Salamanders utan Vulkan

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Mortarion »

Egentligen tror jag att Salamanders inte följer Codex Astartes där. Men jag håller med om att det ser snyggt ut. Så måla sergeanterna på det sättet!
I det här fallet borde det väl dock vara en vit rand på hjälmen eftersom det är en veteransergeant.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Serpent »

Jag tror att de struntar i CA när det kommer till sergeanthjälmar. Det känns som att det bara är Imperial Fists och Ultramarines som gör det. Och kanske White Scars, om de tycker att det är snyggt.

Men om det poppar, så poppar det!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Det fick bli codex-sergeanter, inte minst för att göra det tydligare vem som är vem (och vem som bestämmer) på spelbordet. Spelunderlättande och snyggt går nog före fluff i det här fallet. Gulliman hade nog hållit med.

Bild

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Jonke »

Är inte fluffet att salamanders har ir-syn och att alla banér, axelskydd, enhetsmarkeringar är i infrarött och att det "rätta" är att måla allt svart eftersom det inte syns.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Med två gamla dreads oanvända i skåpet och brist på motmedel mot lätta fordon och flygare tog jag tag i Projekt Rifleman. Bland de konverteringar jag sett har jag stört mig på hur missile launcher armen används hela tiden. Den är bra mycket större än den lascannon-axel som brukar sitta på motsatt sida. För att ett vapensystem ska se integrerat ut borde det åtminstone finnas en antydan till symmetri. Jag ville också ha kvar så mycket detaljer som möjligt, så den nedre halvan av vardera arm fick ge plats åt en nästan intakt quad gun. Återstår att fylla i lite glipor med green stuff när limmet torkat.

Bild

Bild

SysterNiklas
Inlägg: 23
Blev medlem: 19 maj 2014, 18:56

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av SysterNiklas »

NilssonHarHund skrev:Det fick bli codex-sergeanter, inte minst för att göra det tydligare vem som är vem (och vem som bestämmer) på spelbordet. Spelunderlättande och snyggt går nog före fluff i det här fallet. Gulliman hade nog hållit med.

Bild

Riktigt härligt djup i det gröna, bra gjort!

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Mina nya sternguard kom paketerade med 32mm baser vilka ger så mycket coola möjligheter att det nog är dags att basa om hela armén. Här är batch 1.

Bild

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Röde »

Awsome!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av Twinkle »

NilssonHarHund skrev:Mina nya sternguard kom paketerade med 32mm baser vilka ger så mycket coola möjligheter att det nog är dags att basa om hela armén. Här är batch 1.

Bild
grymt sköna!

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

SysterNiklas skrev:Riktigt härligt djup i det gröna, bra gjort!
Tack! Det är sån uppskattning man behöver när man sitter självkritiskt och granskar alla fel man gjort. (Twinkle och Röde ska ha tack också)

Skriv svar