Skulliz Chaos Wolves

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av theWatchman »

Han sitter bra på djuret tycker jag.

Dessutom blev han jäkla cool! Ska bli ql o se han målad.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av lurräven »

Jag vill se mera bilder!

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Inlägg av Skulliz »

Min kamera försvann när jag flytta... Ska se om den kanske hamnat hos föräldrarna när jag åker dit i jul...

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Skulliz »

Så... Det nya Chaos dexet närmar sig med stormsteg och den nya editionen har gett mig en nytt sug på att bygga och måla snygga gubbar.

Framöver så tänker jag foka på att bygga om och uppdatera den här armén så att den funkar med Chaos Codexen och jag har redan börjat på ett nytt projekt som ett led i förberedandet.

Chaos Hellbrute:
Bild

Ifall den här blir bra så är tanken att bygga två stycken till och försöka ha alla tre med fullt magnetiserade uppgraderingar klara strax efter att nya dexen har landat.

Temat på min armé har varit att tona ned det värsta chaoset med tentacler osv så mitt mål är att dessa hellbrutes ska kännas som en blandning mellan en vanlig dread och hellbruten. Nästa steg kommer bli att börja koppla ihop de olika delarna samt att på något schysst sätt få till sarkofagen i fram på den.

Idéer och tips i genomförandet uppskattas, använd gärna de övriga bilderna jag har på mina modeller här i tråden som referens för kännslan jag vill försöka få till på denna :)

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Halvar »

Min uppfattning är att en hellbrute (?) är en dreadnought som blivit väldigt KÖTTifierad. Ingen av de där delarna ger det intrycket tyvärr, men med bra greenstuffskils kan man nog fixa något fint.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Skulliz »

Halvar skrev:Min uppfattning är att en hellbrute (?) är en dreadnought som blivit väldigt KÖTTifierad. Ingen av de där delarna ger det intrycket tyvärr, men med bra greenstuffskils kan man nog fixa något fint.
Enligt det läckta fluffet så är det precis som du säger, ju längre dreaden har hört till chaos ju mer köttifierad är den så mitt mål är någon slags blandning som sagt. Och självklart ska det på en jävla massa GS på den ;)

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Skulliz »

Uppdatering! Har börjat bygga på ett första lager kött. Är lite grön på att skulptera med GS (no pun intended) Men min förhoppning är att det kan bli schysst så småningom.

Bild

xedric
Inlägg: 214
Blev medlem: 03 jul 2009, 19:28

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av xedric »

Ser ut att bli ett grymt kul projekt!

Tips dock: tänk på pose nu innan du bygger på med för mkt muskler. Jag skulle nog borra och sätta in ståltråd mellan delarna och få till posen först och sen lägga på GS.

Bobban
Inlägg: 24
Blev medlem: 25 aug 2012, 11:47
Ort: Helsingborg

Re: Skulliz Chaos Wolves

Inlägg av Bobban »

Mycket intressant, ser fram emot att se den utvecklas. Den verkar bli jävligt stor också :shock:

Skriv svar