The year we lost control

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: The year we lost control

Inlägg av Mortarion »

DHettNeck skrev:Dels tycker jag inte att bitzen är snygg i sig, men sen så är det en för stor ljus yta på några annars ganska mörka modeller. Jag tror att det är mycket snayggare att bara ta bort den, eller ersätta den med en sådan där bältes-kjol som några andra har.
Att plocka bort den är inte möjligt. Det skulle skada modellen alldeles för mycket.

Jag har nog inget emot själva utseendet i sig, även om greenstuffet kunde varit mjukare på vissa ställen. Men du har möjligen en poäng i att det blir en för stor koncentrerat ljus yta. De SH-modellerna som har höftskynken har dem antingen större eller mindre. Man kanske skulle kunna måla dit någon symbol på det för att bryta av det ljusa lite? Jag skall fudnera lite.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: The year we lost control

Inlägg av Mortarion »

En reclusiarch klar! Den var nästan färdigmålad samtidigt som terminatorerna men behövde få sig en flagga.

Bild
Bild
Bild
Med vapnet så tänkte jag att det blev lite tråkigt med en "vanlig" Crozius Arcanum. Det är ju ändå en Reclusiarch, så han borde ha något mer unikt. Jag funderade först på att ha ett runt sågblad som snurrade med en blodsdroppe i mitten, men kom fram till att det skulle bli för likt vad jag använder som powerfists till modeller i power armour. Så det blev en stor chainglaive (eller något liknande) istället. Och för att det skulle bli tydligt att det är ett power weapon målade jag tänderna lysande blåa. Jag tycker att det blev helt OK.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: The year we lost control

Inlägg av Röde »

Trevlig kille... För tankarna till en viss Jason...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: The year we lost control

Inlägg av Gustav »

Ball! Men det som avslöjar mest om vapnet är faktiskt hjälmen.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: The year we lost control

Inlägg av Serpent »

Snajsig Combi-Plasma! :wub:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: The year we lost control

Inlägg av Styranimon »

Wow, lika coolt och snyggt som vanligt! :D
Gillar Reclusiarchen starkt!
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: The year we lost control

Inlägg av Mortarion »

Tack!

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: The year we lost control

Inlägg av Mortarion »

Och så var det sista inför GC klart! En styck razorback squad. Den har varit nästan färdigmålad länge men RB:n har saknat ett torn. Som nu är klart.

Bild
Squad med bil.

Bild
Squad utan bil.

Bild
Bil utan squad. Jag passade på att måla upp ett lascannon-torn när jag ändå höll på.

Bild
Bilen med GothCon-beväpning. En lite snabbare variant än de assaultcannons som jag brukar bygga. Möjligen att det ser ut mer som en twin linked minigun, men det funkar.

Bild
Och en bild till.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: The year we lost control

Inlägg av Röde »

Snajsigt som vanligt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: The year we lost control

Inlägg av Mortarion »

För massa år sedan, när jag precis hade gjort klart den första delen av armén började jag knåpa på en konvertering av Mephiston. Den blev aldrig riktigt klar och har sedan dess blivit ståendes halvfärdig på målarbordet. Mycket berodde det på att jag inte riktigt kunde komma på hur jag skulle göra manteln på ett snyggt sätt. Men nu till Varberg bestämde jag mig för att göra klart den.

Bild
Bild
Bild
Bild

Jag är riktigt nöjd med den. Möjligen att psychic hood-kragen inte blev så bra som jag hade tänkt mig, men i övrigt motsvarar den min mentala bild riktigt bra.

Här är lite WIP-bilder om någon är intresserad.

Bild
Bild

Skriv svar