Dark Eldar WWP lista...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av Jocke Rapp »

Kul med detaljerad rapport och kul att du är tillbaka, Jimmy. Som sagt vire det kul med bilder också, det gör det mycket lättare att följa och då måste du inte rapportera varje fas i rundorna heller.

mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av mindtrix »

Muchos spännande.

Bilder förgyller de flesta rapporter!

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av benmannen »

Ok först och främst måste jag säga att det var den coolaste listan jag har sett på länge. Skönt att se att fler testar icke-båtlistor. Jag tycker faktiskt att den där typen av listor dessutom är bättre, och framförallt roligare att spela.

Här är lite av avd jag tycker om dina tveksamheter...

Harlequins, du har den perfekta enheten på dem, om du inte ska in i en Venom... Om du ska lasta upp i en Venom är det lika bra att hålla dem billiga. Veilen funkar ju inte i fordon och Harlequins i en Venom kommer dra åt sig HELA motståndarens skjuta. Så du kommer lasta upp sen där en eller två i smällen därefter och enheten är rätt värdelös. Så det är bättre att lasta upp 6an i en Raider. Eller hålla dem billiga med 4 kyssar och en Deathjester. Skippa Shadowseern... Då går du från 168p för en enhet till 116.

Duken är kul men det är bättre att köpa trupper för hans 150p. Dark Eldar har inga HQs värda att investera i förutom Baronen och Haemonculusar. Men det är roligt med Archons och annat förståss...

Absolut bäst ur portalen är Talosar och Beastenheter. Jag gillar treorna med Jetbikes och Heatlance ur portalen också. Blasters/lansar är för dåliga mot fordon. Det är skönt med något som hyfsat pålitligt kan skada fordon.

2x5 wycharna har sin poäng i listan. Wracks är bättre på scoring. Testa en naken trea som bara tar objektiv, och öka på den andra wycheenheten till 6-7st med haywires och kanske shardneten. Eller byt bägge mot en Beastenhet. Och använd poängen över från en minskning av Harlequins till en liten Wracksenhet så du inte förlorar för mycket scoring.

Wracks är inte så illa, jag brukar köra en 5-6a med Liquifier gun eller en trea som bara håller sig gömda och håller en Quarter. De är riktigt jobbiga att få bort med T4, cover och FnP.

Razorwingen är bra, men som allt annat är de bäst i par. En kommer inte göra så mycket, två stycken kommer vara kanon för listan.

Det lät som om att du hade matchen i en påse så att säga och sen sade tärningarna stopp runda 5. Nurgle chaos är en bra matchup annars, kort range, få enheter och dyra killar. Ta bort obbarna och du har fritt spelrum i princip. Allt hänger på om han lämnar transporterna för tidigt i matchen...

Jag skulle inte börja vänja mig vid att portalen kan ge cover. Läser du på portalen så ska man lägga ut en blastmarker som ska representera portalen. Dvs du har en 2-3 mm hög helt platt portal som inte ger mycket skydd... Att de sålde en portal som inte går att få tag på (utom på Ebay) verkar inte spela nån roll. De rulade på en GT i förra året att portalerna ska vara helt platta... Du kan köra med GWs halvsfär, men den ger alltså inget cover... Vilket är synd för de är rätt snygga och jag har två stycken :) Numera är alltså portalerna ett hål i marken in till Commorragh :)
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av speedfreek »

Jag tycker också det är kul att du börjar experimentera med blandlistor.
Mycket i listan är sånt jag hade tänkt spela, innan jag svängde in på det tråkiga ETC-spåret med min lista.

Förhoppningsvis kommer ditt, Stefans och Anders listbyggande få mig sugen på att bygga och måla fler clowner.


Jag har ofta spelat Harlequins som 5st, alla med kyssar, seer och jester.
Sjukt dyrt, men kul när de funkar.
S6-skytte från en osynlig enhet som kan leverera en säker portal är riktigt trevligt.


Jag rekommenderar också bestar.
Sanslöst snabba ur portalen och riktigt prisvärda i poäng.

nialion
Inlägg: 148
Blev medlem: 20 dec 2008, 21:38

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av nialion »

Tack för eran respons. Ska bemöta den senare. Just nu ska jag iväg hem till Cavve och prova lite målningstekniker på gubbarna så jag hinner inte just nu. Men vill att ni ska veta att jag uppskattar att ni tar er tid att kommentera. Jag kommer behöva lite tips på hur man fotograferar gubbar sen när jag har något målat att visa er. MVH Jimmy.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av speedfreek »

Mitt tips är att ta ett snack med djävulen, så han finansierar en iPhone 4 till dig.
Sen behöver du bara några gratisappar, en lampa och en färdigmålad gubbe för att ta snabba och snygga bilder.

loesh
Inlägg: 159
Blev medlem: 09 okt 2008, 12:34

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av loesh »

speedfreek skrev:Mitt tips är att ta ett snack med djävulen, så han finansierar en iPhone 4 till dig.
Sen behöver du bara några gratisappar, en lampa och en färdigmålad gubbe för att ta snabba och snygga bilder.
Vilka appar?

Och för att hålla mig till tråden tycker även jag det är skithäftigt med en lite ostandard DE lista. Och även jag gillar beasts starkt 6 räservingar och 3 BM för 12p är i min mening galet prisvärt! 36 rending attacker på chargen och ändå 33 wounds att panga bort plus att dom är kvicka :)

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Sv: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av speedfreek »

Photobucket och Photoshop räcker för mig. Ev även Camera+

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av Katarsis »

nialion skrev:Jag kommer behöva lite tips på hur man fotograferar gubbar sen när jag har något målat att visa er.
Skapa konto på Photobucket och ladda ner Photobuckets app till din telefon, resten finns redan där.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av Serpent »

Eller bara fota med iFånen, trycka in bilderna i datorn, använda Windows standardprogram för bildredigering och köra så det ryyyyyyker. :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar