Speedfreek goes Dark eldar

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
loesh

Re: Speedfreek goes Dark eldar

Inlägg av loesh »

Snajsiga! Gillar att dom har lite tyngd i sig, har ju trots allt 3+ save blir en massa rusting för en späd alv! :)

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

O man kollar på dina tidigare arméer och dina DE-figar så tycker jag att en av de positiva sakerna är att du sällan överdimensionerar grejer, liarna ser överdimensionerade ut (iaf på bilden) och i kontrast mot en armé där det mesta annat hålls i en "realistisk" skala riskerar det att se töntigt ut. Jag vill dock reservera mig för att resultatet kan bli skitfräckt i verkligheten.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Ska jag ha ben med mer "fart" eller ska de lunka runt i kjol som nu?

Och ja, lien är skitstor...

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

speedfreek skrev:Ska jag ha ben med mer "fart" eller ska de lunka runt i kjol som nu?
Jag tycker inte att du skall ha mer fart i dem. Nu ser de mycket kraftigare ut än övriga modeller och det tycker jag att de skall göra.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Giller inte hjälmen. Ser för wychig ut.

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Ser extremt bra ut tycker jag. Tycker "kjolarna" passar bra. Ser ut som Cold One Knights bringor men vad har du använt för ben?

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Kul att benen verkar bli godkända.

De är från Grave Guards till Vampire Counts till fantast och torson är mycket riktigt från Cold One Knights.

Hjälmarna kanske blir "pestdoktorer" istället.

Bronson

Inlägg av Bronson »

Jag tycker huvudet är skitcoolt! .... Kroppen ser också bra ut, men lien har jag lite problem med. Den känns inte så realistisk om man nu får säga så om en 40k modell ;). Tänkte då mest på böjen samt att den är trubbig längst ut. Hade nästan sett bättre ut om man vridit den 180 grader. Men du verkar ganska bestämd med att lien ska vara sådär så jag väntar mig inga förändringar, ville mest ventilera bara :)

Edit: Tittade igen och det kanske inte ser så tokigt ut endå, beror lite på vinkeln man ser dem ifrån tror jag. Svårt att säga också när man inte har nåt att jämnföra med
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Anton

Inlägg av Anton »

De är mycket bra som de är, så ändra inget. Lien är stor men inte klumpig på något sätt och de ser kraftigare ut än de andra precis som de ska.

Tist

Inlägg av Tist »

Jag gillart som det är och en lie är en ganska stor sak till att börja med...sen går det ju att debattera exakt hur praktisk en lie skulle vara att slåss med. =P
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Skriv svar