en necron saga

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

en necron saga

Inlägg av holyalex »

Med rådande brist på inspiration skapar jag denna tråd med hopp om att kunna få tillbaka lite sug till denna hobby som jag inte kan någonting om! Jag fastnade på en massa battle reports när jag låg hemma och kurerade från en vandring i sarek och bestämde mig för att starta mig en samling necrons.

Tröttnade ganska tidigt på att måla efter boxens färgtema och hittade några trådar här på forumet med rostiga necrons så det var någonting jag ville försöka mig på.

Resultaten blev varierande, några miniatyrer blev jag väldigt nöjd med samtidigt som jag kunde finna mig själv med att stressa igenom lådor av gubbar utan någon egentlig anledning då jag inte kan spelet(men vill lära..!) Mitt stora problem som jag tror ligger till grund om varför målningen nått ett stop är att jag ville inte ha den vanliga gröna gauser looken utan jag ville måla den blå och får inte alls till någon bra lyster känsla över dessa efter påtagliga frustrerade försök.. Började inbilla mig att dessa endast kunde uppnås med en airbrush spruta någonting jag inte är beredd på att investera i ännu.

Bild
Bild

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: en necron saga

Inlägg av Leffegnu »

Vem behöver färgspruta när ni får till sådan schysst lyster? :)
Tycker ni ska vara väl nöjd med vad ni visat =)

Kul ens rostiga Necrons kunde bidra med lite, behövs några fler Necron-målare här på forumet =D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: en necron saga

Inlägg av Elevatorlake »

Snygga! Jag gillar helt klart den slitna looken du får till, mycket roligare än gws necrons som ser splitternya ut.

Lyster och osl är betydligt enklare och snabbare att få till med en airbrush men det går på andra sätt också menjag har inbillat mig att det tar lite tid, dock har jag aldrig provat själv.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: en necron saga

Inlägg av stormshaft »

Gillar det också. :D Det enda jag personligen skulle gilla vore att highlighta ytterligare lite till på det blåa så det får ännu lite starkare lyster och härlighet.
Men som sagt, gillar den slitna looken, de har uppenbarligen inte legat orörda genom tidsåldrarna.

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: en necron saga

Inlägg av holyalex »

stormshaft skrev:Gillar det också. :D Det enda jag personligen skulle gilla vore att highlighta ytterligare lite till på det blåa så det får ännu lite starkare lyster och härlighet.
Men som sagt, gillar den slitna looken, de har uppenbarligen inte legat orörda genom tidsåldrarna.
hehe tack! vågar inte pilla så mycket mer på det blå förens jag kommer till rätsida med hur jag ska tillämpa OSL tekniken.. har en hel drös warriors som får stå som försöks kaniner!
Elevatorlake skrev:Snygga! Jag gillar helt klart den slitna looken du får till, mycket roligare än gws necrons som ser splitternya ut.

Lyster och osl är betydligt enklare och snabbare att få till med en airbrush men det går på andra sätt också menjag har inbillat mig att det tar lite tid, dock har jag aldrig provat själv.
tack! planen var att köra Nihilakh Oxide för jag gillar den ljusa kontrasten till de annars stökiga rustningarna, kanske slänga på lite vitt i blixt mönster skulle kunna bli någonting..
Leffegnu skrev:Vem behöver färgspruta när ni får till sådan schysst lyster? :)
Tycker ni ska vara väl nöjd med vad ni visat =)

Kul ens rostiga Necrons kunde bidra med lite, behövs några fler Necron-målare här på forumet =D
hehe ja, din tråd har varit väldigt inspirerande både med dina necrons och dkok, gillar verkligen hur du tillämpar den rostiga effekten vilket är någoting jag hoppas kunna applicera till mina gubbar såsmåningom..

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: en necron saga

Inlägg av holyalex »

påbörjat en drös warriors som har genomgått en ommålning från den klassiska shiny armor låde looken. nu väntas en massa svamp lir på dessa och mitt ständiga problem med färgläggning av deras gausers...!
Bild

har även byggt lite egna lynchguards med sköldar från de bitz som blivit tillövers. är väldigt sugen på att göra ett gäng med warschyte, mest för de utseende mässigt tilltalar mig mer!
BildBild

och 5 stycken hemmabyggda deathmarks. eftersom att jag inte spelar så vet jag tyvärr inte om gubbarna skulle vara tillåtna i spel eller ej, men tycker slangen från ryggen blev ganska fräck..
BildBild

allting är fortfarande i wip då jag oftast påbörjar måla på nya gubbar för jag känner mig inte redo för det där finliret än..

köpte även lite terräng från tradera som jag hade velat ha som rekvisita till bilderna men verkar som att jag blivit blåst på varorna..

Skriv svar