Alaitoc Avengers

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av sefiii »

riktigt snyggt gjort, vet inte hur lång tid det tog men värt varenda minut
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av NilssonHarHund »

sefiii skrev:riktigt snyggt gjort, vet inte hur lång tid det tog men värt varenda minut
Fem kvällar av ca 2h målning + kanske 2*5h under helgen. Så lite drygt 20h hittills målning och ungefär 5h bygge och magnetiserande.

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av Flygmaskin »

Brukar ha lite svårt för stora freehands, men detta var vekligen tjusigt!
Jag gillar att du inte har gått apeshit crazy och hållit en modest färgskala.
Well played!
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av NilssonHarHund »

Flygmaskin skrev:Brukar ha lite svårt för stora freehands, men detta var vekligen tjusigt!
Jag gillar att du inte har gått apeshit crazy och hållit en modest färgskala.
Well played!
Tack! Kul att vi är på samma spår. Jag utgår ifrån hur Alaitoc brukar målas med subtil kamouflage i blåskala, men "översätter" det till fjädrar istället. Tanken är att det ska se coolt ut på håll, men ge en present till den som tittar närmare. Kontrasten får komma av beige underrede och vapen senare.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av NilssonHarHund »

Alla större ytor på ovansidan klara, bortsett från lite extra blending, highlights och detaljer.

Nu står jag inför nästa dilemma, nämligen hur jag ska måla de större ovala ytorna. Små ytor gör sig bra till klassiska gemstones (oldschool 'Eavy Metal high elf painting tutorial -pattern). Men sådana här större är svårt att få till bra. Ska jag fortsätta fjädermönster som till höger, eller hitta på något annat?

Bild

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Alaitoc Avengers

Inlägg av Flygmaskin »

Tror också att gem-stuk hade sett lite märkligt ut. Jag hade velat ha in den gula du har runt cockpiten på något mer ställe för att få den att inte stå ut så mycket. Kanske på ovalerna?
Testa att göra dem gula på fotot. Tror man får en bra helhetskänsla.
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av Serpent »

Jag håller med Flygmaskinsuttern. Gula fält istället för enorma högalvsstenar.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av NilssonHarHund »

DANGER ZONE!
Med hjälp av sprayfärg blev undersidan klar på bråkdelar av tiden för ovansidan. Pilot, lite smådetaljer och beväpning kvar. Förutom storprojektet basen då. Hur gör ni andra för att bygga vettigt stöd för flygarpinnen? Skulle gärna ställa den några grader i sidled för att simulera pågående gir.

Bild

Har inte bestämt exakt hur det blir med de tidigare rådfrågade ovala ytorna, blev så glad av att kunna inleda undersidans målning när den beställda sprayen dök upp att den frågan har tappat fokus.

Ser på bilden att jag behöver putsa upp linjen mellan blått och ben. Jaja.

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av Jörgen »

Det här såg riktigt trevligt ut!

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av NilssonHarHund »

Det blev gula fält med runor och gott resultat. Tack för feedback och uppmuntran!

Bild Bild Bild

Skriv svar