Silent is our Prayers

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Silent is our Prayers

Inlägg av Leffegnu »

Snice val av färger
Stilrent och väldigt passande till just den modellen

Hoppas få se fler modeller i samma tema framöver :>
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?


Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Silent is our Prayers

Inlägg av Iambroborn »

Eeey. Long time no post!

Tror jag kommit på anledningen till att jag får omotiverade målaruppehåll. Det kan vara så att när jag börjat måla en modell som jag är nöjd med så "vågar" jag inte fortsätta med den med risk för att jag inte kanske skulle kunna få fram lika bra resultat som förra målarsessionen. Någon som känner igen sig? :(

I alla fall. Här har vi henne! Nästan klar iaf. Synd på ljuset men har faktiskt lyckats måla "stubb" på huvudet där håret är rakat, ser bra ut imo irl iaf. Riktigt nöjd med sminket och ögonbrynen :)

Bild
Bild

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Silent is our Prayers

Inlägg av BoBo »

Ser trevligt ut!! Tycker svärdet blev "för bra" då hela gubben o basen går i gula toner så borde hela miljön runt om vara gul och reflekteras i svärdet....kanske bara lite gult i för att binda ihop stämningen!

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Silent is our Prayers

Inlägg av Iambroborn »

BoBo skrev:Ser trevligt ut!! Tycker svärdet blev "för bra" då hela gubben o basen går i gula toner så borde hela miljön runt om vara gul och reflekteras i svärdet....kanske bara lite gult i för att binda ihop stämningen!
Grubblat och kommit fram till att svärdet nog får se ut som det gör. Som du säger så går hela figuren i gula/bruna toner och det skulle då egentligen reflekteras i svärdet, OM det nu inte är så att det är själva bladet som är den starkaste kringliggande ljuskällan. Nu är ju svärdet såklart inget power sword i den bemärkelsen men ändock ett AP2 svärd. Känns lite absurt att vanligt eller utomjordiskt stål skulle kunna smörkniva igenom en terminator så gör jag antagandet att det rör sig om någon typ av kraftfält/sorcery i/ovanpå bladet.

Tror snarare jag kommer lägga en OSL på modellen från bladet istället. På det sättet så slipper jag måla om bladet samt att jag kan behålla något på modellen som gör att den ''poppar'' genom det brungula filtret.

Tankar? :)

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Silent is our Prayers

Inlägg av Ismeno »

Fantastiska färgval rakt över. Love it!

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Silent is our Prayers

Inlägg av Iambroborn »

Tack så mycket!
Införskaffade en liten fotostudio till extrapris idag. Tog upp den bara för att nyfiket lika lite. Borde nog stryka bort pressveckan bland annat ^^

Nu blir jag tjatig med samma modell om och om igen men är ju lättast att se skillnaden då. Känns som om ljuset återger färgener korrekt iaf samt att man får mildare kontrast i de ljusa färgerna. Man ser att jag målat stubb på huvudet etc.

Nu ska man bara lära sig att bemästra det här med fotokonst då...

Bild
Bild
Bild

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Silent is our Prayers

Inlägg av Iambroborn »

Detta är jag just nu ;)
Bild
Bild

Har precis moddat klart Veridyan så att hon fick en längre midja och smalare ben, gillade henne inte som en liten chubby, tyvärr men min och skulptörens tolkning av orginalmålningen gick isär där så jag åtgärdade det själv :)

Imorgon hoppas jag ha ork att ge henne lite färg :)

Bild

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Silent is our Prayers

Inlägg av Iambroborn »

Nu är hon färdig!
Blev ganska nöjd faktiskt :D

I kväll så ska jag skulptera flaggellanter och måla på Veridyan. Efter det så står 14 mer SoS på kö :)

Bild
Bild

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Silent is our Prayers

Inlägg av Ismeno »

Riktigt nice!

Skriv svar