Rödes lilla IG-tråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av katzenjammer »

Vi är ju typ en månad från ny edition, fast det är ju aldrig fel att snegla på nya projekt.

Whfb 8th är bästa utgåvan än ju.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Röde »

katzenjammer skrev:Vi är ju typ en månad från ny edition, fast det är ju aldrig fel att snegla på nya projekt.

Whfb 8th är bästa utgåvan än ju.
Fast vet vi att en ny edition råder bot på det rådande klimatet i 40K Sverige?

Kanske läge att behålla 1 40K projekt och göra sig av med resten och plöja ned de pengarna i alternativen. Lite fler alternativ till IG-listan kanske är att föredra.

@ Kmzzûr. Har du lust at titta förbi och lära mig lite grunder får du gärna göra det vid tillfälle. Jag sitter ju på lite Cygnarprylar.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Serpent »

Dystopian Wars ska enligt uppgift vara helt hopplöst som turneringsspel, funkar endast i glada vänners lag. Det har jag börjat med, och skam den som ger sig!

Sen lär jag väl inte sluta med 40K eftersom Göteborgsscenen är något mindre ångvältig än andra delar av landet. Och Norrland är också rätt soft fortfarande, även om vi sörlänningar har förändrat klimatet något...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Seregon »

Jag röstar på Malifaux.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Mortarion »

Det kanske är lite förhastat att döma ut 40k som spel efter att ha fått stryk med en kompad IG-lista mot okompade GK...

Jag tycker att du skall testa att åka på några kompade turneringar. Och då menar jag inte tröskelkomp 25 med RT-mallen eller liknande utan turneringar med högre komp.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Röde »

Mortarion skrev:Det kanske är lite förhastat att döma ut 40k som spel efter att ha fått stryk med en kompad IG-lista mot okompade GK...

Jag tycker att du skall testa att åka på några kompade turneringar. Och då menar jag inte tröskelkomp 25 med RT-mallen eller liknande utan turneringar med högre komp.
Nej jag sitter nog kvar med en 40K armé i alla fall. Grejen är den att jag fullkomligt tröttnat på detta förbannade spammande som tilltagit i kubik på sista tiden. Internetlistor, fantasilöshet och obalans mellan Codexar.

Jag tycker att 40K är rätt trasigt sedan en tid tillbaka. Har gått i vågor och kanske gör det framöver också. Just nu tappade jag sugen/suget igen bara.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Tist
Inlägg: 294
Blev medlem: 06 jul 2010, 21:47

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Tist »

Röde skrev:Grejen är den att jag fullkomligt tröttnat på detta förbannade spammande som tilltagit i kubik på sista tiden. Internetlistor, fantasilöshet och obalans mellan Codexar.
+1 som det brukar heta. ;)
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Seregon »

Röde skrev:Nej jag sitter nog kvar med en 40K armé i alla fall. Grejen är den att jag fullkomligt tröttnat på detta förbannade spammande som tilltagit i kubik på sista tiden. Internetlistor, fantasilöshet och obalans mellan Codexar.

Jag tycker att 40K är rätt trasigt sedan en tid tillbaka. Har gått i vågor och kanske gör det framöver också. Just nu tappade jag sugen/suget igen bara.
Jag tycker du ska köra vidare på att bara spela roliga saker som Zone Mortalis eller Deathworlds i goda vänners lag fram tills 6th, och om du har vägarna förbi Uppsala är du välkommen förbi på något kul och stämningsfullt hitte-på-lir.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Röde »

Efter att ha fått spö 5 matcher av 6 på LinCon men ändå spelat flera roliga matcher så behöver hör tillföras förstärkningar inför RydCon. Jag inhandlade ytterligare en Russ och en Devil Dog på LinCon. Har precis monterat en Executioner och påbörjat bygget av Devil Dog.

Ska snickra lite på listan senare idag och se vad det blir.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av benmannen »

Röde skrev:
Mortarion skrev:Det kanske är lite förhastat att döma ut 40k som spel efter att ha fått stryk med en kompad IG-lista mot okompade GK...

Jag tycker att du skall testa att åka på några kompade turneringar. Och då menar jag inte tröskelkomp 25 med RT-mallen eller liknande utan turneringar med högre komp.
Nej jag sitter nog kvar med en 40K armé i alla fall. Grejen är den att jag fullkomligt tröttnat på detta förbannade spammande som tilltagit i kubik på sista tiden. Internetlistor, fantasilöshet och obalans mellan Codexar.

Jag tycker att 40K är rätt trasigt sedan en tid tillbaka. Har gått i vågor och kanske gör det framöver också. Just nu tappade jag sugen/suget igen bara.
Det är bara LinCon som har tråkiga listor. Det finns flera okompade turneringar där folk dyker upp med roliga armeer, norrlänningarna verkar bra på det, men i Linköping blir det osedvanligt trist... Undrar varför det är så extremt där. Jag mötte 4 tråkiga listor och 2 halv ok listor. Men egentligen ska man inte klaga, vi visste ju att de skulle bli så på LinCon.

Så deppa inte ihop på 40k för det. Kompat är mycket mer utmaning...
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Skriv svar