The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé
Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé
Nej det har du rätt i. Ditt sätt är dessutom mer estetiskt tilltalande när jag tänker efter...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé
Fan va nice! Min polare använde de maskerna på sina robotar-grymma, lätt värda pengarna imho.
Ska bli kul att följa det här!
Ska bli kul att följa det här!
-
Laughing God
- Inlägg: 113
- Blev medlem: 30 mar 2014, 11:48
Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé
Se riktigt lovande ut. Jag tänkte också beställa lite HS och HD stenciler från Anarchy till mina Star Weavers bla, men det är lite svårt att se hur mönstret kommer att bli på pappersplanet även om man vet den faktiska mm-storleken. Så får man fråga vilken storlek det är på den Dragon Scale stencilen du använde för den är perfekt?
"Then the Glitter Hit the Fan…"
-
Iambroborn
- Inlägg: 653
- Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
- Ort: Göteborg
Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé
Det är HS Medium + Small paketet och kör Medium på Starweavers och ska köra small på SkyweaversLaughing God skrev:Får man fråga vilken storlek det är på den Dragon Scale stencilen du använde för den är perfekt?
Kul med så mycket feedback! Får se hur snabbt det går att utveckla sina AB skillz. Har om inte annat fått ett stort förtroende för att armé n någon gång kommer bli färdigmålad nu
Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé
Var köper man den sköna skumplasten du har dina gubbar placerade i?Iambroborn skrev:De små liven har även fått 30mm raster trays från Feldherr så nu ligger de gott!
-
Iambroborn
- Inlägg: 653
- Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
- Ort: Göteborg
Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé
Feldherr.com eller Figurspel.se har jag handlat ifrån 
Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé
Tack. Två nya ställen att kolla upp.Iambroborn skrev:Feldherr.com eller Figurspel.se har jag handlat ifrån
Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé
Har beställt därifrån nu. Tack för tipset! Beställde small+mini. Det finns inget medium+small paket så jag antar att det är det du använt.Iambroborn skrev:Det är HS Medium + Small paketet och kör Medium på Starweavers och ska köra small på SkyweaversLaughing God skrev:Får man fråga vilken storlek det är på den Dragon Scale stencilen du använde för den är perfekt?
Kul med så mycket feedback! Får se hur snabbt det går att utveckla sina AB skillz. Har om inte annat fått ett stort förtroende för att armé n någon gång kommer bli färdigmålad nu![]()
-
Iambroborn
- Inlägg: 653
- Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
- Ort: Göteborg
Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé
Det är det ju såklart då! Bra att jag har koll på vad jag ägerMiniMajs skrev:Har beställt därifrån nu. Tack för tipset! Beställde small+mini. Det finns inget medium+small paket så jag antar att det är det du använt.
-
Iambroborn
- Inlägg: 653
- Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
- Ort: Göteborg
Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé
Fått nytändning på Quins efter att ha Pysslat så mycket med marääns. Spelade 1500p monoquins mot demoner igår på GAST. Lyckades köra igenom min nymatematiskt byggda taktik. Förvånansvärt så presterade de riktigt bra!
Dock så gjorde antalet screamers, en khorne herald som alltid träffar 2+ (även mot mina invisade quins...) samt en sjukt tråkig misslyckad pile-in som resulterade i friskytte på en hel enhet ooooch TVÅ stycken misslyckade Ld test på ld10 att jag blev mosad ändå. Får se om det ser lika dant ut i kompat sen
Har pysslat ihop en 3:e shadowseer. Före och efter greenstuff på bild nedan. Sen så kommer hans Granatkastare på posten, som jag för övrigt ALLTID glömmer bort att de är equippade med...


Dock så gjorde antalet screamers, en khorne herald som alltid träffar 2+ (även mot mina invisade quins...) samt en sjukt tråkig misslyckad pile-in som resulterade i friskytte på en hel enhet ooooch TVÅ stycken misslyckade Ld test på ld10 att jag blev mosad ändå. Får se om det ser lika dant ut i kompat sen
Har pysslat ihop en 3:e shadowseer. Före och efter greenstuff på bild nedan. Sen så kommer hans Granatkastare på posten, som jag för övrigt ALLTID glömmer bort att de är equippade med...

