Claras DE

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Zato
Inlägg: 11
Blev medlem: 09 nov 2010, 12:35
Ort: Sala

Re: Claras DE

Inlägg av Zato »

Dina Dark Eldar gör mig glad, och din inställning till spelet är underbar. Jag personligen älskar att konvertera, allting i alla mina arméer till alla spel är alltid baserade på vad jag tycker ser coolt ut, eller vore kul att bygga. Jag ser figurspel i allmänhet som något väldigt socialt och skoj, så den biten med att vara trevlig/spela mot trevligt folk är väldigt viktig för mig. Den här tråden gjorde mig nästan, nästan lite sugen på 40k igen. :D

Clara
Inlägg: 143
Blev medlem: 19 nov 2008, 23:27
Ort: Uppsala

Re: Claras DE

Inlägg av Clara »

Har inte uppdaterat på ett bra tag nu. Har inga nya foton på själva armén men det kanske kan dyka upp till kvällen. Det blir lite bilder på segel istället, även om de är lite dammiga efter att ha legat framme ett tag. Mina segel har fått små krumelurer och känns nu rätt så färdigmålade.
IMG_0523.JPG
(149.16 KiB) Nerladdad 525 gånger

Jag längtar som tusan till gothcon och har börjat montera ihop fem scourges. Tråkigt att limma men de blir säkert roliga att måla, fjädervingarna kommer nog passa in bra i armén när jag kör mina razorwing flocks. Jag har även en clawed fiend redo för målning.


Tack för alla fina kommentarer om målning och inställning och sådär..

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Claras DE

Inlägg av Röde »

Snajsiga segel. Mycket trevliga.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Claras DE

Inlägg av Styranimon »

Wow, mycket fina krumelurer! :)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Claras DE

Inlägg av Halvar »

jag gillar verkligen krumelurerna. tumme upp.
Ja' än't bittä'!

Clara
Inlägg: 143
Blev medlem: 19 nov 2008, 23:27
Ort: Uppsala

Re: Claras DE

Inlägg av Clara »

Gothcon har nu kommit och gått.

Det här var mitt fjärde gothcon. Det är alltid en höjdpunkt på året när man får spela med subjektiv komp och äta påskgodis samtidigt. Jag hade som vanligt målet att komma topp 50% (det har aldrig hänt på någon turnering förutom bsk).Sedan kom jag 6:a... och nu tänker jag aldrig börja spela eldar igen. Mina beastmasters var tokroliga att spela med. Scourges ramlade hela tiden och jag svor över deras vingar flera gånger om.. men i slutänden var de helt klart värda att ha med. Jag fick möta trevliga spelare som hade tålamod med att jag ibland var lite trött och/eller förvirrad. Jag blev nominerad till best painted och nästan alla gubbar höll under turneringen (två armar lossnade allt som allt). Jag har haft det roligt och nervöst samtidigt.. en toppenturnering alltså.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Claras DE

Inlägg av Blom »

Grattis till din toppen placering!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Claras DE

Inlägg av Styranimon »

Blom skrev:Grattis till din toppen placering!
+1
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Claras DE

Inlägg av Röde »

Efter att ha sett dem live så måste jag tillstå att du skulle vunnit Best Painted på LinCon.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Claras DE

Inlägg av Yabob »

Var stenhårt i omröstningen. Armén kom på tredje plats, en röst efter 2:an och två efter 1:an (om jag kommer ihåg rätt).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Skriv svar