Papa Ds IG tråd.

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
MrCheeze

Re: Papa Ds IG tråd.

Inlägg av MrCheeze »

Kalasbra Rough Rider! :D

Tummen upp! :D
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Snart klar med 5 Roughriders.. Hoppas få upp bilder på mina ready rangers inom kort. Har momentär paus då jag håller på med Runstenar till USA lagets display trays. Där e de bara en kvar plus lite basning.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Tjing 5 av 7 är nu byggda... kanske bygger 10 när jag ändå håller på.
RR1.jpg
RR1.jpg (85.02 KiB) Visad 1783 gånger
RR2.jpg
RR2.jpg (75.08 KiB) Visad 1779 gånger
RR3.jpg
RR3.jpg (78.71 KiB) Visad 1777 gånger
Hoppas jag får tummen upp av Rough rider Gonka!

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Papa D skrev:Hoppas jag får tummen upp av Rough rider Gonka!
det ser så ut, men man behöver se dom från sidan för att kolla in sitsen.

Några grundregler: man skall kunna dra en rak lodlinje genom ryttarens axel, sittben (höft) och häl. En typisk nybörjare har ofta knä och häl i en lodlinje framför den mellan axel och höft (så kallad "stolsits"). Vidare skall foten vara i vinkel så att hälen är ner och tårna upp. Tårna ska inte peka för mycket utåt. Underarmen skall vara i våg, händerna skall följa denna linje. Armbågarna skall hållas i ungefär 90 grader. Fast, armföring är ju bara relevant om man håller i tyglar förstås. I rörelse skall händerna vara stilla i förhållande till hästens manke och mun.
Så länga hästen inte travar får sätet aldrig lämna sadeln , dvs man skall inte studsa på hästryggen.

Bryter man mot dessa regler ser man löjlig ut för en ridkunnig, ungefär som de flesta reagerar på en så kallad "dork run", den springstil där löparen har tårna utåt, armarna pendlar åt sidorna i framåtlutad, vaggande stil.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

ser bra ut som fan!

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Gonka Koff skrev:
Papa D skrev:Hoppas jag får tummen upp av Rough rider Gonka!
det ser så ut, men man behöver se dom från sidan för att kolla in sitsen.

Några grundregler: man skall kunna dra en rak lodlinje genom ryttarens axel, sittben (höft) och häl. En typisk nybörjare har ofta knä och häl i en lodlinje framför den mellan axel och höft (så kallad "stolsits"). Vidare skall foten vara i vinkel så att hälen är ner och tårna upp. Tårna ska inte peka för mycket utåt. Underarmen skall vara i våg, händerna skall följa denna linje. Armbågarna skall hållas i ungefär 90 grader. Fast, armföring är ju bara relevant om man håller i tyglar förstås. I rörelse skall händerna vara stilla i förhållande till hästens manke och mun.
Så länga hästen inte travar får sätet aldrig lämna sadeln , dvs man skall inte studsa på hästryggen.

Bryter man mot dessa regler ser man löjlig ut för en ridkunnig, ungefär som de flesta reagerar på en så kallad "dork run", den springstil där löparen har tårna utåt, armarna pendlar åt sidorna i framåtlutad, vaggande stil.

@Gonka: Så då ska jag alltså se till att mina RR bryter mot alla de reglerna, så att du kommer irritera dig så mycket på det att du glömmer allt vettigt du tänkt göra :wub:
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Och skyll på att de är nybörjare...

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Ser fram emot att kunna blogga lite om 2 veckor.. har massa byggda gubbar som måste få färg, men just nu är det bara adepticon som gäller.. Kommer tyvärr inte få klart mina IG till Gothcon, blir till fantasia/Lincon först ni får c den klar målad och in action.. Så fort adepticon e klart börjar jag posta listor för Fantasia... eller förslag i alla fall..

/P diddy

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Jag gillar combon! Steedsen är verkligen läckra, GW har gjort ett bra jobb där.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Blom

Inlägg av Blom »

Vad har hänt med detta projekt? Det var ju jätte fräsigt, synd om du skrottar det efter förra blomconet :(
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar