Nu har jag börjat på solitären och var ''tvungen'' att börja med det svåraste. Att få en snygg blodbåge med elektrisk-ish känsla i. Känner att jag kom ganska nära hur jag hade tänkt
Vet dock inte om jag kanske borde ha liiiite mer ''blixtar'' som följer ut lite mer på bågens yttersida?
Den röda färgen ser väldigt platt ut på bilden men lovar att den skimmrar i flera olika nyanser och ser ''våt'' ut irl och har highlights som syns igenom till viss del
Bilagor
Solitare - Blood.jpg (96.34 KiB) Visad 3103 gånger
Det finns en lätt highlight på det svarta, funderar på att göra den tydligare eller ev lägga in en färg till, istället för att ha det svart. Alltid svårt när man ska göra den första modellen I armén och inte har en föregångare att bara kopiera färgschemat ifrån
Senast redigerad av 1 Iambroborn, redigerad totalt 19 gånger.
Tjena. Måste tyvärr bara påminna om att vi har det lite kärvt med bilagestorleken här på forumet, samt att det har hänt att forumet har kraschat pga detta och många bilagor försvann. Så om det är möjligt så får du gärna använda någon annan hosting och länka in bilderna hit. Mer info finns här: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=67&t=8333
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Testar bara att fixa en lank via photobucket. Verkar inte som att det går via google drive?! Hade ju föredragit det I så fall eftersom det är krångligt att ha bilder på två olika medium...
Vart inte så mycket målande idag. Bara basen plus vänster ben. Kanske kommer lite längre ikväll
EDIT: Tror det funkar nu?
Senast redigerad av 3 Iambroborn, redigerad totalt 20 gång.
för mig syns bara en svart kryssad ruta. Bilden syns dock I ny flik om man klickar på den. Gör ni andra det också eller är det för att jag är på jobbdator som inte har Java nog att visa bilden eller ens videoklipp från facebook?
Ser mycket bra ut, och grymt avvis på att du är så skicklig på att göra ett sånt litet och jämnt rutnät. Finns det något bra tips du har lust att dela med dig av så är jag idel öra?