Rasmus blogg: Mortifactors

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Rasmus

Re: Rasmus blogg: Mortifactors

Inlägg av Rasmus »

Hm...de verkar ha gjort vissa förändringar av deras färgschema, det gula verkar vara ersatt med rött. Sidan 185 i stora regelboken som källa, även symbolen verkar lite förändrad.

Tror jag tänker strunta i att jag någonsin såg det, ser fram emot att måla den här lite dystra gula.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Dyster gul är en av de snyggaste färgerna man kan ha på en armé...

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Rasmus skrev:Hm...de verkar ha gjort vissa förändringar av deras färgschema, det gula verkar vara ersatt med rött. Sidan 185 i stora regelboken som källa, även symbolen verkar lite förändrad.

Tror jag tänker strunta i att jag någonsin såg det, ser fram emot att måla den här lite dystra gula.
De har fel, du har rätt
En bild säger mer än 1000 kaniner

Azaroth

Inlägg av Azaroth »

Ledsen att behöva skriva det, men hjälmarna från CHS är på tok för små för att användas till Marines. Jag hade samma tankegångar förut, fast med nightlords, och skallarna såg rent utav sagt löjliga ut. Jag använde dem till marine scouts istället, vilket de passade för.

Scibor shoulderpads passar inte heller till vanliga marines. Du får nästan köra dem till terminators, annars ser de groteskt överdimensionerade ut.

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Du har så rätt. Valde bort CHS och kör med DA-hjälmar. Shoulderpads beställde jag, men de får som sagt vänta till terminators :).

Just nu går allting väldigt långsamt, måste kompletteringsmåla till Fantasia, sedan tar detta projektet fart igen.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Azaroth

Inlägg av Azaroth »

Rasmus skrev:Du har så rätt. Valde bort CHS och kör med DA-hjälmar. Shoulderpads beställde jag, men de får som sagt vänta till terminators :).

Just nu går allting väldigt långsamt, måste kompletteringsmåla till Fantasia, sedan tar detta projektet fart igen.
Men hann du få hem hjälmarna? Testa att köra med dem på scout-units fall du vill ha sådana i ditt chapter, hjälmarna passar rätt bra till det syftet.

Ett annat alternativ (om du vill ha skull-helmets) är att ta zerker-huvud (finns 2 i varje låda, du kanske kan skramla ihop tillräckligt från bitz-sidor) och klippa av "vingarna", sedan fila bort alla ojämnheter. Jag personligen tycker att skull-hjälmarna från berzerker-lådan är de coolaste hjälmarna som går att få.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Om du jagar de hjälmarna, så jaga hos Hylander...

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Rasmus skrev:Hm...de verkar ha gjort vissa förändringar av deras färgschema, det gula verkar vara ersatt med rött. Sidan 185 i stora regelboken som källa, även symbolen verkar lite förändrad.

De följer nog codex astartes, dvs färgen på kanten på axelskyddet beror på kompani, speciellt som de är smurfsuccessors.

1a: vit/silver
2a: gul/guld
3e: röd
4e: grön
5e: svart
6e: orange
7e: lila
8e: grå
9e: blå
10e: alltid redo

Så gult är fullt korrekt fortfarande.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Även standard-CSM-spruen har en eller två hjälmar som passar till skallar. Den "klassiska" som ser ut så här:
http://www.bitzbox.co.uk/product_info.p ... head-p-326

Och den mer demoniska som ser ut så här:
http://www.bitzbox.co.uk/product_info.p ... ead-p-2003
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Här har det ju varit tyst som i graven... :mrgreen:

Har tagit tag i penslarna igen nu efter SM och kört igenom en testmodell!

Bild

Det träliga med dessa kåp-kroppar är ju dock att man inte ser mycket bas under dem. Har funderingar på att ersätta det döda gräset med röda blommor, men experimenten blev inte direkt lyckade...

Skriv svar