Commander Marduks Night Lords Army

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Commander Marduks Night Lords Army

Inlägg av Skulliz »

Ser riktigt snyggt ut!

Det enda jag inte är riktigt förtjust i är att hornen på dina marines är röda :P

Användarvisningsbild
CommanderMarduk
Inlägg: 22
Blev medlem: 18 apr 2012, 09:13
Ort: Malmö

Commander Marduks Night Lords Army

Inlägg av CommanderMarduk »

Tack! Haha.. Nä jag vet att fler har haft svårt med det, men jag måste tyvärr säga att det är en sak som jag har valt att göra för å få en personlig touch på mina Night Lords. Och jag tycker det ser schysst ut. Får en lite mer demonisk look på hornen. Kan va något som mina night lords har kvar ifrån den tiden när Night Lords dyrka Khorne.
::: Ave Dominus Nox! Hail The Lord Of The Night! :::

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: Commander Marduks Night Lords Army

Inlägg av bolterochkniv »

stöttar de röda hornen! riktigt nice.
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Commander Marduks Night Lords Army

Inlägg av Mortarion »

CommanderMarduk skrev:Tack! Jag vet att vingar inte funkar i praktiken med en terminator armor. Jag har det bara för dekoration på min HQ som ska leda min arme, och jag tycker att det ser kick ass ut! :)
Öhm... OK... :?
Då tycker jag ännu mer att vingarna skall bort. Att modellera dit utrustning som en modell egentligen inte har är inte OK, även om man tycker att det ser coolt ut. Ett par små prydnadsvingar är en sak, men nu ser modellen verkligen ut som om den har köpt wargear-prylen Wings.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Commander Marduks Night Lords Army

Inlägg av DHettNeck »

Mortarion skrev:
CommanderMarduk skrev:Tack! Jag vet att vingar inte funkar i praktiken med en terminator armor. Jag har det bara för dekoration på min HQ som ska leda min arme, och jag tycker att det ser kick ass ut! :)
Öhm... OK... :?
Då tycker jag ännu mer att vingarna skall bort. Att modellera dit utrustning som en modell egentligen inte har är inte OK, även om man tycker att det ser coolt ut. Ett par små prydnadsvingar är en sak, men nu ser modellen verkligen ut som om den har köpt wargear-prylen Wings.
Håller med. WYSIWYG är inte en regel man bör bryta mot, inte ens för att få se saker att se coola ut.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Commander Marduks Night Lords Army

Inlägg av daskad »

... Det är tydligt att det är en terminator armour. Terminator armours får inte ha wings. Varför kan inte folk bara vara glada över att han lyckats skapa en så snygg modell?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Commander Marduks Night Lords Army

Inlägg av Claimh_Solais »

Modellen är riktigt cool , och man kan egentligen bara vara extra tydlig att säga till motståndaren man spelar med att det bara är estetisk detalj och ingen wargear

annars skulle jag skippa manteln och posera vingarna så dom ser ut som en mantel ..då har du vingarna kvar och ingen kan klaga på regeln

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Commander Marduks Night Lords Army

Inlägg av Mutt »

Strutsar och pingviner har också vingar, men de kan inte heller flyga.

Tror inte heller att alla orker som har en mekanisk protes spelas som cybork.

Användarvisningsbild
CommanderMarduk
Inlägg: 22
Blev medlem: 18 apr 2012, 09:13
Ort: Malmö

Commander Marduks Night Lords Army

Inlägg av CommanderMarduk »

Förstår inte riktigt varför visa är så hårda med reglerna så länge jag inte försöker böja på reglerna. Vingarna är en utsmyckning, jag har inte svårt för om andra gör sådana utsmyckningar. Skulle någon jag ska spela emot i framtiden inte vilja att jag har med den HQ modellen, så byter jag bort den eller struntar att spela emot den personen. Jag är inne på Warhammer 40k för hobbyn och att jag gillar fluffet! Sen ska det bli kul att lära sig spela när min arme är klar. Men jag kommer aldrig bli en hardcore gamer. Jag vill först och främst ha kul! :)
::: Ave Dominus Nox! Hail The Lord Of The Night! :::

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: Commander Marduks Night Lords Army

Inlägg av katzenjammer »

Jag gillar som sagt de röda hornen och tycker verkligen inte det är så konstigt med vingarna. Han lär ju ändå gå med vanligt fotfolk, exempelvis terminators gissar jag?

I absolut värsta fall gissar jag att motståndaren kommer fråga, om inte kan man ju alltid göra en poäng av att alltid påpeka det.

Trist att du förlorade jobbet, armen ser bra ut! Hur mkt poäng är målat nu ungefär?
Flesh is a design fault

Skriv svar