Rödes Zone Mortalis
Re: Rödes Zone Mortalis
@ Stefan-RT. Vi spelade på en plan bestående av 9 brickor (2 startpaket+1 bricka). Dvs. 36x36" eller 90x90cm.
@ theWatchman. Du är så välkommen så.
Snickrar just nu på ett litet "miniturneringskoncept" i huvudet. Eftersom "spearhead-regeln" används skulle man kunna peta upp poängen till 625. Det skulle öppna för allierade 1250 listor på 48x48" bredvid Zonen. Så medan två spelar i Zonen så spelar de som väntar på sin tur 1250 lagmatcher på småbräden. Massa korta och rätt snabba matcher alltså.
Listorna skulle så mycket annorlunda ut helt klart. Minimum 1 troop, 1 elite och 1 HQ choice var. Hq får kosta max 180pts. Troops och elites är scoring men med de vanliga restriktionerna kring fordon mm. Lagen skulle lottas inför varje match men alla deltagare ska möta alla i Zonen.
Det tror jag kan vara ett toppenupplägg för en helg med spel, grill och pilsner.
@ theWatchman. Du är så välkommen så.
Snickrar just nu på ett litet "miniturneringskoncept" i huvudet. Eftersom "spearhead-regeln" används skulle man kunna peta upp poängen till 625. Det skulle öppna för allierade 1250 listor på 48x48" bredvid Zonen. Så medan två spelar i Zonen så spelar de som väntar på sin tur 1250 lagmatcher på småbräden. Massa korta och rätt snabba matcher alltså.
Listorna skulle så mycket annorlunda ut helt klart. Minimum 1 troop, 1 elite och 1 HQ choice var. Hq får kosta max 180pts. Troops och elites är scoring men med de vanliga restriktionerna kring fordon mm. Lagen skulle lottas inför varje match men alla deltagare ska möta alla i Zonen.
Det tror jag kan vara ett toppenupplägg för en helg med spel, grill och pilsner.
Senast redigerad av 1 Röde, redigerad totalt 10 gånger.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Ok, då tar jag en kölapp här.
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!
Jag tar en kölapp också!
Låter ruskigt trevligt.
Det roligaste med miniturneringen måste ju nästan bli att det kommer mer eller mindre helt sakna fordon. inga dedicated transport t.ex. Det kommer bli hur kul som helst!
Ställer mig snäll i kö jag med. 
Kul att det finns intresse för spel/turnering. Jag kommer nog testa formen/formatet med några av de "närmast sörjande", Grumpy Ol' Bastards och någon mer lokal förmåga, först. Jag vill ha en möjlighet att slipa lite på upplägget innan jag arrangerar något för folk som rest kors och tvärs genom landet. Det går kanske att få till något hyffsat snart så ni andra inte behöver vänta för länge.
Ni som bor i krokarna eller gärna gör er ett ärende förbi mitt köksbord är, som jag tidigare påpekat, välkomna att höra av er.
Ni som bor i krokarna eller gärna gör er ett ärende förbi mitt köksbord är, som jag tidigare påpekat, välkomna att höra av er.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Om jag skulle få för mig att spela onda latex pirat alver i zone
Herrmonkululululus - 65 p
Liquidfire gun & Posiond blade
10 Trueborns - 200 p
Haywire grenades, 8 shardcarbines & 2 slinter cannons
10 Wyches - 170 p
Haywire grenades, 1 shardnet, 1 hydra guantles
Helarix; Agoniser
8 warriors - 77 p
Shredder
Talos - 110 p
Twin-linked liguidfire gun & stinger pod
625 p
Den listan borde funka bra så länge den inte får massa tak i huvudet..
EDIT: Suck nu blev jag sugen på onda latex alver efter ett halv år av alv svacka... akk...
Herrmonkululululus - 65 p
Liquidfire gun & Posiond blade
10 Trueborns - 200 p
Haywire grenades, 8 shardcarbines & 2 slinter cannons
10 Wyches - 170 p
Haywire grenades, 1 shardnet, 1 hydra guantles
Helarix; Agoniser
8 warriors - 77 p
Shredder
Talos - 110 p
Twin-linked liguidfire gun & stinger pod
625 p
Den listan borde funka bra så länge den inte får massa tak i huvudet..
EDIT: Suck nu blev jag sugen på onda latex alver efter ett halv år av alv svacka... akk...
665 Guard.
HQ
CCS 195
Striken
Carapace
2x Bodyguards
Elites
Marbo 65
5xStormtroopers Melta, Flamer, Powerweapon 110
5xStormtroopers Melta, Flamer, Powerweapon 110
Troops