Dreadwing, nytt projekt.

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Re: Dreadwing, nytt projekt.

Inlägg av mindtrix »

Blev bra det mesta men att klippa sönder massa obbar :S Dyra figurer och svåra att klippa i och konvertera med då de inte är plast.

Tyckte oxå obbetermin med cyclon var lite lurig.. Kunde kanske skippat det klassiska obbeupplägget med massa spretiga saker så hade man förstått bättre.

Annars gillar jag de vanliga, nice nice

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: Dreadwing, nytt projekt.

Inlägg av Yautja »

Alternativt lägga vapenmutationerna på hans rygg/nacke istället där Cyclonen brukar sitta. Det tror jag också underlättar den visuella pointern att det är en cyclone terminator.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Dreadwing, nytt projekt.

Inlägg av LillePer »

Jag tror det blir väldigt tydligt när det är en enhet med 4 vanliga terminators och 1 obbe.

Meister
Inlägg: 121
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:25

Re: Dreadwing, nytt projekt.

Inlägg av Meister »

Det va lite så jag tänkte. I en squad sticker han ut. Bild kommer.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Dreadwing, nytt projekt.

Inlägg av speedfreek »

Kanske lite sent nu när den är målad, men det vore kanske bra om cyklonterminatorn har någon form av axelmonterat vapen också, för ökad tydlighet.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Dreadwing, nytt projekt.

Inlägg av Mortarion »

LillePer skrev:Jag tror det blir väldigt tydligt när det är en enhet med 4 vanliga terminators och 1 obbe.
Det blir kanske tydligt att han är något speciellt, men inte vad. Det skulle lika gärna kunna ha varit en heavy flamer eller assault cannon.

Modellerna ser helt OK ut i sig, men jag tycker nog också att du bör spela dem som Chaos. Men om du absolut vill ha dem som en proxarmé så tror jag att cyclonerna bör sitta på ryggen för att det skall vara tydligare vad det skall föreställa. Tycker jag...

Meister
Inlägg: 121
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:25

Re: Dreadwing, nytt projekt.

Inlägg av Meister »

Jag ville spela Deathwing men va inte sugen på modellerna. Kanske att jag gör en chaos arme senare.

Och nu har FW grejerna kommit så nu byggs det för fullt. Dock är jag tillbaka på jobbet efter tre veckor ledigt så det går lite sakta nu.

Här är det som blivit målat hittills.
Bild

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Dreadwing, nytt projekt.

Inlägg av LillePer »

Det ser ok ut men en havoclauncher mellan chaosracksen hade varit att föredra.

Skriv svar