Dark Eldar WWP lista...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av speedfreek »

Jag försöker se vilken senaste iterationen av listan är, så jag har något att kommentera på, men jag misslyckas fullständigt.
Jag skulle tipsa om heat-lances, haywire blasters och bestar, utan att veta vad listan egenligen innehåller just nu...

nialion
Inlägg: 148
Blev medlem: 20 dec 2008, 21:38

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av nialion »

Det är typ den listan jag postade i armeliste delen. Senaste matchen var en talos utbytt mot en cronos och duke/trueborn mot malys/incubi.

nialion
Inlägg: 148
Blev medlem: 20 dec 2008, 21:38

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av nialion »

Jag började känna att en del av mig ville skynda på min nya arme. Men det går inte för sig. Därför har jag gjort något helt annat. Nämligen speedpaintat en DE arme!

Jag fick "låna" massor av gamla modeller av en kompis och har nu (snart färdig) målat upp dom. Det har tagit två kvällar hittils men behöver nog en till för att få det tabletop. När den är klar kan jag börja måla mina egna DE i lugn och ro och ändå kunna spela med en målad arme. Tyvär blev det svårt att bygga exakt den listan jag ville med de modeller han hade men fick till det någorlunda i alla fall. Jag borde vara helt klar med den till helgen sen kan jag fixa med mina egna DE.

nialion
Inlägg: 148
Blev medlem: 20 dec 2008, 21:38

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av nialion »

Jag slänger upp lite bilder på mina speedpaintade "lånemodeller".

Bild
Bild
Bild
Bild

Får fortfarande inte riktigt till bilderna. De ser bättre ut i verkligheten testat lite olika sätt men får inte till det riktigt. Några tips? Den bilden som inte är gul är väl den som liknar gubbarna mest.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av speedfreek »

Jag tar ofta bilden på lite längre håll så man får med lite mer bakgrundfärger.
Då har kameran större chans att hitta en massa färger att balansera bilden med.
Sen klipper jag ut det relevanta. Där ser jag till att ha vit/neural bakgrund

Inte världens bästa exempel, men här har jag vitt bakom figurerna och sen kan jag zooma lite och klippa ut om jag t.ex bara är intresserad av den lilla gubben med vingar längst fram.
Bild

nialion
Inlägg: 148
Blev medlem: 20 dec 2008, 21:38

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av nialion »

Ja det blev bättre. Nåväl så här kommer den speedpaintade armén se ut. Kommer förhoppningsvis bli klar på en två tre kvällar.

Bild

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av speedfreek »

Läs och lär... (eller läs och tänk till och håll inte med...)

http://www.belloflostsouls.net/2012/05/ ... otdar.html

nialion
Inlägg: 148
Blev medlem: 20 dec 2008, 21:38

Re: Dark Eldar WWP lista...

Inlägg av nialion »

Tycker det finns vissa poänger men i mina ögon är det en ganska torftig analys av wwp listor. Tror mer på mitt "tänk" när det gäller listor. Men det var rolig läsning.

Skriv svar