Skotten målar knäckrons

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
skottendeluxe
Inlägg: 9
Blev medlem: 01 feb 2017, 10:49

Skotten målar knäckrons

Inlägg av skottendeluxe »

Tjosan!

Satt igår och läste ultramarängbloggen och eftersom även jag har hittat tillbaks till hobbyn efter många års frånvaro tänkte jag att det kan ju vara en bra idé att starta en blogg så man får någonting gjort. Vilket har varit ett stort problem vid tidigare tillfällen. Köper mer än jag orkar måla och sen slutar alla spela :)

Denna gången har därför bestämt mig för att inte köpa någonting nytt innan jag målat klart det jag har.

Bestämde mig ganska fort för knäckrons dels för att jag gillar utseendet på armén och dels för att jag inte är superbra på att måla och gillar att drybrusha :)

Detta är vad jag har fått ihop hittils.

Bild

Bild

Bild


Nästa projekt blir att måla en till night scythe. Så här ser den ut nu men ska snart förhoppningsvis vara identisk med sina blåa broder.
Bild

skottendeluxe
Inlägg: 9
Blev medlem: 01 feb 2017, 10:49

Re: Skotten målar knäckrons

Inlägg av skottendeluxe »

Blev klar med skeppet igår och lyckades även måla klart mina scarab swarms.
Bild
Image

Nästa projekt är att måla klart min Triarch stalker. Är dock osäker om jag ska ha rött/rost i mitten som det är på bilden eller måla det blått.

Bild

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Skotten målar knäckrons

Inlägg av Lictor »

Stiligt, välkommen tillbaka!

Knäckrons och Ultramarängs, du verkar vara en hungrig typ? ;)
Sebastian Magnusson

skottendeluxe
Inlägg: 9
Blev medlem: 01 feb 2017, 10:49

Re: Skotten målar knäckrons

Inlägg av skottendeluxe »

Lictor skrev:Stiligt, välkommen tillbaka!

Knäckrons och Ultramarängs, du verkar vara en hungrig typ? ;)
Tackar tackar :) Jo det blir väl lätt så när man sitter och målar i flera timmar ;)

Sådär då vart jag klar med min Triarch. Bestämde mig för att köra blått i mitten med och det ju blev ju definitivt bättre i min mening. Dock tog jag bort hytten då jag anser att det känns lite märkligt med robotar som kör robotar. Tanken är att jag ska konvertera nått slags ansikte/ögongrejs på istället men eftersom jag precis börjat och köpt allt begagnat har jag ungefär noll bitz att leka med :)

Bild

Nästa projekt är att måla 24 warriors... yayy! ska försöka måla 4 per dag så jag inte sitter med dom hela månaden. Vi får se hur det går.

Bild

skottendeluxe
Inlägg: 9
Blev medlem: 01 feb 2017, 10:49

Re: Skotten målar knäckrons

Inlägg av skottendeluxe »

Sådär då. Att måla 4 warriors om dagen var mycket tråkigare än vad jag trodde :) Så istället blev jag nästan tvungen efter 12 warriors att måla en barge. Allt för att jag inte skulle tappa det lilla förstånd jag har.

Men men nu är det bara 12 warriors kvar iallafall :)

Här kommer liter bilder också. Precis som på triarchen så tog jag bort gubbsen som satt på bargen.
Bild

Bild

Bild

Och så avslutar jag dagens inlägg med en suddig gruppbild. Armén växer sakta men säkert.
Bild

Skriv svar