Robbans Armeblogg (RedPhoenix)

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Uhnis

Robbans Armeblogg (RedPhoenix)

Inlägg av Uhnis »

Har äntligen lyckas få klart några av de modeller som jag har handlat på mig under vintern och våren .

Första modellen att bli klar var dock min nya space marine chapter master Magios Platius (Ja jag gör ett mechanicus chapter ) Bild

Min andra sak som jag lyckades få klart denna veckan var mina ratlings (squats) till min IG arme Bild

Och tredje var bara ett försök att slå en annans medlemms robot men också att göra något coolt till min Mechanicus arme (nu ska jag bara komma på vad jag ska spela den som ) Efter mycket tänkande fick namnet bli Mini Shawn

Bild
GoB'are

Robin Uhnegård

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Re: Robbans Armeblogg (RedPhoenix)

Inlägg av bolterochkniv »

tycker det ser bra ut! nu ser jag ju inte hela squatgubben men om jag hade varit dej hade jag försökt att få boltern lite mer sniperaktig, typ en lite längre pipa och kanske annorlunda magasin, utöver kikarsiktet.
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Uhnis

Inlägg av Uhnis »

Äntligen fått lite mer tid att bygga på mina nya mariner så fick äntligen klart min nya techpriest
Gjorde servoarmen av en voxcaster , lite sprue bitar , bitar från en ww2 modell o sen gittar strängar och ofc greenstuff

Image

Image

Image
GoB'are

Robin Uhnegård

Uhnis

Inlägg av Uhnis »

Äntligen har jag fått tid att vara nere på GoB o detta har resulterat i att man har fått massor klart bland annat så har dessa två mekaniska krigar präster fått lite greenstuff o färg

Image

Image

Taggar nu Gladiator tunneringen (som jag tycker att alla som kan och som är ganska nära JKPG borde komma på)
Då jag kan få spela mina superheavys , bild på dem kommer inom kort b.l.a en steampunk tank
GoB'are

Robin Uhnegård

Uhnis

Inlägg av Uhnis »

Lite bilder från TTT (VSK) sjukt awesome event och jag hade kul nästan hela tiden :D passade på att ta lite bilder på min arme och mina motståndares .Spelade i GoB Younglings

Första matchen mot GoB Paradise hotel

Bild

Bild

Match mot Goa Gubbar

Bild

Bild

Match mot Vehicle design rules?

Bild
GoB'are

Robin Uhnegård

Låst