Pre-heresy World Eaters
Re: Pre-heresy World Eaters
Jag blir också sugen på lite Pre Heresy grejer nu ju.... Det suger att jag inte fixar att använda superlim... 
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Ja men bara börja vilken legion är sugen på? Kommer ju snart en bok till med flera legioner. Jag kommer gärna till Linköping och lirar matcher. Varför inte superlim?
Han är svag (allergisk hävdar han) ... 
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
Jag får en allergisk reaktion i luftvägarna, kring ögonen och huden mellan fingrarna tar massa stryk. Har sen en tid kroniska problem med huden på fingrarna så den kombinationen vill jag undvika. Och nej, det går inte att jobba med handskar.youngwolf skrev:Ja men bara börja vilken legion är sugen på? Kommer ju snart en bok till med flera legioner. Jag kommer gärna till Linköping och lirar matcher. Varför inte superlim?
Arioch ska du inte lyssna på. Han hävdar massor av konstiga saker hela tiden...
Jag skulle kunna tänka mig både World eaters och Death Guard. Har för dålig koll på resten.
Fy fan vad segt! Du får ha goda vänner som bygger din figurer eller kan du inte måla heller när superlim använts?
Ja deathguard och worldeaters var de jag också valde på tycker färgschemat är det snyggaste. Tyvärr kommer jag inte ha tid på hela helgen att måla något och börjar redan klia i fingrarna.
Ja deathguard och worldeaters var de jag också valde på tycker färgschemat är det snyggaste. Tyvärr kommer jag inte ha tid på hela helgen att måla något och börjar redan klia i fingrarna.
Hej igen, tyvärr inga bilder idag men förhoppningsvis imorgonkväll om jag kommer ihåg. Var nere en sväng igår på min spelförening och kikade lite hann även måla klart basen till min prototyp. Fick idag även bolters till mina marines FW hade glömt den lilla detaljen.
SÅ imorgon ska jag försöka bygga ihop 8 tac och måla, sen även kolla över deras baser.
Planen är väl att böjar kolla på stormtalonen som kom nu i helgen ett problem är att jag inte beställt magneter ännu vilket jag kommer behöva men kan ju måla upp de sakerna som inte har magneter.
Tanken är att magnetisera flyers, sergeant och även så man kan byta mellan melta,flamer och bolter på en eller två av killarna i tac sqauden.
Jag vet fortfarande inte exakt vilket codex jag kommer lira utifrån så får bygga så stor spridning som är möjligt.
Så tills imorgon; blood for the blood god
SÅ imorgon ska jag försöka bygga ihop 8 tac och måla, sen även kolla över deras baser.
Planen är väl att böjar kolla på stormtalonen som kom nu i helgen ett problem är att jag inte beställt magneter ännu vilket jag kommer behöva men kan ju måla upp de sakerna som inte har magneter.
Tanken är att magnetisera flyers, sergeant och även så man kan byta mellan melta,flamer och bolter på en eller två av killarna i tac sqauden.
Jag vet fortfarande inte exakt vilket codex jag kommer lira utifrån så får bygga så stor spridning som är möjligt.
Så tills imorgon; blood for the blood god
Nu har jag kommit lite längre inte särskilt mycket men men haft mycket på jobbet och så. Fick äntligen lite tid igår att sätta mig och pilla lite. Så har bygg ihop en stormtalon och 4 tac plus en sergeant som har magneter för flera vapen möjligheter. Målet är att bygga ihop och börja måla hela gruppen nästa vecka och klar till helgen. Har ju även målat klart basen och så på min prototyp ska bara fixa en bolter och lite snö så är han klar.
Hojta om du behöver mer Cities of Death-bitz till basningen.
Tja, Blev att ändra lite i min första 500 poängslista till mina World eaters tog bort en contemptor dread och la in en storm talon till som jag köpte och byggde ihop idag. Här är resultatet av detta. Tanken är att alla flyers kommer ha liknande baser och förmodligen kommer jag ställa någon figur på basen också.
Vad tycker ni?
Vad tycker ni?
Ja efter mycket funderingar fram och tillbaka så kommer jag liksom året byta från 12 till 13. Så på fredag hoppas jag kunna presentera en pre-heresy ultramarine.