Han också med att grundspraya flygbasen till min ceastus assault ram. Glömde dock bort att tejpa genomskinliga stolpen. Fan också... ja ja inte så hemskt men lite slarvigt.
Ultramarines 2nd company mm -WIP
Re: Ultramarines 2nd company mm -WIP
Efter ett litet uppehåll då jobbet och andra förpliktelser tar upp större delen av dagarna. Har dock fått lite mer än hälften av mina terminators grundsprayade. Mina terminators består av delar/hela figurer från Space hulk terminators, några dark veangeance terminators, och några assault terminators. Jag har filat bort dark- och blood angels sympbolerna. Därefter har jag gjort egna storm shields och limmat på ultramarines brass etch symboler. Har också försökt att byta lite lösa armar mellan space hulk och dark veangeance terminators så att figurerna inte ska bli allt för lika varandra.

Han också med att grundspraya flygbasen till min ceastus assault ram. Glömde dock bort att tejpa genomskinliga stolpen. Fan också... ja ja inte så hemskt men lite slarvigt.

Var ett tag sen jag postade några uppdateringar då jobb och annat tagit mycket tid.
Har dock hunnit med att bygga liter mer och grundsprayat. Ser fram emot någon helg när jag får gå på dem med airbrushen
Sicuarius

Company champion

assault squads

siege dread (konvertering)

Sergeant (har plymer på alla sergeanter)

Vangaurd sergeant

Sköldar på vanguards o company champion

Har dock hunnit med att bygga liter mer och grundsprayat. Ser fram emot någon helg när jag får gå på dem med airbrushen
Sicuarius
Company champion
assault squads
siege dread (konvertering)
Sergeant (har plymer på alla sergeanter)
Vangaurd sergeant
Sköldar på vanguards o company champion
Har airbrushat och byggt det mesta förutom 2 stormravens och 1 command squad (ja, hälften av command squaden är byggd och airbrushad) Glömde ta bilder efter jag satt och airbrushade men tog en under arbetet.
Här är bild på några av sergeanterna

Satt igår och målade med pensel för första gången på länge, skoj det var. Ska försöka att måla en squad i taget som delmål. Lättare att göra klart något större projekt för mig om jag bryter ner det i mindre bitar. I alla fall tror jag det
Några tacticals efter att ha fått lite guld på sig.

Näst gång jag är i föreningslokalen så ska jag försöka ta lite fler bilder.
Här är bild på några av sergeanterna
Satt igår och målade med pensel för första gången på länge, skoj det var. Ska försöka att måla en squad i taget som delmål. Lättare att göra klart något större projekt för mig om jag bryter ner det i mindre bitar. I alla fall tror jag det
Några tacticals efter att ha fått lite guld på sig.
Näst gång jag är i föreningslokalen så ska jag försöka ta lite fler bilder.
Var längesen jag postade i tråden men mycket har gjorts. Ska försöka ta lite mer bilder och lägga upp i tråden.
Till turnering i december så målade jag upp 20st tacticals (allt klart utom highlights, ögonsken, bilder kommer) och två drop pods (allt utom highlights). Därefter har jag grundmålat upp ytterliggare 28st tacticals.
Bilder i detta inlägg är dock från annan målningen. Under julledigheten så tog jag mig en dag på föreningslokalen för att airbrusha (grunda) lite figurer. Under grundningen så han jag paja en nål på airbrushen, som tur hade jag med mig två st sprutor och jag kunde använda min nyinköpta badger renegade istället och oj vad mycket bättre resultat. Om ni ser en prickighet på figurerna så är det sprayandet innan jag upptäckt att jag hade böjd nål.
Här kommer lite billder
Preshading stormraven vinge

Stormraven med grundfärg (ser ljusare ut än verkligheten pga blixten)

Sicarius med fanbärare och company champion

Apotekare

Terminator librarian

Terminators

Gruppbilder

Till turnering i december så målade jag upp 20st tacticals (allt klart utom highlights, ögonsken, bilder kommer) och två drop pods (allt utom highlights). Därefter har jag grundmålat upp ytterliggare 28st tacticals.
Bilder i detta inlägg är dock från annan målningen. Under julledigheten så tog jag mig en dag på föreningslokalen för att airbrusha (grunda) lite figurer. Under grundningen så han jag paja en nål på airbrushen, som tur hade jag med mig två st sprutor och jag kunde använda min nyinköpta badger renegade istället och oj vad mycket bättre resultat. Om ni ser en prickighet på figurerna så är det sprayandet innan jag upptäckt att jag hade böjd nål.
Här kommer lite billder
Preshading stormraven vinge

Stormraven med grundfärg (ser ljusare ut än verkligheten pga blixten)

Sicarius med fanbärare och company champion

Apotekare

Terminator librarian

Terminators

Gruppbilder

Satt dekaler på stormkorpen
Et "U" på sidan och två på toppen av motorerna samt ett citat på andra sidan. Tycker ni den behöver fler Ultra märken, nått på stjärtfenan?

Et "U" på sidan och två på toppen av motorerna samt ett citat på andra sidan. Tycker ni den behöver fler Ultra märken, nått på stjärtfenan?

Ser väldigt bra ut tycker jag!
Dödskallemallen du airbrushar på vingarna är läcker, den höjer ögonbrynen!
Nyfiken fråga: Hur kommer det sig att du kör svart undercoat på vissa gubbar och vit på andra?
Dödskallemallen du airbrushar på vingarna är läcker, den höjer ögonbrynen!
Nyfiken fråga: Hur kommer det sig att du kör svart undercoat på vissa gubbar och vit på andra?
Tycker det ser väldigt lagom ut. Gillar skarpt döskallarna på vingarna väldigt inspirerande. Skönt att flera målar lite ultras helst med flygplan också borde ta och måla upp mina 2 ravens och 2 eagles snart.
Tack för feedbacken, två eagles och två ravens, jädrar vilket luft kavalleri du har. Själv har jag två ravens och en ceastus assault ram.Gullberg skrev:Tycker det ser väldigt lagom ut. Gillar skarpt döskallarna på vingarna väldigt inspirerande. Skönt att flera målar lite ultras helst med flygplan också borde ta och måla upp mina 2 ravens och 2 eagles snart.
assault ramen är dock inte helt färdigmonterad än.
Tack!Captaingallas skrev:Ser väldigt bra ut tycker jag!
Kör svart undercoat på alla och sprayar ovanifrån med vitt. Den figuren som är helvit är min apotekare som jag endast ska ha blått på axelskydden.
Ah, här läser man Dan Abnetts senaste i horus heresy-serien och så snubblar man över dina stört sexiga ultramarines! Det är tack vare Dan och dig jag HELT ändrat uppfattning om den XIII legionen. Nästa person som kallar dom för smurfar får på käften! Ja, alltså över internet 
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Satans va snyggt... Hur har du gjort dom dödskallarna? Var helt sjukt läckra...
Och bara för att @Trulsante... Saft, saft, hallonsaft, bättre saft har ingen haft!
Och bara för att @Trulsante... Saft, saft, hallonsaft, bättre saft har ingen haft!