Sida 3 av 3

Re: BoBo's Blood Angels

Postat: 12 apr 2013, 12:17
av speedfreek
Det är fult att ljuga.
/sanninngssägaren

Re: BoBo's Blood Angels

Postat: 13 apr 2013, 13:23
av Hemogoblin
Riktigt snygga, namnet på skölden är nog det bästa free-hand texten jag sett. misstänker att du inte använder GW penslar?

Re: BoBo's Blood Angels

Postat: 15 apr 2013, 10:26
av BoBo
hej

Lite mer tankar angående displaybordet innan jag postar bilder! Armén kommer bestå av två delar en del terminators som kommer ha "rymdskeppsbaser" o en del som kommer vara basade med typ saltöken tema eller likv.! Displaybordet ska sen dra ihop hela grejen och få det lite mer trovärdigt!
Ena halvan av displaybordet ska då vara insidan av ett rymdskepp (alla terminators här) som ligger i orbit till en planet som då kommer vara andra halvan av displaybordet där en lite styrka finns (resterande gubbar här)!

Preliminär Armé
HQ - Libririan
Elite - Dread
Elite 10 termosar med H, flamer och Assaultcannon
Elite 5 Närstrids termosar
troop 10 Tacticals med Razorback
troop 10 assaultmarines
troop 5 scouter med sniper
Fast - Landspeeder
Fast - Stormraven gunship

Dread med saltökenbas (blev nöjd med texten även på honom)
Bild

Scout (nöjd med cloaken och ansiket...ska få lite battledamage innan han är klar dock)
Bild
Bild

Re: BoBo's Blood Angels

Postat: 15 apr 2013, 10:28
av BoBo
@Hemogoblin: Windsor Newton serie 7, Davinci och Lineo använder jag mig av! Men för att skriva text så använder jag i kombination med pensel även en mycket tunn bläckpenna!

Re: BoBo's Blood Angels

Postat: 15 apr 2013, 10:49
av Claimh_Solais
Allt ser super ut som vanligt , men en sak jag noterat att dredens ena fot saknar skador helt medans resten av han har slitage
kanske bara bilden eller en miss ;)

Hur har du gjort baserna om man får fråga , sjukt tuffa

Re: BoBo's Blood Angels

Postat: 15 apr 2013, 16:16
av Mortarion
BoBo skrev:Lite mer tankar angående displaybordet innan jag postar bilder! Armén kommer bestå av två delar en del terminators som kommer ha "rymdskeppsbaser" o en del som kommer vara basade med typ saltöken tema eller likv.! Displaybordet ska sen dra ihop hela grejen och få det lite mer trovärdigt!
Ena halvan av displaybordet ska då vara insidan av ett rymdskepp (alla terminators här) som ligger i orbit till en planet som då kommer vara andra halvan av displaybordet där en lite styrka finns (resterande gubbar här)!
Jag måste säga att jag är rätt skeptisk till den idén. När du spelar med armén och inte har displaybasen som förklaring så kommer det bara att se ut som om halva armén är basad på ett sätt och den andra på ett helt annat. Det kommer säkert att se ut som ett snyggt diorama när allt är uppställt på basen, men som modeller att spela med... Njäe, jag är skeptisk.

Sen tror jag iofs att båda basvarianterna kommer att bli jättesnygga, men helheten när man spelar tror jag blir lidande.
Du kanske kunde köra på ett kraschat rymdskepp istället? Då skulle du kunna ha en "mjukare" övergång mellan olika bastyper, typ att några är ren saltöken, några saltöken med lite rymdskeppsdelar, några rymdskeppsgolv med massa sand och grus på och några rymdskeppsgolv med bara lite sand. Om du blandar lite inom enheterna så tror jag att basningen kan se enhetlig ut även utan displaybas i så fall.

Re: BoBo's Blood Angels

Postat: 20 apr 2013, 11:20
av Molgorain
Mortarion skrev:Du kanske kunde köra på ett kraschat rymdskepp istället? Då skulle du kunna ha en "mjukare" övergång mellan olika bastyper, typ att några är ren saltöken, några saltöken med lite rymdskeppsdelar, några rymdskeppsgolv med massa sand och grus på och några rymdskeppsgolv med bara lite sand. Om du blandar lite inom enheterna så tror jag att basningen kan se enhetlig ut även utan displaybas i så fall.
Tycker detta låter som en väldigt bra ide.

Eller kan du göra som en spelare i min gamla spelförening gjorde.
Han hade tre exemplar av varje gubbe, snö, grön eller öken bas. Så alla figurer skulle vara snygga och matcha spelbordet, nu kan man lösa det lite lättare med magneter och bara göra flera uppsättningar av baserna. :D

Re: BoBo's Blood Angels

Postat: 20 apr 2013, 14:04
av BoBo
hejehej
@Claimh_Solais: Det får jag titta på! Tack för inputten!

@Mortarion: Håller med om att det kanske kan komma att se lite konstigt ut när man spelar med dem men i det här fallet valde jag att köra så att de skulle se coola ut på displaybordet istället. Din idé med ett kraschat rymdskepp är riktigt bra....dock så är alla baser redan gjorda och jag vet inte om jag pallar börja om på de nu.....(har ju redan börjat planera nästa armé och vill mest göra klart mina BA nu inte börja om i design fasen)....du får skratta åt mig sen när de är klara o säga att du påpekade det innan :)

@Molgorain: Det låter som galet mycket jobb.......men en rolig idé..

Bilder kommer så fort jag har något att visa!
Trevlig helg!

Re: BoBo's Blood Angels

Postat: 20 apr 2013, 15:28
av Molgorain
BoBo skrev:hejehej
@Molgorain: Det låter som galet mycket jobb.......men en rolig idé..
Ser man tillbaka på det nu, så var nog drybrush och shade = state of the art på 90-talet.
Flesta armeer i föreningen hade en av de två, inte båda. Sedan spelade han med smurfarna, så det var inte så svårt att måla.
Men då var det fräckt!

Det var kul att se din Khorne-arme på Gothcon, hoppas denna tycker upp nästa år med.
Lycka till.

Re: BoBo's Blood Angels

Postat: 20 apr 2013, 16:40
av Hemogoblin
BoBo skrev:@Hemogoblin: Windsor Newton serie 7, Davinci och Lineo använder jag mig av! Men för att skriva text så använder jag i kombination med pensel även en mycket tunn bläckpenna!
Tackar!! dags för en liten verktygs uppgradering :P