Förtappade själar - en ny start

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ajvar »

Leffegnu skrev:What, inte gillar bygga? :)

Det går ju inte ihop riktigt när ni ska få till en sån här armé ;D

Fint målat i vart fall, keep it up =)
Hehe, nja alltså att bygga vanliga modeller från scratch är jag inte så förtjust i. Nu verkar det som att jag har tur och hittar tillräckligt mycket färdigbyggt infanteri för att det ska räcka för mig att knipsa huvet av lejonparten och ge dem ett mer passande dito. :-) Och det tycker jag är jätteskoj. Pig Iron-huvudena ser ut att vara riktigt bra men det kan nog bli lite greenstuff för att de ska fästa lätt. Lite mer intressanta modeller med många tuffa alternativ som Nurgle Blightkings kan dock vara riktigt kul att bygga ihop.

Är inte så glad i att bygga tanks o sånt heller, tyvärr händer det ju ibland att begagnade köp visar sig vara limmade av mindre erfarna själar som nu när larvbanden på två av mina tanks är ganska kaiko. Som tur är syns det inte så väl. Det får jag ta när jag är snål och lat :-)

Har fortfarande ingen Vraklista, jag går in för AM-varianten tills vidare. Hittar jag ingen begagnad blir det väl en sen julklapp till mig själv. Har börjat blädda i AM-kodexet och det verkar i alla fall urkul, har bara spelat mot AM en gång senaste decenniet så mycket att lära. Känns som att det ger riktig känsla till armén med de här ordrarna och så. Kommissarier är ju bara ett måste. Älskar´t :-)

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Leffegnu »

Ah, I see =)

Lite det som är tjusningen med denna hobby, en behöver inte gilla alla delar :>
Någon älskar måla och spelar aldrig, annan gillar spela och en tredje tycker byggandet är allt. Och så finns de de (lyckliga få?) som lyckas balansera detta :)

IA - the Siege of Vraks kan en varmt rekommendera som julklapp. Är en rejäl tegelsten med mycket matnyttigt för oss som gillar de två arméerna. Så gäller det så klart hitta ett gäng att spela FW regler med, inte alla ställen det gillas :p
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ajvar »

Ja det barkar nog åt att skaffa det. Har gjort ett första utkast på nån slags AM-lista att lira med det här friska gänget så länge. Det är en kombo av vad jag har skaffat och lite vad jag tror mig ha hört är kompetetivt och bör skaffa (den där Pask i en Punisher, power weapons i större blobbar typ :-) Upptäckte raskt att jag visst skaffat en bra bit över 2000 p och varken mina Ogryns eller Hellhound kunde vara med i denna inkarnation. Postar den i listforumet för ordningens skull (vet inte om det spelar nån roll egentligen, men nu lägger jag den där i alla fall i min tidigare post :-)

BTW, Växjö är ju inte så långt bort från Karlshamn där jag bor. Vi kanske kunde ordna lite FW-spel nån helg i vår.

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Leffegnu »

Brukar bli snålt med utrymme när en väl börjar göra ordentliga uppställningar i listorna :p

Undrar om det är så mkt ordning här på forumet ibland (inget illa menat) :)

Jaaa, det vore definitivt kul spela lite FW till våren på ett eller annat vis :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ajvar »

Ikväll blev det förutom listbyggade lite nya huvuden på mina catachaner.
Orkade inte green stuffa och kommer antagligen svära och ångra mig när huvudena ramlar av igen ett efter ett. Men nu är jag ju dum och lat :-) Lyckades limma ihop mina fingrar två gånger. Bra grejer med GF9:s superlim.

Här är tokstollarna. Ska rensa lite linjer o spraya grått imorrn hoppas jag.

Bild

Ohh, ropade hem två Leman Russ Punishers idag också. Good times :-)

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Leffegnu »

De huvudena passar bättre än originalen imo :)

Med lite passande färg också kommer den gruppen se riktigt nice ut :D

Värst vad ni handlar på dig, är det Apocalypse på gång snart eller? :>
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Leffegnu »

De huvudena passar bättre än originalen imo :)

Med lite passande färg också kommer den gruppen se riktigt nice ut :D

Värst vad ni handlar på dig, är det Apocalypse på gång snart eller? :>
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ajvar »

Leffegnu skrev:De huvudena passar bättre än originalen imo :)

Med lite passande färg också kommer den gruppen se riktigt nice ut :D

Värst vad ni handlar på dig, är det Apocalypse på gång snart eller? :>
Jepp, klart mer förtappad look! :-)
Blev 2.5 timmar med gruppen idag, hoppas på spelklara efter ett lia långt pass till.
Har på fejan fått lite tips angående listbygge, känns som att det är lite antingen jätteblobbar på 50 man eller massa tanks. Nåt mittemellan som jag hoppats på är nog ganska subkompetetivt. Får se vart det leder, vill gärna kunna vinna nån gång i alla fall :-)

Det blir ganska lätt att jag shoppar loss ordentligt när jag skaffar ny armé. Skaffar kanske 9 av 10 grejer begagnat så känns i alla fall som att jag inte gör några stora förluster om jag vill sälja sen :-) Men nu får d lugna sig lite ett litet tag. Apoc får vänta :-)

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Leffegnu »

Är lätt förhasta sig o köpa på sig mer än en hinner arbeta med =)

Någon gång kommer ni bergis vinna :>
Hitta något som tilltalar dig och gå på det skulle en säga som tips.
Mer motiverande göra något ni tror på än gå i andras stigar :)

Beror på vad en spelar mot och hur tävlings-galna de är
En del gör allt för att vinna och spelandet, upplevelsen osv kommer långt ner ^^
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Förtappade själar - en ny start

Inlägg av Ajvar »

Här är då en handfull av de nya killarna med Pig Iron-huvuden ganska klara. De med grå bas i mitten. Det tog längre tid än vad jag för en kort stund hoppades på.

Bild
Senast redigerad av 1 Ajvar, redigerad totalt 9 gånger.

Skriv svar