Rödes tråd...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: The Emperor protects...

Inlägg av Röde »

Har inte läst in mig så mycket på kulten ännu. Vill åt Hq modellen och lite stabilt skytte. Skiitari är spring i benen enheter med stor potential att knäcka fordon.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Max S
Inlägg: 400
Blev medlem: 18 jun 2012, 21:21

Re: The Emperor protects...

Inlägg av Max S »

I Östersund finns det en turnering som tillåter allt så länge man håller sig till gentlemanna kompen. 40k-turnering i Östersund, 27-28 juni http://www.svenska40k.se/forum/viewtopic.php?t=13659

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: The Emperor protects...

Inlägg av Röde »

Max S skrev:I Östersund finns det en turnering som tillåter allt så länge man håller sig till gentlemanna kompen. 40k-turnering i Östersund, 27-28 juni http://www.svenska40k.se/forum/viewtopic.php?t=13659
Den helgen är det tre olika evenemang jag inte kan åka på... :roll:
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: The Emperor protects...

Inlägg av Elevatorlake »

Röde skrev:Har inte läst in mig så mycket på kulten ännu. Vill åt Hq modellen och lite stabilt skytte. Skiitari är spring i benen enheter med stor potential att knäcka fordon.
Nu har jag sett miniwargamings videor om cult mechanicus och både deras kastellan-robotar och deras servitors på larvfötter verkar ju helt klart användbara och roliga. Jag blev rätt sugen på att sätta ihop en liten styrka att alliera med, enda problemet är att de var rätt dyra i poäng. Till grey knights verkar de vara perfekta allies förutom poängkostnaden då.

Jag såg även senaste batrepsen med skitarii och tyvärr verkar de dö för lätt då de har låg T och AV och inga vidare save. Dessutom har de ju mängder av helt nya specialregler och jag har nog svårt att hålla reda på grundreglerna som det är :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: The Emperor protects...

Inlägg av Röde »

Sitter just nu och räknar på enheter ur mina tre codexar... En Tech Priest Dominus är ju given då han boostar Skiirari också. Jag kommer helt och hållet gå på vilka modeller jag gillar och så får Imperial Knights styra upp det om de andra är för veka.

För min del ser det ut att bli många min-maxade Ranger enheter. Problemet jag hade med dem i zonen sist var att de flydde för lätt och att T3 gör Ruststalkers till en glashammare.

Meeeen... Det är astuffa modeller och det är det som räknas...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: The Emperor protects...

Inlägg av Elevatorlake »

Röde skrev:Sitter just nu och räknar på enheter ur mina tre codexar... En Tech Priest Dominus är ju given då han boostar Skiirari också. Jag kommer helt och hållet gå på vilka modeller jag gillar och så får Imperial Knights styra upp det om de andra är för veka.

För min del ser det ut att bli många min-maxade Ranger enheter. Problemet jag hade med dem i zonen sist var att de flydde för lätt och att T3 gör Ruststalkers till en glashammare.

Meeeen... Det är astuffa modeller och det är det som räknas...
Det du säger om ruststalkers verkar stämma. I första batreppen sprängdes deras transport och de blev ihjälskjutna väldigt fort när de hamnade ute i det fria. När de väl hamnade i CC gjorde dock väldigt bra ifrån sig. I den andra chargade de en blood angels deathstar av sanginuary guard, priest och någon karaktär och blev slaktade på en runda.

Den första är gratis och kan ses här om du är intresserad; http://youtu.be/-V4RS5DJwhU

FW då? Deras robotar är ju överlägset tuffast tycker jag :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Max S
Inlägg: 400
Blev medlem: 18 jun 2012, 21:21

Re: The Emperor protects...

Inlägg av Max S »

Röde skrev:
Max S skrev:I Östersund finns det en turnering som tillåter allt så länge man håller sig till gentlemanna kompen. 40k-turnering i Östersund, 27-28 juni http://www.svenska40k.se/forum/viewtopic.php?t=13659
Den helgen är det tre olika evenemang jag inte kan åka på... :roll:
Det kommer nog tillbaka nästa år igen. Ungefär samma tid.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: The Emperor protects...

Inlägg av Röde »

Nu händer det inte mycket. Torrborstat-ish två Knights och basat och grundat allt Skiitari och Cult Mechanicus. Ska på LBK-tour om någon vecka och ska försöka hinna få färg på några bössor till Knights till dess.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: The Emperor protects...

Inlägg av Röde »

Gårdagens laguppställning på LBK-touren.

Bild

Östergötland är den enda Knighten som är helt färdig. Nu med Rocket Pod. Bakom syns Södermanland. Han skötte sig riktigt bra igår. Han hade för dagen fått låna Smålands Avenger Gatlingcannon. Efter gårdagen får han nog behålla den och Småland får bli Paladin istället för Crusader.

Bild

Dalarna hade också fått låna en Avenger. Han skötte sig helt ok han också. För dagen fick han vara Warlord och bära Mark of the Omnissiah. I bakgrunden syns Uppland.

Ska washa färdigt Småland och Stockholm efter detta och sen får jag se om det blir grundmåla de två som gäller eller om jag ska sikta på att få ytterligare en Knight helt färdig.

På LBK touren spelade jag alltså ett Household detachment med 2 Errant och 2 Crusaders.

I första matchen mötte jag Gustav som spelade med en Warhound Titan, Company Command- max plasma och Chimera, 3 Veteran squads med max plasma och Chimera, stor enhet Roughriders och ett Vulture Gunship. Alla som kunde ha meltabombs hade det. Jag öppnade med att se vad Titanen var god för. Det var han. Ingen idé att ödsla skytte på den. Jag slog ut Roughriders istället och tog first blood. Gustav fimpade en Knight för mig rundan efter. Jag bestämde mig för att jaga ner allt annat i hans lista utom just Titanen. Jag lyckades slå ut allt utom Vulturen och Titanen. Kvar på brädan stod Södermanland med 1 Hull point. Resten av Kniggitsen låg som rykande högar... Matchen slutade överraskande nog 11-9. Södermanland ska få ett purity seal...

Andra matchen mötte jag Nordbacken. Han spelade 4 Flyrants, Bastion, 3x Ripperswarms, Warriors, 2x Gaunts, Mawloc, Lictor, Tjomme som ger extra cover som jag glömt vad den heter. Kan ha glömt nått... Jag tänkte att hur tusan ska jag kunna jaga ner fyra Flyrants...Han fick första rundan och flög, mot min förvåning, fram med alla Flyrants för att trolla och haywire flamea mig. Det gick inget vidare. Jag besvarar elden och han missar två grounding tests och blir då chargead av mina Knights. Det går bra. För mig. Nästa runda plockar han något enstaka Hull point på nån Knight och missar sedan två grounding tests till. Max oflyt. Historien från förra rundan upprepar sig och så finns det inga Flyrants på planen. Därefter är det egentligen ingen match utan en ständig uppförsbacke för Nidsen. Matchen slutade 19-1.

i Tredje matchen mötte jag Pärssi. Han spelade Ravenwing. Skimmerkyrka med 2 extra Typhoons, Speeder, Command enhet med apotekare och storchefen Sammael. Rätt många enheter bikes inkl. nån med sidovagn i ett par av dem. En enhet men mycket grav och ett flyplan. Vi öppnade lite tamt båda två. Pärssi åkte hoj och jinkade en massa och jag knattrade ner en speeder. Därefter gick Pärssi mot Knighten längst fram med det mesta han hade. Han sänkte den men stod då alldeles för nära mina andra Knights. Efter diverse skytte och jinkande kunde mina tre återstående Knights chargea. Kraftigt reducerade drog sig hojåkarna ur närstriderna och sedan handlade resten av matchen om att jag jagade MSU över hela bordet samt höll Pärssi borta från relikerna medan han åkte runt och håvade in Tactical objective kort. Matchen slutade 14-6.

Missions finns att läsa i LBK Tour posten om någon som inte var där är intresserad av att läsa dem.

Genomgående trevliga spelare och motstånd. Kanske en av de trevligaste turneringar jag varit på på just de punkterna.
Senast redigerad av 1 Röde, redigerad totalt 3 gånger.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: The Emperor protects...

Inlägg av Elevatorlake »

Snygga!

Crusadern med battle cannon och avenger är en marindödare av rang :) Med meltan är den i och för sig lite mer allround.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar