FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Corsairsens Venom är klar.

2 x Shuriken Cannons och en massa pimpning. Arméns stil växer fram så sakta. De ser ut som om att de lever i sina fordon, eller identifierar sig med sina fordon. De hänger allt de behöver på dem, splinter rifles, troféer och flaggor.

De smyckar och pimpar dem rejält.

Alldeles för mycket skulle de flesta nog tycka, men det tycker inte mina rymdpirater!

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Talos
Inlägg: 183
Blev medlem: 19 feb 2012, 20:56
Ort: Värnamo

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Talos »

Wow, ser riktigt skojigt ut :D
jag har själv varigt sugen på att bygga corsairs länge, kanske är tid att börja själv med detta?

Användarvisningsbild
Saccan
Inlägg: 21
Blev medlem: 20 dec 2015, 14:35

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Saccan »

Känner att det här är min tråd :).... lägger upp min arme som den är just nu,,, dock omålad och utan jetpacks därför att FW inte vill göra flera.... det har gått 4 månader nu :(

Image
Image
Image
Image
Image

Hoppsan, Lynxen högst upp fick visst inte vara med :P

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Najs!

Bra! Mer hijackande! Det gillar vi. Helt i piratandan. :)

Ser coolt ut. Och varierat, inte bara fordon... Och Lynxen verkar poppis i Corsairlistan. Jag måste nog kika på den själv.

Så FW gör inga fler Reaverpack? OK, då får jag vara rädd om det enda jag har...
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Molgorain
Inlägg: 165
Blev medlem: 08 dec 2009, 18:10

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Molgorain »

Eller så gör man en prototyp och gör en mold av bluestuff( el dyl). Så kan man göra egna vingar.
Fixat 20 par, dock inte orkat fixa till moldlinesen på dem.

Bild

Användarvisningsbild
Saccan
Inlägg: 21
Blev medlem: 20 dec 2015, 14:35

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Saccan »

benmannen skrev:Så FW gör inga fler Reaverpack? OK, då får jag vara rädd om det enda jag har...
Det är en bitter tid för jetpackers.... snart är Kina sista utvägen....

Men ja.... vill ha en blandad arme.... Tävlings-corsairs är typ 2 warphunters.... 6-8 hornets och resten scatbikes.... gäääääsp

Och Lynxen tog jag först för dess looks... En hellstorm template är rätt coolt dock om man väljer det vapnet.

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Leffegnu »

Rejäl armé ni skrapat ihop :)

Hur många poäng-ish är det där för den med dålig koll? :p
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

En Baron har anslutit sig till Coteriet. Jag ville att han skulle skilja sig från Clouddancersarna... Så det är en gammal Eldar Jetbike med Dark Eldar Reaverfront och lite blandade bitz... Baronen är rätt slimmad i sin pimpning. Jag tänkte att prinsen skulle vara mer bling-maxad!

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Men varför inte återuppliva en gammal miniblogg!

Jag lade det här på is ett tag, men nu är det dags att sätta ihop listan! Ska bli kul att bygga lite Dark Eldar också till det här.

Jag har lagt till lite fluff om att Archonen har hyrt in Corsairsstyrkan och kommer i princip bara depoya Dark Eldarformationen och låta alla Corsairs deepa eller outflanka in!

Så jag satte ihop min lilla 5a Reavers Band som åker i en Venom med 2 Shuriken Cannons. De har 2 blasters och Lasblasers.

När ska han måla tänker ni, men det kommer senare... Måste limma limma limma först!

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Leffegnu »

Så din lista är klar nu eller?
Minus massa lim och målande :)

Varning för snabbaste armén på forumet tror en när den här blir klar :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Skriv svar