The year we lost control

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
kmzz0r

Re: The year we lost control

Inlägg av kmzz0r »

Shit, de där DC är nog den snyggaste squaden jag sett nånstans.

Supercool enhet.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Tack! :)

@Hylander: Det är ju två helger kvar till SSK. En av dem planerar jag att ha klar Lib-dreaden och den andra Captain och assault marines. Men jag skall se om jag kan ta dreaden först.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Ingen brådska. Bara den är klar till SSK och kommer på bild så är jag glad som en mört :)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Snyggt jobbat som vanligt.

Tar du bilderna med lampa + dagsljus eller är det två olika lampor?

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Mortarion skrev:Inte direkt killarna man vill möta i en mörk gränd om man är kättare.
...om man inte har en kättisk mängd plasmavapen dvs... :D
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

speedfreek skrev:Snyggt jobbat som vanligt.

Tar du bilderna med lampa + dagsljus eller är det två olika lampor?
Dagsljus från ena hållet och dagsljuslampa från andra. Om jag skall ta bilder med lite högre kvalité brukar jag lägga till en vanlig lampa från dagsljushållet.

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Riktigt fina. Bara jag som tänker på Jason?

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

mindtrix skrev:Riktigt fina. Bara jag som tänker på Jason?
Ja :roll:
En bild säger mer än 1000 kaniner

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Och på allmän begäran från Hylander är nu Librarian furioson klar!

Som jag skrev tidigare så är det ett gammalt projekt som har blivit liggandes halvfärdigt, mest för att jag inte kunde komma på hur jag skulle göra ett snyggt force weapon. När den nya Furioso-boxen släpptes så tänkte jag att jag kunde använda force weaponet från den. Fast det sitter ju på fel arm... (Resten av dreaden var i princip färdig.) Och när jag funderade lite så kändes det dumt att använda det när resten av dreaden var byggd innan. Då kunde jag lika gärna ha väntat och använt den modellen rätt av. Så jag satte igång att bygga själv!

Bild
Grunden är Venerable dread:en i plast. Otroligt bra box med massa roliga options. Det gjorde att den såg lite mer utsmyckad ut, vilket passar för en librarian furioso. BA kan ju inte ha Venerable dreads på riktigt, men läser man bakgrunden till Furiosos så är den rätt lik den för venerable dreads för andra chapters, dvs de är urgamla reliker. Och Librarian furiosos är ännu mer gamla och sällsynta.

Bild
Och force weaponet. Det blev rätt bra till slut tycker jag även om det tog en hel del tid att fundera ut hur det skulle byggas.
En liten detalj är den behornade dödskallen innan siffran på axeln. Precis innan jag skulle måla dit kompanisymbolen slog mig tanken "hör Librarian dreads verkligen till något specifikt kompani eller är de inorganiserade under Librarius?". En snabb koll i codexen senare visade det sig att de hör till Librarius. Så istället för den gröna blodsdroppen fick det bli en behornad dödskalle (som ju är symbolen för librarians).

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Den är sjukt snygg, man! :D
Jag älskar dina freehands! :wub:
Tycker att speciellt högerarmen blev snygg, med forcevapnet och den feta boken :)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Skriv svar