Trulles modern army

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Trulles modern army

Inlägg av Claimh_Solais »

Ser riktigt trevligt ut

fast du ska nog lägga lite tid på att ta bort mould lines även om det bara är en vanlig liten soldat , det gör mycket

skulle nog lägga en tunn blå wash på kläderna med så färgerna flyter ihop lite
ser fram emot att se mer

Truant
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 apr 2011, 15:44

Re: Trulles modern army

Inlägg av Truant »

Claimh_Solais skrev:Ser riktigt trevligt ut

fast du ska nog lägga lite tid på att ta bort mould lines även om det bara är en vanlig liten soldat , det gör mycket

skulle nog lägga en tunn blå wash på kläderna med så färgerna flyter ihop lite
ser fram emot att se mer
Tack för tips med wash, det är något jag behöver träna mer på och ska ta en testsoldat.
När du säger en tunn blå wash, hur många delar vatten bör jag lägga till en GW-wash innan jag lägger på den då?

Angående mould lines håller jag helt och hållet med dig, jag tycker det är svårt att se vilka linjer som kommer synas innan man målat den och nu när jag gjort de första så kan jag lägga ner mer tid när jag vet vad som syns.
(armarna jag jobbar på nu gick jag igenom innan jag grundmålade dem så de bör inte synas speciellt mycket)

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Trulles modern army

Inlägg av Ancalagon »

Jag brukar späda ut mina washes 50/50 ungefär. Det beror helt på hur just du vill ha dina modeller och vilka nyanser av blått du använt. Bättre att börja försiktigt och washa i fler lager, än att få det för blått. GWs Washes är dock faktiskt väldigt förlåtande och väldigt enkla att jobba med :)

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Trulles modern army

Inlägg av Claimh_Solais »

Ancalagon skrev:Jag brukar späda ut mina washes 50/50 ungefär. Det beror helt på hur just du vill ha dina modeller och vilka nyanser av blått du använt. Bättre att börja försiktigt och washa i fler lager, än att få det för blått. GWs Washes är dock faktiskt väldigt förlåtande och väldigt enkla att jobba med :)
säger samma , kör 50/50 wash/vatten eller 40/60 bättre att ta för lite än för mycket :D

Truant
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 apr 2011, 15:44

Re: Trulles modern army

Inlägg av Truant »

Efter en period med tokmålande av Dark Elves så har jag äntligen tagit upp mina små soldater igen.

Arbetet med att massproducera camo går långt över förväntan och i helgen borde jag kunna bli klar med mina special weapons.
Bilder kommer komma upp senast i helgen!

Dessutom är första bastesterna gjorda och jag ska ta mig en funderare samt lägga upp bild för kommentarer så jag kan göra de riktigt snygga.

Påbörjat första sentinel också för att se hur det är att göra camo på fordon, kommer nog ta ett tag till innan fordonen verkligen ska målas då fotsoldaterna har prioritet.

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Trulles modern army

Inlägg av BoBo »

Ser bra ut! Gillar baserna.......wills plasticard, crazy paving va? Posta gärna mer!
/Bobo

Truant
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 apr 2011, 15:44

Re: Trulles modern army

Inlägg av Truant »

BoBo skrev:Ser bra ut! Gillar baserna.......wills plasticard, crazy paving va? Posta gärna mer!
/Bobo
Tack så mycket.
Stämmer bra! det är crazy paving som jag gillar skarpt, sjutk enkelt att måla också.
Har svårt att få tid på vardagar, men vi ska ha en helg med warhammer hemma hos mig nu så jag ska fota och posta lite bilder medan de andra spela.

Har bara 17 kroppar som är halvfärdiga kvar innan jag ska börja ge mig in på det roliga, nämligen HWT och snipers (som ska representera ratlings).
De ska alla bli "små dioramor", har svårt att få in något på vanliga 25mm baser.

Truant
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 apr 2011, 15:44

Re: Trulles modern army

Inlägg av Truant »

Då var warhammer helgen avslutad!
Blev lite avkapad med födelsedagsfirande så tyvärr blev inte mina special weapon killar klara.

Hursom så tänkte jag få lite kritik/tips/trix angående mina baser.

Jag har nu gjort första testerna och här är resultatet:
Bild
Bild
Bild
Bild

Mina egna tankar är:
Det blev mycket trevligare med lite jord, så i fortsättningen är min tanke att göra baser med jord och 0-2 stenar, bara stenar tycker jag blev lite tråkigt.
ljusaste på jorden är bronsed flesh, vågar man gå än ljusare eller blir det lite för ljust då? (typ elf flesh)

På 25mm baser blir det nog inte spexigare än såhär, däremot på 60mm baserna tänkte jag göra lite väggar/raserade hus och lite större områden med "rubble"

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Trulles modern army

Inlägg av Röde »

Blir jättebra. En och annan tomhylsa och annat bös på enstaka baser kommer göra det ännu bättre.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Gibber
Inlägg: 204
Blev medlem: 13 okt 2008, 07:29
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Trulles modern army

Inlägg av Gibber »

Tomhylsor? Trodde det va lasergevär pågarna släpade runt på? ;)

Ser toppen ut!
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

Skriv svar