The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Röde »

Nej det har du rätt i. Ditt sätt är dessutom mer estetiskt tilltalande när jag tänker efter...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Ismeno »

Fan va nice! Min polare använde de maskerna på sina robotar-grymma, lätt värda pengarna imho.
Ska bli kul att följa det här!

Laughing God
Inlägg: 113
Blev medlem: 30 mar 2014, 11:48

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Laughing God »

Se riktigt lovande ut. Jag tänkte också beställa lite HS och HD stenciler från Anarchy till mina Star Weavers bla, men det är lite svårt att se hur mönstret kommer att bli på pappersplanet även om man vet den faktiska mm-storleken. Så får man fråga vilken storlek det är på den Dragon Scale stencilen du använde för den är perfekt?
"Then the Glitter Hit the Fan…"

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Iambroborn »

Laughing God skrev:Får man fråga vilken storlek det är på den Dragon Scale stencilen du använde för den är perfekt?
Det är HS Medium + Small paketet och kör Medium på Starweavers och ska köra small på Skyweavers :)

Kul med så mycket feedback! Får se hur snabbt det går att utveckla sina AB skillz. Har om inte annat fått ett stort förtroende för att armé n någon gång kommer bli färdigmålad nu :lol:

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Twinkle »

Iambroborn skrev:De små liven har även fått 30mm raster trays från Feldherr så nu ligger de gott!
Var köper man den sköna skumplasten du har dina gubbar placerade i?


Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Twinkle »

Iambroborn skrev:Feldherr.com eller Figurspel.se har jag handlat ifrån :)
Tack. Två nya ställen att kolla upp. :)

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av MiniMajs »

Iambroborn skrev:
Laughing God skrev:Får man fråga vilken storlek det är på den Dragon Scale stencilen du använde för den är perfekt?
Det är HS Medium + Small paketet och kör Medium på Starweavers och ska köra small på Skyweavers :)

Kul med så mycket feedback! Får se hur snabbt det går att utveckla sina AB skillz. Har om inte annat fått ett stort förtroende för att armé n någon gång kommer bli färdigmålad nu :lol:
Har beställt därifrån nu. Tack för tipset! Beställde small+mini. Det finns inget medium+small paket så jag antar att det är det du använt. :)

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Iambroborn »

MiniMajs skrev:Har beställt därifrån nu. Tack för tipset! Beställde small+mini. Det finns inget medium+small paket så jag antar att det är det du använt. :)
Det är det ju såklart då! Bra att jag har koll på vad jag äger ;)

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Iambroborn »

Fått nytändning på Quins efter att ha Pysslat så mycket med marääns. Spelade 1500p monoquins mot demoner igår på GAST. Lyckades köra igenom min nymatematiskt byggda taktik. Förvånansvärt så presterade de riktigt bra!

Dock så gjorde antalet screamers, en khorne herald som alltid träffar 2+ (även mot mina invisade quins...) samt en sjukt tråkig misslyckad pile-in som resulterade i friskytte på en hel enhet ooooch TVÅ stycken misslyckade Ld test på ld10 att jag blev mosad ändå. Får se om det ser lika dant ut i kompat sen ;)

Har pysslat ihop en 3:e shadowseer. Före och efter greenstuff på bild nedan. Sen så kommer hans Granatkastare på posten, som jag för övrigt ALLTID glömmer bort att de är equippade med...


Bild
Bild

Skriv svar