Rödes Zone Mortalis

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Röde »

Färdig med Valeria och Dread nr.2. Så gött. Nu återstår mithril på squaden, sen är de färdiga. Postar bilder när de är klara. Postar bilderna i den nya zone mortalis-tråden vi tänkte snickra en Tale of Gamers kring.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Blue_Ork
Inlägg: 87
Blev medlem: 21 maj 2012, 17:37
Ort: Linköping

Del 4

Inlägg av Blue_Ork »

Röde: trevligt! Ska hålla utkik efter nya tråden. Avslutar min rapport i denna först.

Bara Librarian kvar med ett wound och en lightningclawterminator! C´tanen höjer sig skräckinjagande över de stridande.
065.jpg
(125.29 KiB) Nerladdad 409 gånger
Bulgrims necron läger sin mindshackle gång på gång...
065,5.jpg
(125.27 KiB) Nerladdad 409 gånger
Min librarian lyckas äntligen klara sitt leadership och slipper undan necronens mindshackle. Som hämnd får han in en träff med sitt forceweapon och gör ett wound! Med force weapons special rule så försöker han instant döda necronen och lyckas med sitt psychic test! Bara C´tan kvar.
Efter en lång springtur runt zonen kommer äntligen förstärkningarna! Dock aningen försent, både termosen och librarian dödas av C´tanen i samband med detta...
069.jpg
(139.7 KiB) Nerladdad 408 gånger
Forts. följer
Senast redigerad av 1 Blue_Ork, redigerad totalt 6 gånger.

Användarvisningsbild
Blue_Ork
Inlägg: 87
Blev medlem: 21 maj 2012, 17:37
Ort: Linköping

Del 5.

Inlägg av Blue_Ork »

Här dundrar de sista termosarna in och lyckas slutligen besegra slutbossen! Ivrigt påhejade av scouterna därbakom. Men C´tanen tar med sig ett par termosar in i döden innan han imploderar. Spacehulken skakar kraftigt och ljudet av avlägsna explosioner hörs. Mer necrons?
072.jpg
(157.02 KiB) Nerladdad 408 gånger
Denna match hade kunnat sluta hursomhelst. Hade turen, lite oavsiktligt fuskande och de nya reglerna ( eller vår brist på kännedom om dem ) på min sida denna gång. Ska klura ut hur man tacklar ett monstrous creature som detta listigare nästa gång. Annars är det riktigt skoj att det är mest trupper som gäller och kommer till sin rätt här. Stort tack till Röde som ställde upp med zonen och Bulgrim som trevlig & svår motståndare. Kan varmt rekommendera zonen, riktigt bra!

Användarvisningsbild
Blue_Ork
Inlägg: 87
Blev medlem: 21 maj 2012, 17:37
Ort: Linköping

Snygga figurer

Inlägg av Blue_Ork »

För er som fick ont i ögonon av mina modeller i förra posterna kommer här några bilder på Rödes riktigt snygga Grey Knights!
Röde körde en match mot Mattias orker.
080.jpg
(141.84 KiB) Nerladdad 333 gånger
083.jpg
(129.74 KiB) Nerladdad 333 gånger
077.jpg
(254.35 KiB) Nerladdad 333 gånger

Mattias Moraeus
Inlägg: 61
Blev medlem: 19 jun 2011, 14:34

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Mattias Moraeus »

Haha!
Okrs på bild! 8-)

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Röde »

Kul med fler bilder. Nu har jag bara en nyans kvar på power armour tjommarna kvar. Inte hunnit måla något i veckan. Får se om jag hinner något i helgen. Har snackat med träslöjdsmajjen på jobbet så han kommer snickra en skiva med ram runt att lägga zone mortalis-brickorna i åt mig. Det blir toppen...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Blue_Ork
Inlägg: 87
Blev medlem: 21 maj 2012, 17:37
Ort: Linköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Blue_Ork »

Röde: Låter riktigt bra. Mattias: Har en till bild på hur dina orker försöker smyga sig på Rödes GK....
099.jpg
(113.89 KiB) Nerladdad 169 gånger

Skriv svar