Angående weathering så tror jag att ni har rätt. Jag har några AoBR marines som jag ska öva lite nedsmutsningstekniker på men det tar verkligen emot att skita ner något som man jobbat upp för att få jämnt.
Helhetsbild kommer. Jag får vänta tills damen som tagit bilderna kommer ut hit nästa gång, hennes kamera är ljusår bättre än min mobilkamera. Armén bor i ett IKEA galant väggskåp som är 160 cm långt, 40 cm högt och modifierat till en grotta med ett fruset vattenfall. Men bilder kommer inom snar framtid.Rasmus skrev:Tycker en helhetsbild på display-brädet med armén vore på sin plats!
Blod, svett och tårarBlue_Ork skrev:Riktigt nice,hur har du målat det vita?
Primad med vit gesso och tillsatt svart färg för grå coating. Army Painters grey borde vara likvärdig fall du vill spraya snarare än måla på första lagret. Efter det, en wash med army painters dark tone quickshade där jag puttade in washen i kanterna där jag ville ha blacklining, som mortarion nämnde. Sedan har jag byggt upp en ljusare grå på hela gubben med reapers MSP "weathered stone", ca 2:1 färg/vatten. Slutligen Reapers Pure white där jag använt någonstans mellan 30-50 % vitt och resten vatten. Istället för att måla dit färgen så "släpade" jag den istället, dvs jag lade på en lite större mängd vätska på plana ytor och sedan "drog" vätskan över den vita ytan och spred ut den. På det sättet så slapp jag alla märken från penseldragen som syns lätt när man målar vitt. Två lager av vitt räcker för att få en jämn och uniform yta. Min biltema-lampa med x2 förstoring har hjälpt enormt, utan den så hade jag aldrig lyckats undvika alla skarvar och detaljer.