Rödes lilla IG-tråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Tist
Inlägg: 294
Blev medlem: 06 jul 2010, 21:47

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Tist »

Blå axelklaff med ett ankare kanske känns lite flottan iaf?
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Röde »

@ Tist. Jo jag tänkte det men är det tillräckligt "flottigt" för 40K?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Tist
Inlägg: 294
Blev medlem: 06 jul 2010, 21:47

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Tist »

Problemet med flottan i 40k är, iaf för mig, att bilden av den är antingen rymdskepp med 10.000 manna besättning eller pråliga uniformer..inget som direkt platsar i din armé kanske. =\ Så i mitt tycke är det bättre att du håller ditt tema än tänker för mycket 40k.
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Röde »

Pillar på med Advisors och Storm Troopers. 5 kvar att lägga Camo Green på, sedan Rotting Flesh, benvita detaljer och lite Scorpion Green på linserna på hjälmarna. Siktar på att vara klar i början/mitten av nästa vecka.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Röde »

Advisors färdiga! Tjuhu! Rotting Flesh och vitt återstår på Storm Troopers. Allt annat färdigt...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Röde »

Nä det blir inget camomönster på Storm Troopers. De blir för ljusa då. Det får helt enkelt bli grönt med vita Cadiasymboler och en 7a på andra axeln. Första klar. Funkar finfint bredvid vanliga gruntar.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Meister
Inlägg: 121
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:25

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Meister »

Tycker det oftast ser bättre ut med stormtroopers som är lite annurlunda i färgen.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Röde »

Då var det dags för lite bilder igen...

Först ut... Astropath.

Bild

Ja, jag tycker att han blev rätt bra.

Bild

Och så Officer of the Fleet. Honom blev jag också nöjd med men av någon anledning så gillade min kamera inte honom lika bra. Svårt att fokusera...

Bild

Och en till på samma tjomme...

Bild

Och så den första färdiga Storm Troopern.

Bild

Och som ni ser vill inte kameran och jag samma sak...

Bild

Men ni får hålla till godo. Färgerna på Storm Troopers ligger nära det övriga Infanteriet men är något mörkare på hårda rustningsdelar.

Bild

Nu återstår 9 Storm Troopers. Men bara Rotting Flesh och vitt som sagt. Sen blir det en IG paus då jag lagt Longe range Ground Scannern på hyllan tillsammans med alla andra planer på att ev. expandera IG-armén.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Blom »

Ah! Nya små puny Umans som kan kommer bli kannon mat.

Ser rikigt bra ut Roger ^^ Tycker camot/den mörkare rustningen passa jätte på storm troopers när dem har den rollen i den armé som dem ska ha ^^ Ankaret och ögat passa bra på advisers med.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Serpent »

Jag är lite besviken på Astropathen. Eller rättare sagt hans pinne. Jag tycker den ser väldigt platt ut. Även om du inte lägger på guld och lysande displayer på den, så tror jag den hade mått bra av en nivå ljusare metall till.

Resten av målningen ser mycket fin ut. :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar