frigobbens Nurgle

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: frigobbens Nurgle

Inlägg av frigobben »

Har själv köpt 2 Vindicators. Vet inte hur bra de är egentligen, men lite kul får de väl anses vara. Fluffmässigt har jag ingen aning.

Maulerfiends är väl också trevliga om man är mer sugen på närstrid. Eftersom de är Heavy kan de ju kombineras med Spawns och någon prins/lord för att snabbt komma fram.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: frigobbens Nurgle

Inlägg av Röde »

keiko76 skrev:Funderar på utöka med 2 vindicators men är samtidigt sugen på
2 maulerfiends. Hmm känns som deathguards är mer en skyttearme.
Förslag?
Jag har två Vindicators för icke IA tillfällen och två Blight Drones för IA tillfällen. Båda är nice...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: frigobbens Nurgle

Inlägg av Lottomannen »

Vindicators känns väldigt Death Guard. Relativt bra pansar, stor och tung med en stor kanon. Det gillar slemfarfar :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

MFL
Inlägg: 204
Blev medlem: 12 jan 2013, 21:50

Re: frigobbens Nurgle

Inlägg av MFL »

När du maskade dina tanks (blev snyggt btw) vad gjorde du med hårspray???

/Mattias
Mattias Lindeberg

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: frigobbens Nurgle

Inlägg av Ismeno »

Läste precis första HH boken och enligt den gillade DG vindikarorer så det låter väl bra.


Sent from my iPhone using Tapatalk

elaps
Inlägg: 15
Blev medlem: 06 jan 2014, 10:57

Re: frigobbens Nurgle

Inlägg av elaps »

Riktigt snygga! Håller på att testa lite chipping effekter också men jag måste strippa mina två tanks som från början skulle bli 1k Sons.. Jag hade dock tänkt testa med Vallejos chipping medium då jag fick toffeln när jag försökte sno kvinnans hårspray :oops:

adde_z
Inlägg: 246
Blev medlem: 07 feb 2011, 20:23
Ort: Uppsala

Re: frigobbens Nurgle

Inlägg av adde_z »

frigobben skrev:Bild

Två obbar är färdigmålade.

Har nu beställt lite "Mig Europe Mud" av olika varianter som jag tänkte skulle fungera till baserna samt klet till tanks. Skall bli intressant att se hur det ser ut.

http://migproductions.com/2013/01/intro ... -just-mud/
Stenhårda!

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: frigobbens Nurgle

Inlägg av frigobben »

Tack alla för kommentarer. :)
MFL skrev:När du maskade dina tanks (blev snyggt btw) vad gjorde du med hårspray???

/Mattias
Hårspray kan man använda för att få till skalenlig avskavd färg. Mitt första test som sagt så jag har inte jättemycket erfarenhet på det, men princip är att man använder hårsprayens vattenlösliga egenskap.

Så man börjar med att lägga på ett undre lager färg, följt av ett lager hårspray, följt av ett övre lager färg. När man sedan fuktar det övre lagret och skrapar på det lossar färgflagor på ett ganska coolt slumpmässigt sätt. Jag har använt airbrush och vet inte hur bra det fungerar med pensel.

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: frigobbens Nurgle

Inlägg av frigobben »

Lite wash och lite oljefärg senare på ena Rhinon så är väl själva ytfinishen är klar på grundytorna. Nu skall lite saker målas i mörk rostfärg för att mörka ned helheten lite. Sedan blir det väl detaljmålning och någon sorts lera på nedre delar.

Bild

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: frigobbens Nurgle

Inlägg av Röde »

Tjusigt!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar