Word Bearers

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Word Bearers

Inlägg av Röde »

Riktigt trevligt. Gillar allt utom pupillerna. Å andra sidan gillar jag nästan aldrig pupiller...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Word Bearers

Inlägg av speedfreek »

Riktigt imponerade om det blir en hel armé av det här.
Snyggt jobbat!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Word Bearers

Inlägg av Ismeno »

Mycket snyggt, väldigt "clean"stil du har. Läckert!

Max S
Inlägg: 400
Blev medlem: 18 jun 2012, 21:21

Word Bearers

Inlägg av Max S »

Finna gubbar. När det gäller rustningar till marines så är jag nästan benägen att tro att det var på grund av dessa som airbrushen uppfanns. Hur har du fått till den röda färgen?

Användarvisningsbild
lonestar
Inlägg: 615
Blev medlem: 08 mar 2012, 06:36

Re: Word Bearers

Inlägg av lonestar »

Riktigt snygga marines, gillar starkt den röda nyansen.

SybariteVI
Inlägg: 11
Blev medlem: 08 nov 2012, 16:37

Re: Word Bearers

Inlägg av SybariteVI »

Neth_Oni: Tackar! :D

Halvar: Ja jag har 6 tree kin som jag skulpterat själv :) Tack så mycket. Ja det är kanske lite överambitiöst. Jag tänkte från början göra lite av ett speed painting-projekt men det ... blev inte så :P

Imp: Tackar! Sant. Jag kan ju försöka mig på det med nästa champion kanske :) Eller så gör jag några olika så jag kan variera.

Clara: Tack Clara : ) Glad att du gillar dem och skönt att höra att du tycker att metallen är bra. Ja vi får hoppas på det. Känner igen det där – jag blir knäpp av att måla marine-rustningar i längden : P Så det blir nog några få i taget varvat med annat. Det är ingen turnering som jag siktar på. Det här är ett sidoprojekt och jag får erkänna att jag prioriterar iaf Malifaux högre än 40k just nu. Sen har jag mina ogres att måla också. Så det kommer nog ta ett tag, men å andra sidan blir jag då inte knäpp av att måla massor av power armour hela tiden :P
Nästa projekt blir nog att måla några marines till så jag får en spelbar liten squad – sen variera genom att måla nåt annat. Hade viljat måla kultister men min DV-låda från maelstrom kom aldrig och tja... nu gick det ju som det gick med maelstrom 
Tillåter turneringar i Sverige allies? Planerar att ha en del demoner som allierade. Passar Word Bearers-temat väldigt bra.

Serpent: Tack :D Glad att du tycker det. Det röda var helt klart roligast att måla.

Styranimon: Hehe  Hur många är vi nu? Två?^^ Tackar!

Seregon: Tackar! Nä det är de inte, men mina showgirls är det liiiite mer tid spenderat på :D och spenderade jag så många timmar per modell till denna armé skulle den aldrig bli klar.
Om nån är nyfiken på att se mina showgirls (Malifaux-figurer) så finns det en tråd här http://www.wyrd-games.net/showthread.ph ... mers/page4

Röde: Tackar. Heh, pupiller är bra att ha : ) jag lovar! Har faktiskt målat om dem sen bilden : P blev lite bättre nu tror jag.

Speedfreek: Förhoppningsvis blir det så : ) Fast det lär ta tid med tanke på mina andra projekt. Tack!

Ismeno: Tackar. Glad att du tycker det : )

Max S: Tackar! Haha så kanske det är. Tyvärr har jag ingen airbrush :P Det röda är målat med Khorne red, washat med badab black blandat med baal red – har försökt koncentrera mig på ytorna som bör vara skuggade. Sen har jag fixat till övergångarna lite med khorne red och badab black blandat med khorne red. Sen har jag gjort ”edge highlighting” med Wazdakka red följt av Squig orange.

Lonestar: Tackar! : ) Kul att höra.

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Word Bearers

Inlägg av Excessus »

Riktigt snyggt målat! Trevlig touch med ett lite äldre backpack också för variation! :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Word Bearers

Inlägg av Styranimon »

SybariteIV@ Jag är kille, men tycker det är kul ändå :P
Det finns en till så vitt jag vet; Clara.
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

SybariteVI
Inlägg: 11
Blev medlem: 08 nov 2012, 16:37

Re: Word Bearers

Inlägg av SybariteVI »

Excessus: Tackar! :) Ja jag har några gamla backpacks av nån anledning.

Styranimon: jag misstänkte det. Det var Clara jag syftade på :)

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: Word Bearers

Inlägg av Silvertejp »

SybariteVI skrev: Tillåter turneringar i Sverige allies? Planerar att ha en del demoner som allierade. Passar Word Bearers-temat väldigt bra.
Det är lite olika vissa gör det, andra inte. Skulle nog säga att det är ungefär 50/50 nu. Kanske kommer ändras när editionen blir äldre.

Skriv svar