Sista posten med bilder tills nästa år.
Här kommer en bild på när jag blacklineat devilfishen samt gjort lite slitage i form av chipping.
Som jag sa så skulle jag också lägga upp en bild på resterande som jag hunnit måla innan jag packade ner det. Jag gillar verklig kroots så att jag skulle ha många av dem föll sig naturligt. Jag började med att grundspraya primer som en enklare form av zenithial highlight (både svart och vit grundpray). Sedan så airbrushade jag över med färgen vallejo air pale green. Länk till information om zenithial highlight hittar ni under min favvosida av tutorials hos grabbarna på massive voodoo.
http://massivevoodoo.blogspot.se/2009/1 ... ughts.html
Som vanligt så en sämre översiktsbild, men man kan se att det är kroots i alla fall

Dessa har jag sedan tänkt att helt washa in en oljewash, ska testa på en figur först och se hur resultatet blir. Först måste jag dock bli klar med alla grundfärger på dem, det får ske efter julen.
Sen som utlovat så skulle jag ge er en bild på när jag airbrushat ljussken på de större figurerna. Taadaa!:
Jag är relativt nöjd med resultatet. Jag tror att det är bättre att först airbrusha figurer i lösa delar och sedan sätta ihop dem då risken för översprayning är väldigt stor. Ja ja, det får rättas till i efterhand. Jag har försökt att gå från mörkare lätt sprayning utifrån för att gå in i mitten med riktigt ljust, nästan vitt för att representera en kraftig energikälla. Vad tycker ni om resultatet (kanske svårt att se på bilderna). Det ska givetvis förstärkas med hjälp av lite penseljobb och tror att det då kommer bli fullbordat.
Att bygga suitsen från Forgeworld har varit riktigt kul då de har många leder och varit enkla att postionera som man vill. En favorit är verkligen HQt i xv-9 armour O´ralai, både kul att bygga och måla. Ska ta mer enskilda foton på det större suitsen när jag fixat ljusboxen.