till slut en Agonzier, han hade en Venom Blade innan och en Blast Pistol av nån anledning. Jag satte på ett axelstöd och vips har han en Baster.

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

BAAAAAD KITTTY uppdatering:

De kändes så tråkiga med bara svart och rätt när de stod uppställda med resten av armen. Så jag lade till lite rosa fartränder!

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Skriv svar