Rasmus blogg: Mortifactors
Re: Rasmus blogg: Mortifactors
Hm...de verkar ha gjort vissa förändringar av deras färgschema, det gula verkar vara ersatt med rött. Sidan 185 i stora regelboken som källa, även symbolen verkar lite förändrad.
Tror jag tänker strunta i att jag någonsin såg det, ser fram emot att måla den här lite dystra gula.
Tror jag tänker strunta i att jag någonsin såg det, ser fram emot att måla den här lite dystra gula.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
- speedfreek
Dyster gul är en av de snyggaste färgerna man kan ha på en armé...
De har fel, du har rättRasmus skrev:Hm...de verkar ha gjort vissa förändringar av deras färgschema, det gula verkar vara ersatt med rött. Sidan 185 i stora regelboken som källa, även symbolen verkar lite förändrad.
En bild säger mer än 1000 kaniner
Ledsen att behöva skriva det, men hjälmarna från CHS är på tok för små för att användas till Marines. Jag hade samma tankegångar förut, fast med nightlords, och skallarna såg rent utav sagt löjliga ut. Jag använde dem till marine scouts istället, vilket de passade för.
Scibor shoulderpads passar inte heller till vanliga marines. Du får nästan köra dem till terminators, annars ser de groteskt överdimensionerade ut.
Scibor shoulderpads passar inte heller till vanliga marines. Du får nästan köra dem till terminators, annars ser de groteskt överdimensionerade ut.
Du har så rätt. Valde bort CHS och kör med DA-hjälmar. Shoulderpads beställde jag, men de får som sagt vänta till terminators
.
Just nu går allting väldigt långsamt, måste kompletteringsmåla till Fantasia, sedan tar detta projektet fart igen.
Just nu går allting väldigt långsamt, måste kompletteringsmåla till Fantasia, sedan tar detta projektet fart igen.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Men hann du få hem hjälmarna? Testa att köra med dem på scout-units fall du vill ha sådana i ditt chapter, hjälmarna passar rätt bra till det syftet.Rasmus skrev:Du har så rätt. Valde bort CHS och kör med DA-hjälmar. Shoulderpads beställde jag, men de får som sagt vänta till terminators.
Ett annat alternativ (om du vill ha skull-helmets) är att ta zerker-huvud (finns 2 i varje låda, du kanske kan skramla ihop tillräckligt från bitz-sidor) och klippa av "vingarna", sedan fila bort alla ojämnheter. Jag personligen tycker att skull-hjälmarna från berzerker-lådan är de coolaste hjälmarna som går att få.
- speedfreek
Om du jagar de hjälmarna, så jaga hos Hylander...
De följer nog codex astartes, dvs färgen på kanten på axelskyddet beror på kompani, speciellt som de är smurfsuccessors.Rasmus skrev:Hm...de verkar ha gjort vissa förändringar av deras färgschema, det gula verkar vara ersatt med rött. Sidan 185 i stora regelboken som källa, även symbolen verkar lite förändrad.
1a: vit/silver
2a: gul/guld
3e: röd
4e: grön
5e: svart
6e: orange
7e: lila
8e: grå
9e: blå
10e: alltid redo
Så gult är fullt korrekt fortfarande.
Även standard-CSM-spruen har en eller två hjälmar som passar till skallar. Den "klassiska" som ser ut så här:
http://www.bitzbox.co.uk/product_info.p ... head-p-326
Och den mer demoniska som ser ut så här:
http://www.bitzbox.co.uk/product_info.p ... ead-p-2003
http://www.bitzbox.co.uk/product_info.p ... head-p-326
Och den mer demoniska som ser ut så här:
http://www.bitzbox.co.uk/product_info.p ... ead-p-2003
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Här har det ju varit tyst som i graven...
Har tagit tag i penslarna igen nu efter SM och kört igenom en testmodell!

Det träliga med dessa kåp-kroppar är ju dock att man inte ser mycket bas under dem. Har funderingar på att ersätta det döda gräset med röda blommor, men experimenten blev inte direkt lyckade...
Har tagit tag i penslarna igen nu efter SM och kört igenom en testmodell!

Det träliga med dessa kåp-kroppar är ju dock att man inte ser mycket bas under dem. Har funderingar på att ersätta det döda gräset med röda blommor, men experimenten blev inte direkt lyckade...