Mattias Magiska Måleristation! Projekt: Harlequin + Moonclan

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Soil
Inlägg: 112
Blev medlem: 26 jun 2013, 21:58

Re: Mattias Magiska Måleristation! Projekt: Angels Encarmine

Inlägg av Soil »

Naz87 skrev:Grymt snygga! Riktigt levande pose
lonestar skrev:Ja, snyggt blir det!
Röde skrev:Awsome!
Serpent skrev:För en som i brist på Glorious Gold var tvungen att köpa Polished Gold: ja, den färgen är riktigt jobbig att arbeta med... :x

Just ja, riktigt snygg Tycho. ;) Jag gillade håret, och rustningshighlightsen är inte dåliga heller.

:) :) :) :)

Polished gold måste kuvas! Känner att jag blev så pass nöjd med färgen att det är värt att tampas med lite ist för att slösa pengar på en annan konstig guldfärg. Vallejos airbrush-thinner funkade ganska bra faktiskt, det kändes som att färgen inte "separerade" lika mkt..

Idag har jag pysslat lite med en lite sunkig DC-dread som jag strippat ned och sprayat om. Jag tänkte testa att måla den lite snabbare och se om jag ens märker nån skillnad på slutresultatet jämfört med kvalitén på gubbarna. Har också provat att "badda" på battle damage för första gången så det blev lite väl mkt på sina ställen. Kanske lite för grått på grundfärgen också? Ser inte helt vitt ut då det är så mångt mellan de vita highlightsen - nåt att klura på!

WIP
Bild

Här är stackarn för ca ett par år sedan, svart wash på svart grundspray och en fartrand på huvudet. Känner mig nöjd med utvecklingen! (även om jag diggar fartranden fortfarande)

Bild

Soil
Inlägg: 112
Blev medlem: 26 jun 2013, 21:58

Re: Mattias Magiska Måleristation! Projekt: Angels Encarmine

Inlägg av Soil »

Det går segt, men framåt iaf!

Nu har jag 4st DC-mariner som har börjat få sin grundfärg på plats och pillat lite mer på dreaden.

Jag fick ett ryck igår och gjorde en billig variant ev en librarian från lite div. bitz. Han ska få fler små pappersark på sig för att se lite extra fancy ut. Med lite blå färg och en huva kan vem som helst få vara magiker för en dag!

Bild

Soil
Inlägg: 112
Blev medlem: 26 jun 2013, 21:58

Re: Mattias Magiska Måleristation! Projekt: Angels Encarmine

Inlägg av Soil »

Mer progress på snigelprojektet!

Fantasia här i Umeå har just nu sin årliga målartävling (Golden Goblin) så jag tänkte att jag kunde knåpa ihop en modell som sen ska få konvertera till sternguardsergant i min armé :)

Nu kämpar jag för att få till chippingen bara.. det var knepigare än jag väntade mig :|

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Mattias Magiska Måleristation! Projekt: Angels Encarmine

Inlägg av Ismeno »

Najs!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
lonestar
Inlägg: 615
Blev medlem: 08 mar 2012, 06:36

Re: Mattias Magiska Måleristation! Projekt: Angels Encarmine

Inlägg av lonestar »

Ser strålande ut!

Soil
Inlägg: 112
Blev medlem: 26 jun 2013, 21:58

Re: Mattias Magiska Måleristation! Projekt: Angels Encarmine

Inlägg av Soil »

Tack :D

Den lyckades knipa en 2a-plats, väldigt peppigt! Nu ska jag bara måla resterande 1965 poäng i samma standard (;


Tuffar på i stadigt tempo, börjar nå slutspurten på två 5or tactials och har köpt på mig lite nytt, bla 10 shootinators som jag inte kommer kunna använda med nya codexet pga att ca alla units jag vill ha blev elite/HQ ^^ Kommer nog satsa på rätt mkt små units med tactical och assult, väldigt många drop pods om jag orkar måla. Pods är nog det tråkigaste jag målat..



Här är dom första fem med sin pod:

Bild

Bild

Soil
Inlägg: 112
Blev medlem: 26 jun 2013, 21:58

Re: Mattias Magiska Måleristation! Projekt: Angels Encarmine

Inlägg av Soil »

Nu går det trögt på målarstationen, lite målarutbränd tror jag.. Blodänglarna ligger på hög och väntar tålmodigt

Lite miniturneringar är dock alltid pepp och min Tzeentchprins fick sig en remake för att passa in lite bättre. Det är med lite sorg i ögat jag suddar ut cartoon-looken som jag gillar men aldrig orkade fullfölja

Bild

Soil
Inlägg: 112
Blev medlem: 26 jun 2013, 21:58

Re: Mattias Magiska Måleristation! Projekt: Angels Encarmine

Inlägg av Soil »

Sakta men säkert..

Blev klar med resterande Death Company efter ett knappt års uppehåll, så firade med en liten photoshoot med bättre kvalla på det som är klart so far.

Next upp blir assultmarines

Bild

Bild

Bild

Bild

Cheers

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Mattias Magiska Måleristation! Projekt: Angels Encarmine

Inlägg av RUNE »

Ser snyggt ut! *applåd*
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Mattias Magiska Måleristation! Projekt: Angels Encarmine

Inlägg av Elevatorlake »

Coolt med vita death company, kul med något annorlunda, och rktigt snyggt målade dessutom!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar