NilssonHarHund skrev:Jag tycker det blev svinbra med agrellan earth. Tror det gör sig bäst precis såhär, subtilt, på små figurer med annars trista platta ytor.
Tack! Ska prova på någon större modell så småningom, men det kanske blir bäst på småttingar. Vi får se!
Ismeno skrev:Respekt! The Nid necromancer does his evil work once more. Grymt bra!
Tack!
Nid Necromancer... Bästa titeln! Har två till på operationsbordet, Igor förbereder dem just nu.
Det sker inga extrema upprustningar mellan våra speldagar, någon ny enhet här och där, men i stora drag så vet vi vad de andra har i sina olika arméer och när nytt målas upp så delar vi det under resans gång i vår FB-grupp, så det blir inga hemligheter.
Så jag kommer med ungefär samma grejer som i 7th ed, men nu är det andra bullar!
8th edition har förvandlat mina tidigare mjukislistor till Anabolas Tyranider.
Exocrines är sanslöst bra. Står de stilla skjuter de 12 plasmaskott som träffar på 3+.
Jag skaffade ju mina för att jag tycker modellerna är fantastiska!
Trygon Prime? Ett av mina allra första monster, också för att modellen är toksnygg!
Han var kungen före 7th ed och har där fått kämpa och har där blivit mos, men nu jäklar!
Ploppa upp ur marken runda ett, med upp till 30 infanterister i sällskap?
Mina Devilgaunts har jag alltid gillat och lirat med, 3st S4 skott vardera, tillsammans med pappa Trygon så hamnar de 20 jag har plötsligt mitt i nyllet på motståndaren med sina 60 skott, var som helst på planen. Och är de minst 20st så får de rerolla 1or på To Wound.
Den här spelkvällen ville jag prova något nytt, att faktiskt gå in för att spela taktiskt bra, och inte bara köra på vad som är roligast.
Så jag byggde en lista som inte kunde slåss.
Malanthrope som ger en bubbla med -1 To Hit, och i den bubblan satte jag 2 Exocrines och 2x3 Hive Guards, men en screen av 10 Termagants framför.
Trygon Prime med 20 Devilgaunts skulle droppa in bakom deras linjer, med där fanns inte plats runda 1, så jag satte honom vid mina andra istället.
Ikväll blev det Slaanesh CSM & Nurgle CSM mot Mechanicus & Tyranider. Vi lirar med 1250p vardera och lottar lagen på plats.

Davin's Moon. Modeller kan drunkna i träsket, 6++ save över hela brädet tack vare slem o dimma och custom mission på det med 3 stora objektiv att fokusera på.

Min gunline.

Chaos runda 1 pågår

Maulerfiends gillar inte Exocrines och Hive Guards

Inte Slaanesh Helldrakes heller
Med hög Toughness och många wounds på mina gubbar så prioriterade Chaos sidan att skjuta på de något mjukare Mechanicus, så mina gubbar dog liksom inte. Men sköt tillbaka som tusan.

Min Trygon Prime hade chansen att göra en Warlord Kill i sista rundan. Jag satte 4 attacker med klorna, de har AP-3 och Damage D6 vardera, Lorden hade 4 wounds kvar.
Jag woundar på 3+, men rullar 1, 1, 2, 2. Inga command points kvar. Nära.
Det slutade med en klar seger för Team Tyranider & Mechanicus, men blev inte så roligt som jag hoppats.
Min deadpile var 7 gaunts.
1200+ poäng kvar på brädet. De andra 3 arméerna var rejält skadeskjutna och spelarna hade blivit så där ledsna som man blir när ens stora modeller dör. Det kändes inte rätt att jag knappt fått en skråma, men pangat ut saker hejvilt.
Nästa gång tar jag en mer blandad lista, friendly ska vara friendly, men om vi någon gång bestämmer oss för att försöka bygga lite tuffare listor med vad vi har i våra samlingar så vet jag vad jag kan lira med.
Men det var kul att komma loss en kväll och rulla lite tärning!