Kejsarens barn

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Kejsarens barn

Inlägg av Elevatorlake »

Riktigt snygg nmm! Kudos om du orkr upprätthålla den är stamdarden på en hel armé :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: Kejsarens barn

Inlägg av katzenjammer »

Han med hammarn var mycket bättre!
Flesh is a design fault

warpainter40k
Inlägg: 52
Blev medlem: 04 jan 2015, 03:57
Kontakt:

Re: Kejsarens barn

Inlägg av warpainter40k »

Elevatorlake skrev:Riktigt snygg nmm! Kudos om du orkr upprätthålla den är stamdarden på en hel armé :)
Tack, det var första gången jag prövade, jag blev ganska nöjd! Och det återstår att se om standarden håller sig, men om jag har lite andra speed-paint-armeér att måla imellan så ska det nog gå!

warpainter40k
Inlägg: 52
Blev medlem: 04 jan 2015, 03:57
Kontakt:

Re: Kejsarens barn

Inlägg av warpainter40k »

Oj vad tiden går, men ibland kommer verkligheten emellan, och sen kom ju Age of Sigmar med massa nya coola modeller som jag fastnade för:

Bild

Men nu är det iallafall dags för att måla lite till på Kejsarbarnen, jag ändrade receptet på guldet en del för jag tyckte det kändes för platt, så detta är det nya:

Bild

Martin
Inlägg: 35
Blev medlem: 09 dec 2012, 10:56

Re: Kejsarens barn

Inlägg av Martin »

ser fantastiskt bra ut!! kommer nog se hur snyggt ut som helst på spelplanen!

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Kejsarens barn

Inlägg av Leffegnu »

Instämmer och faller in i ledet av vad andra tidigare sagt; bra jobbat :)

Gillar, som andra, ert lila-tema. Nya guldtoningen ser imo bättra ut än tidigare. Mer levande nu på något sätt i kontrasten

Keep up to good work =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

warpainter40k
Inlägg: 52
Blev medlem: 04 jan 2015, 03:57
Kontakt:

Re: Kejsarens barn

Inlägg av warpainter40k »

Vilken stil på sköld tycker ni jag ska köra på? Eller är båda fel och det borde vara något annat?

Bild

Gnarph
Inlägg: 34
Blev medlem: 02 okt 2015, 17:15
Ort: Linköping

Re: Kejsarens barn

Inlägg av Gnarph »

Som glad nybörjare kanske inte mina ord väger så tungt, men jag tycker att den högra skölden ser betydligt bättre ut.

warpainter40k
Inlägg: 52
Blev medlem: 04 jan 2015, 03:57
Kontakt:

Re: Kejsarens barn

Inlägg av warpainter40k »

Gnarph skrev:Som glad nybörjare kanske inte mina ord väger så tungt, men jag tycker att den högra skölden ser betydligt bättre ut.
Alla åsikter väger tungt :-) Jag tycker själv att det lila på skölden inte fungerar såbra...

Är det bättre med något sånt här kanske?

Bild

Sitter och grejar i photoshop för att se vad som passar innan jag målar det sista...

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Kejsarens barn

Inlägg av frigobben »

Inte så stor skillnad på sista versionen, men den gula randen tycker jag du skall ha kvar. Gör ganska mycket för att framhäva formen på skölden tycker jag.

Skriv svar